19 t i a paffitia; etenim dida potentia tendit etiam, ve! datur ad id, quod.noneft perfedio, vt v. g. aqua habet potentiam recepti* u am caloris , animal infirmitatis, doloris, mortis &c. 11 Eft autenl appetitus multiplex, alius innatus, flue naturalis , elicitus alius, appetitus naturalis > fiuc elicitus eft actus aliquis a potentia appetitiua produdus, quo quis quod fibi con-gruit expetit, & hoc de caufa elicitus vocatur; quare fit vtficut animal per cognitionem prasuiam , bonum, quod reprsefcntat, appetit per appetitum elicitum,ita res omnes naturales per fuas entitates in fuum bonum & perfectionem propendent; quas quidem propenfro,feu inclinatio eft appetitus innatus >non autem elicitus , quia eft fola entitas ipfa rerum, non autem adus illiusvitalis ,fmefcnfibilisab aliqua potentia procedens, quomodo contingit in rebus cognitionem habentibus» Unde dicimus ignem habere appetitum naturalem ad fuam fph^ram, lapis ad centrum fuum, & materia prima Ariftotehs ad for mas, quibus,cumfit quid imperfedum 3 perficitur , quia in tali fenfu forma: ariftoteliese acccpt^, sut materi^ eiufde Peripatetici per-fcdio, Vnde deduco hanc aliam propofitionem , quia flcut natui ali appetitu res non cognofcitiu^ appetunt bonum fui, ita malum perfequuntur naturaliter , ficut fe habet aqua refpedu caloris, ignis refpedu frigiditatis , animal circa infirmitatem-» 'Appetitus elicitus triplex eft iuxta fcnbentes, videlicet defi-derium, quod eft de bono abfentei nondum poflefio $ gaudium, fcu fruitio, & talis appetirus elicituseft de bono prxfenti poffef-fo; & amor, qui in bonum fertur fecundum, fe abftrahendo ab cius pratentia ,vej abfentia , quod idem fuo modo dicendum-» eft de appetitu innato videlicet fi eft deperfedione debita abfcn-ti> vocari poteft defiderium > frprarfens eft gaudium vocabitur ; fi‘autem fecundum fe fumatur, & refpedu mere trafcen-dcnralb dicendus eft amor^ iz Verum vnum eft, quod fi adus appetitus eliciti ali; funt abfaluti, & alii efficaces, ita propenfiones appetitus innati^ fient etiam verumeft, quod appetitus innatus metaphorice vocatur appetitus; vnde quicquid conuenit appetito elicito non con-uenit appetito innato, hi? pofitis 13 Probo conclufionem fupra n io. pofitam. appetitus innatus nihil aliud eft, quam propenfio, & inclinatio naturalis iru» bonum proprium,& vltimam fui perfedionem; fed formae omnes firnul fumptxfunt bonum completum,& vltima perfeftio