omnis fubftantia naturalis eft mobilis* omnecorpus naturalo fubftantia eft* ergo omne corpus naturale eft mobile * vci omne quod conftat materia & forma, aut parte perfeitibili, &pcr-feftiua eft ens mobile * omne corpus condat huiufmodi extremitatibus •, ergo eft mobile* ergo mobilitas non poteft effc obicdum formale philofophia; naturalis in primo Jenfu accepto . • 19 Et vt magis eluccfcat pofita do&rina, exemplum fit in^r colorato > flue in colore5 color enim eft obiedum formale potentias vifiaas, & ens, vt fubcft cploribus,eft obiedhim materiale, nonalia ratione, nifiquia color tantum habet connexione cum ente colorabili, vt fit primum principium demonftrandi omnes partiones colorati, ita quod a priori ipfa per aliam rationem formalem demonftrari non valeat, quanauis fic a pofte-riori, quod non eft contra me , vt attente legenti patet. 20 Oftendo nunc conclufionem quoad fecundam partemp videlicet, provtmobile dicit principium motus, quod non po -fit efie obiedum. for male phyficss. & ratio eft quia idem eft dicere corpus naturale, ac principium motus , nam fecundum^ Ariftotelisfequaces fecundo phyficorum,text.-|. natura eft principium motus , & quietis; ergo fi corpus naturale, leu habens naturam non poteft efleobieftum formale phyfica*, nec corpus mobile efle poterit 5 tum etiam quia, magis explicat partiones phyficas fubftantia naturalis videlicet tria elementa modo dicendo confiderata quam ens mobile, aut aliquid aliud, cum illa_> nonfolum motionem,verum & quietem demdnftrent* ergo ens 'mobile a ratione phyfiologise fcientise excludi debet. 21 Concludo tandem contra Thomiftas, dicendo quod fi quis quadrat, quid eft obicdum logiese per me, cum veritatem refpondendum eft 5 eft vox habens rationem figuras logica lis, provt dixi in logica de eius obiero* quia figura conuenit ilii vc vox eft, & ideo omnibus vocibus efte obieftum conuenit,provt voces funt; ita quasrcnti, quid eft obieftum phyficce, debemus refpondcre, eft id, cui conuenit mobilitas per fe [ dato quod mobilitas fit obiedum formale* atqui mobilitas non conuenit enti per fe, vt fupradidum eft n. 17- cum magis la te pateat ens, quam mobile* ergo ens mobile non eft obiedtum formale phy-fiologias. quod eratmeum intentum cum probabilitate demo-firare,abfqueprseiudicid aliorum4n contrarium fentientiu non enim tantum gloriam propriaih quaerere debemus, fed no- B 5 ftram