Pars'L Cap, H. 2^ b ab ere poteft, ens potenti ale y feu ens in potentia appellamus . Ita arbor in. femine delitefcens , quatenus per entia alia exiften-tia, nempe folum fertile y pluviam, rorem , calorem Solis ad a&um deduci poteft, eft ens petentiale^Si ens potentiale rationem fufiicientem exiftentise fu& habet in entibus actualibus dicitur r4Jr potentia proxima z fi autem entia illa nondum exiftunt, feu *non funt aCtualia, dicitur ens in potentia remota , VII. Hic ‘quaeri poteft an ideo ens fit poftibile, quia Deus voluit ilitid efle pofti-©ile . Cartefiani contendunt poftibilitatem rerum ita a Deo pendere, ut nihil fit pof-fibfle , nifi quidquid voluit Deus efte pofli-bile , ac proinde nihil tam impofhbile excogitari pofle a nobis, quod non evadat poflibile , fi Deus voluerit ; ficque evadet poflibile, ut totum non fit majus fua parte . Porro duplex diftinguitur rerum poffi-bilitas , extrinfeca fcilicet faxrefpe&iva y & intrinfeca , feu abfoluta^ afa primaria. In-'trinfeca poftibilitas eft illa , qua ^ns rn fe cohfideratum nullam contradictionem involvit; extrinfeca autem poflibilitas eft illa, qua ens confideratur fub eo reQjeClu, quo exiftentiam ab aliqua caufa accipere po-teft. Porro ut aliquid, quod eft intrinfe-ce poflibile exiftentiam accipiat, illud pendet a voluntate divina; contra'Vero, ut illud in fe contradictionem, non involvat nullo mocfo a Dei voluntate pendet. Unde fit: CON-