12 dentibus fub fenfu » mathematica autem ipfa fub fenfu cadunt» &rmaginaftoni fubiacent;Vt linea >figura, numerus, & huiuf-madi» & ideo intellc&usJaumanus a phantafmatibus accipiens faciliusearum cognitionem aCcipit, & certius, quam intcllj-gentia alicuius, vel etiam fubftantize quidditatem., potentia» & aduna, & huiufmodi > & fic patet, quod mathematice conii* •derario eft facilior,&certior, quam theologica , & inulto plus quam alise fcientiae operatiux- 29 Conclufida. phyfica eft certior quoad nos, quam meta-phy fica ; patet ex iam didis, & totum oftendo cu m dodrinaL, Angelici Dodorisiertio contra gentes, cap.29., vbihabet»quod cognitio Diuinarum rerum multum inccrtitudinis habet» quod demonftratdiuerfitasfcientiariim dc diuinis eorum, qui hoc per viam demonftrationis inuenire conati funt, quod ctiam_» confirmo ex dodrina Rabi Moyfis quia ad talem acquifitione, metaphyfica quatenus naturali virtute a nobis poteft acquiri, requiruntur omnes fcientix» in tanta autem multitudine demo-ftrationum poteft contingere, quod quis accipiat pro demon-ftrato aliquod falfum, quod tantum aliqua probabili,vel fophi-ftica ratione fit oftenfum , ex quo fundamento Angelicus Do-dor primocontra gentes capite 4. concludit fic, &ideo oportuit per viam fidei fixa certitudine ipfam veritatem dere^us diuinis hominibus exhiberi. 50 Conclufio 3- metaphyfica eft diuiniffima & honorabilif-fima omnium fcientiarum. Probo conclufionem authoritate, & ratione adduda tu» S. Thoma, quasftiuncula 3. opufculi citati fupra n. 28. Vbi docet, quod ficut rationabiliter procedere attribuitur naturali fcientix , eo quod in ipfa obferuatur maximus modus rationis, ita intelledualiter procedere attribuituj: diuinasfcietias,eoquod in ipfa obferuatur maxime modus intelledus 5 differt autem-» ratio ab intelledu ficut multitudo ab vnitate. quare Boetius 4. de confolatione ait, quodfimiliter fe habet ratio ad intelledum ficut tempus ad tBtcrnitatem,& circulus ad centrum, eft namqj proprium rationis circa multa diffundi & ex eis vnam fimplicc cognitionem colligerezquapropter in hac re refledendo D.Dio-nyfius cap.7. de diuinis nominibus dixit, quod anima fecundu quod habet rationabilitatem diffufiue circumuenit veritatem^, & in hoc differt ab Angelis, fed in quantum multa conciliat ad vnum, quodammodo lequicur Angelos > intcllcdus au tem* c con -