3 lius difpofita in ìuuene,quSm in Cene, ideo dicimus iuue» nem melius uidere quàfenex. Et fic colligas etiam de in» telleflu qui intelligendo depédet à uirtute cogitatiua,qux eft uirtus organica,ut patet tertio de Anima.text.cóme.2 o. q> fecundum q> organum cogitatiux habuerit meliorem complexionem,85 compofitionem organo alterius,fic có» tingit unum hominem effe melioris difeurfus quam fit al» ter homo.Ex quo infero q» iuuenis effentialiter eft melio» ris difeurfus exteris paribus,quàm fit fenex, quia xquali» tas fecundi modi, ut uoluit Princeps in prima F en primi. doa.3.in ca.de Cóplexionibus.prxcipuereperiturin xta» te confiftentix,quia illa eft xtas pulchritudinis,tamen fi ui demus fenes prxeipue in operabilibus melius difeurrere quàm faciunt iuuenes,hoc eft per accidens ratione diutur» ni experimenti, q> non nifi longitudine temporis perfici» tur in nobis,85 ideo dixit Iob,q> in antiquis eft lapientia,85 in longo tempore prudentia inuenitur. Vnde Arifto.pro» pter prxdidam caufam dixit.6.Ethicorum.cap.o. q> pueri, 85iunenes non poffunt effe prudentes, unde idem Arifto. dixit.Non minus inhgrendum effe feniorum opinionibus fine demonftratione,quam demóftrationibus ipfis prxfer» tim in agibilibus,85 faZibilibus,in quibus requiritur expe» «mentalis cognitio,qux nó nifi longitudine temporis per ficitur.Scotus autem,85 Ant.And. in hoc quxftto tenent in H 8.Metaph.in fpeciali quxftione de hoc,q> quxlibet forma fubftantialis recipit magis,& minus, unde in quxftione.3. Secto» in.g. ita feribit Scotus ad quxftionem fuftinendo,quod fufeipit & An? An h°c notandum propter authoritates, q> Metaphyficus «freti ibide, hic in odauo loquitur de forma, 85 differentia,fecundum W- < ' ' ’ ......... ' " ’ ’ ' ' I OpioHmrt ci deGàdi-uo in quoti-bM.qj. Illi 111 uuauu iwquiliu UC LVLiUd, cv cp pertinent ad quiditatem rei,fed quiditas abftrahit à fup» pofitis non includens aliquid quod pertinet ad indiuidua, fed fufeipere magis, 85 minus,nó competit quiditati fecun dum fe confideratx,fed ut eft in indiuiduis fecundum hoc, differentia addita quiditati fic uariat diffinitionem.Subita» tia ergo fecudum fpeciem in uninerfali confiderat, ut qui» ditas non fufeipit magis,85 minus,fed in fuppofito. patet, quia hoc indiuiduum perfeZius habet naturam fpecificam quam aliud fuppofitum. Aliud etiam eft notandum quòd aliter eft in accidentibus,quam in fubftantiis, quia fubftan» tia magis, 85 minus inducuntur mutatione in diuifibili in accidentibus motu continuo, unde fic exponunt authori» tatem Philofophi in oZauo Metaphy.text.cómen.i o.ubi dicitur,85 quemadmodum,nec numerus habet magis, 85 minus,nec qux fecundum fubftantiam,fed fi quidem cum materia,ita quòd ly, fi quidem,uel eft dux diZiones, ut fit fenfus,quòd fi forma fpecifica habet magis, 85 minus,hoc quidem eft cum materia, uel eft una diftio, 85 tunc fenfus eft,fi quidem cum materia.in inferioribus indiuiduis, qux refpedu eius funt materialia, unde nulla eft materialitas in quiditate,ut quiditas eft, quia ut fic abftrahit ab omni con» ditione materiali,85 indiuiduali. Et pro hac opinione facit articulus Parifienfis, qui dixerit, q» anima Chrifti in puris naturalibus non eft nobilior anima Iudx,error. Et Henri» cus de Gandauo ante Scotum tenuit in prolixa.quxftio.in quarto quolibet.q.i 5.qua quxrit,utrum forma fubftantia» lis recipiat magis,85 minus, ficut 85 accidentalis, quod lo» quendo de forma,una genere qu?libet talis recipit magis, 85 minus. De forma autem una fpecie loquendo femper in formis materialibus nulla in genere fubftantix dicitur fecundum magis, aut minus, nifi fuerit aliqua,qux fecun» dum rationem fuam,fit naturx indeterminat?, nam repro bacis uariis, 85 diuerfis modis de caufa intenfionis, 85 re» misfionis in formis,ipfe determinat, quòd nullus fpecialis modus eft nifi unicus,feilieet quòd natura rei,non exiftit in termino,fed nata eft habere in aliquam latitudinem alicu» ius magnitudinis,85 fecundum illam,dicitur fecundum ma gis,8C minus, 85 ideo quòd fecundum aliquas formarum dicitur magis, 85minus, huius caufa eft natura , 85 effentia formarum in fe. fecundum illas enim qux confidunt in in» diuifibli, 85 non funt natx habere magis, 85 minus, in fua effentia nihil dicitur magis,neque minus, 85 ideo fi forma Immanitatis,aut animx rationalis fit talis inter omnes for» THEOREMATA. mas fpecificas fubftantix, quod non cohfiftit in indiuifibii r li,ut participabitis fit fecundum gradus à Chrifto feutn» * dum unum gradum,85 ab aliis hominibus,feciidum alluni gradum.bene uerum eft,q> anima Chrifti in natura fua no bilior eft,85 fuperior in gradu natura, quàm anima Iuda. V el forte,ut inquit, eft alius modus fecundum quem hoc poteft contingere quem fatetur fe ignorare, 85 fubdit 85 propter illam eandem rationem,qua in formis fpecialisfi» mis fubftantix non eft fecundum nos magis,uel magis nifi in forma humana,uel anima rationali.iuxta hoc,quod de» terminauit quondam Epifcopus Parifienfis, cuius fenten» tia: non contradico, fimiliter neque in aliis quacunque fint Sic. Sic igitur patet,ap iftiuiri generaliter tenent in for mis fubftantialibus effe magis, 85 minus,fecundum predi'» flum modum. Auerro. uero folum in formis eiementali» bus. Communis tamen opinio tenet in uia Arifto. q> fori OpfocSi, mxfubftantiales perfeétx non recipiunt magis,neque mi» nus,nec in fe,nec ut funt in fuis indiuiduis, quia tunc in eis pollet elTe motUs.nam ut inquit Commen. in tertio Phyfi. cómé.4..motus nihil aliud eft, quam generatio partis poli aliam illius perfedionis ad qua intendit motus,donec per Sciatur,85 fit in aftu,85 illa ratio ponitur ab Auicé.in tertio Sufficientisfute cap.i .quod incipit. Ponemus fundamen» tum.dicit enim ap in fubftantia non eft motus, quia non eft » magis,necg minus. Opinio etiam Peripateticorum tenuit, qj in talibus formis fubftantialibus fpecialisfimis fit aqua» lis participatio à fuis indiuiduis. participatione enim fpe» ciei plures homines funt unus homo,fine aliquo difcrimi» ne,ut teftatur ipfe Porphyrius, inquit enim in comunitari» bus differentis,& fpeciei quod comune eft, utriqjxquali» ter participari, homine enim xqualiter participant particu lares homines,& rationali differétia.85 prifci etiam Theo» logi ante decifionem reuerédi Parifienfis Epifcopi hoc te» nuerunt.unde Greg.in.ii .Moralium,exponens illud Iob. 31. Nunquid non in utero fecit me, qui St illam operatus eft,dicit fic.Magna eft uirtus humilitatis confiderataxqua litate conditionis .omnes nanqj homines fecundum natu» ram equales funt,fed accidit difpenfatotio ordinis,utqui» bufdam Prxlati uideantur. Si ergo à mente deponimus,^ temporaliter accesili inuenimus citius, quod naturaliter fu miis. Si enim apud feipfum defcendit de uirtute culminis, citius planitiem inuenit naturalis squalitatis, nam omnes homines natura gquales genuit.homo quippe animalibus irrationalibus, non'autem exteris omnibus hominibus na tura prxlatus eft.tamen quicquid fit de hoc,in hoc me fub mitto Romanx ecclefixiunum fcio,q> illa opinio Peripa» M teticanon eft.unde-3.Meta.tex.com. 11. In indiuiduis non eft hoc prius,& illud pofterius. Sed Auer.in uia fua habet Dffi* unam prxeipuam difficultatem,propter quid eft,q» cumfe ccmiWj eundum ipfum formx fubftantiales elementorum cutmn» tentionem, 85 remisfionem fufcipiant,non fic autem eft de figuris ipforum cum fint accidentia. Hanc autem difficulta soi’o tem Cómen.ifto modo euadere conatur.3 .Coeli, 85 mun. in.có.67.dices.Dicemus figurx funt ex qualitatibus affo natis formis fubftàtialibus perfedis in hoc,quod nonreci piunt diuifioné,85 ideo carét motu alterationis, ut didtun eft im7.Phy.ut patet ibi in tex.có.iy.8t.<6.Sed tunc contra Oh » Auer.infurgit maior difficultas.quia propter eandem cati» fam etiam formx elementales nó debent recipere diuifio» nem,quia perPfim.in.y.Phy.tex.có.i o.in fubftantia nó eft motus .Amplius fequi uidetur,q» forma fubftàtialis eleme ti fit minoris raritudinis,85 perfedionis,qua figura,qug eft qualitas in eis .nam quod intendatur, 85 remittanmr habet ex fua perfezione propter multum uicinari naturx mate» rix,iut inquit in.8.Phy.com.82. 85 tunc fi figura no"i^nJ ditur,neqj remittitur,quia in hoc alfociatur formis fubltan. r tialibus perfedis. ergo ut fic figura uidetur effe magis ele/ uata a natura materix, 85 ab imperfedione,per co’’*effu^ qua fit ipfa forma fubftantialis elementi, quod nullus ia capitis fateretur .Ad hoc dicédti puto,

figurx affocientur.i.asfimilentur formis fubftantia1 / bus perfeZis,^ quemadmodum ille non recipiunt diui