QJVAESTIO IL De principijs entis naturalis. VLTA difienfio de numero principiortino • fuit inter antiquos philofophosjfttii pro principio rerum omnium vnum tantum afligna-gnabant, & hoc efse igne dicebant 9 alij aqu§> aliqui vero non vnnm/ed infinita difta principia, vhimo tamdern Peripateticus tria principia rerum onwinm effe, cum eius fcquaci-bus affirmauitx materiam fuam, formam, prinationemjde quibus principijs modo a mc difcutiendunl clk SECTIO I. Au idemfit principium, caufii, initum, elementum, & quid ifia nomina pronuntient. 1 "Deincipium proprie fumptum in fna latitudine magis JL late patet qua-m caufa , etenim ad principij ratio, nemfolum requiritur, vt fit id, ex quo primo res eft , fit, aut cognofcitur, caufa vpro influxum defe^ibile dicit, Vt infra^ dicaurr 5 quare fit vt Pater.asternus.fitrprincipium Filrj, & Pater; ac Filius fint fimifiter principium Spiritus San&i,quia ex primo jfilius procedit per xternam generationem,non autem tamquam a caufa licut nec Spiritus Swfitus a Patre, & Filio. Neque bitant nobis antiqui PP. Grxci > vt Gfiryfoflomus, Thteodoretus,Da-npafcenus , & alij ,dicentes Patrem aeternum eile caiifam Filij, quia vfqrpabant nomen caufaepro principio, vt referunt latini feriptorescum dediuinaram peridnarumprodudtioneloquuntur. quare large principium fumendo, fub- fe cauram continet, ftcut ^fimal continet ratiorrale, quia omne quod rationale., eft animal cfl,, non tamen e contra, fic omniscaufa eft princi-piWt>..fiou tamen omne, pjyncipiumeftcaufa; hinc efiqwod principium non debet inffirere in principiatum per influxum-, rea-