29 principia vero phy fica limitantur d mifto > &ex elementis. 4 Initium fignificat inceptionem, vnde puto quod magis late pateat principium quam initium , quia omne, quod e(t initium, eft principium, aut principuim rei dici poteft: non tamen omne, quod principium eft, dici poteft initium 5 quapropter a Diuinis perfonis ratio initij remouenda eft, vteumesteris Theologis, docet Pater Vafqucz tomo 2. primae partis difp.39. cap. 1. licet namq; Pater aeternus fit principium Fili;, non tamen initium eft, quia Filius nuquamincjpitde nouo,quamuis Deus initium creaturarum dici poflit, quia creatur» a Deo ceperunt efle. Elementum autem folum dicit caufam internam, flue in-trinfecam, aut caufas intrinfecas componentes totum , videlicet partem pcrfcdibilem, & perfediuam. caufa’vero non folum elementa comprehendere habet, verum & caufas extetnas, vt-pot& efficientem, & finalem,vnde clare conftat magis late patere caufam, quam elementum. 6 Deducendum eft ergo ex didis non efle idem, caufa, elementum , initium, & principium, & confequens non efle ifla_» inter fe fynonima, fed potius aequiuoca. 7 Vnum tamen aduerto, quod videlicet non omne quod habet principium dicitur principiarum, quia in diuinis, vt didu. eft , Pater eft principium Filij, Filius tamen nunquam vocatura Patre principiatum; principiarum etenim idem ac fadum fonat, vel id, quod habet initium eflendi, ac proinde cor elatiuum_> principi; non debet dici principiatum, fed a principio procedes, quamuis per principiatum nihil aliud intelligatur quam id, quod a principio procedit, fiu$ id, quod habet principium 5 di-$i tamen poteft principiatum corrclatiuum principij. SECTIO II. Definitio principiorum naturalium propalatur. S *X7"^e^am hic Ariftotelis principio naturali definitio- V nem adducere , at quia ifta principia in fuo fenfu capere non poflum, illam relinquo, quamuis forraffiscum eis dicendis colledurus fim illam fecundum vftina communem omnium philofophorum. Tria principia phyfica rebus affignata re-ma-