THE O R E M A T A. Q inquit. q? nullus intelleflus capit, ut idem gignat feipfum, ut fit.Hoc autem deducitur,quia fi fubftanti? feparat?,funt principia entis in fua maxima cómunitate,cum fub tali am bitu fint per uos fubftantix feparatx,quia funt partes iftius pw* entis.igitur erunt principia fuimet.Etideo dicimus nos tu; 1 xtatiiam eius in.7.Meta.q>fubieflumfciétixMeta.eft ens extra animam.quod eft diuifum in dece prxdicamenta, 8C quod diuiditur per potenti;!,& aflum,K per unum,8C mul 1 ' - -sunt' ta'undc iuxta huiufmodi tres diuifiones diuiditurjin fcien; . i’t". U tia Diuina in tres partes, ut docet pulchre Auer.in proio; ; ó ì m. go fuo fiiper.7.Meta.8Ciftud eft ens caufatUm,8C iftius en; tis fubftantix feparatx,funt principia feciìdum formam,8C finem,&C fecundum efficiens quoquo modo,8C non funt ta lis entis partes fubiefliux, fed bene funt partes entis in fua cómunitate analogia;,fecundu Auer.aut uniuocationis fe; eundum S co.Et hoc nullus fante mentis negare poteft nifi proteruiendo contra ueritatem.Dico fune,ratio Cóme, fuper hoc eft duplex. Prima eft,quia fubftantix feparatx, funt principales partes fubiefli,modo declarato,fumendo fubieflum ens,inquantum ens, in fua maxima cómunitate analogi?,non autem ens,quod eft fubieflum in.7.8.K.9 .K i o.Meta.quia illud eft ens caufatu. linde ifta xquiuocatio, èi multiplicitas multos decipit in illa arte, nam fciétia illa, ut dicit Cómen.in.paemio.7. èC in có.i .1 i.Meta.diuiditur in duas partesiuna confiderai de fubftatiis infeparabilibus H à materia,&C alia confiderat de fubftantiis abftraflis à mate ria,8C ideo aliud eft ens,cuius fubftantix feparatx,funt par tes,8£ aliud,cuius fubftantiat feparatx,funt principia fecun dum rem, aut faltem fecundu rationé. alia autératio eft ex parte medii,quia uidelicet. non habet feientia Diuina me; dium. Et animaduerte cp cófequéter loquédo in uia A uer. iuxta prxdifla folutioné fubtiliter dicere poffumus,q> in il la parte,in qua feientia Diuina confiderai de abftraflis fub; ftantiis,ipfe fubftantiat abftraflx funt illius partis uerii fub ieflum,fed totius partis prxcedentis eft in ens,inquantum ens,nó in fua maxima tranfeendétia, quia fic eft pure atqui uocii cu,ut fic dicatur de affirmatione,K negatione, 3£ de ente in anima,8C de ente extra animam, fed ut ens fumitur prò ente extra animam,quod per fe diuiditur in. i o.pr?di; camenta, quia clarum eft,q? Arifto.in fine.ó.Meta.abiicit à fua cófideratione ens per accidés,8C ens in anima,ut patet, unde nunquam memini Auer.dicere fubftantias abftraflas effe fpecie Cubie di Meta, fed dicit qp funt fubiefla fcientix Diuinx.V nde fubtilis Doflor in.q.de fubieflo Meta.fic at tribuit Auer.lX ita dicit Ant.And.8C fine prxiudicio melio Q' icAio. ris fententi? poffet hoc probabiliter fuftineri.Q_uod fi di; catur,quia tunc feientia Diuina non effet feientia una, quia I non habet unum fubiefli!,modo per Pfim.i .Pofter.fciétia Sc'-uko. una eft unius generis fubiefli. Ad hoc refpódet per autho ritatem Pili, 8£ Cómen.in.4.Meta.có.z.ubi dicit,res enim qu? habent una fcientiam non tanti! funt, quarti fubieflum eft unum genere,aut fpecie diflum uniuoce,fed quarfi|effe attribuitur uni fini,aut uni agenti,aut uni fubieflo,ita ap ex uariis caufis unitas fciétix uenari poteft.undedicere poffu mus,q? quia totalis feientia, qux in Meta.traditur,tam de; ducit nos ad cognitionem prima forma,K primi finis,ad qux in cognitione ultimata poteft inteli edus deuenn e fic feientia illa una eft,ut inquit Auer.ex mente Alexan. fuper prologo.i z.Meta. tamen primus modus dicédi magis có • ’ munis eft,8t illum teneo, fed fecundu appofui ad excitans dum intelleflu-Reuertamur igitur ad propofitum,q> feci!; da ratio cui innititur Auerr.in.t z.Meta.có.y.eft quia nulli! medium aliud efficax ad probandu effe abftraflon! eft,nifi uia motus,8C omnes rationes Auic.ad probàdum infeien; tia Diuina effe abftraflorum non pertràfeunt ordinem fer monum probabilium,ut dicit Cómen. i .Phyfi.c0.ult.8C in z.Phy.com .ix.Et in libro Deftruflio deftruflionum.indi; fpu.4-in Colone.y.dubn. unde fi qua ratio adducitur in fcié tia Diuina fuper hoc tota uis illius cófiftit fuper medio na turali,ficut patet in.x.Primx phix.in tex.com.6.ubi Arift. dcmonftrat, q? in genere caufx efficientis,nó eft proceffus in infinitum,ubi totam illam rationem pertraflat de motu, ut patet intuenti,ubi cómeti. ponit pulchrum doatmentfi K ibi có.6.dicens,&C confideratio iiniuerfalis in omnibus cau fis in eo quod funt caufx eft huius fcientix.Et Arif.quàuis utatur hic demonftrationibus fcientix naturalis, tanien in; ducit eas uniuerfalius, quoniam quanto fuerit demonftra; tio uniuerfalior,tanto magis erit proprior huic fcienti?,8C Arifto.obferuat fe in hac intentione.f.in inducédo denìon ftrationes uniuerfales.alio modo quàm in fciétia naturali, Et hxc eft caufa in iteratione illani demonftrationii in hac fcientia.Et ex illo loco patet folutio cótra temerarios, qui còn^ dicunt Arift.fuiffe malum metaphyficu, quia maxima pars Meta.conftat ex rationalibus naturalibus.Non enim uidét differentia inter illas rationes,ut adducuntur in feientia na turali,&C ut adducuntur in feientia Diuina.De principiis au Principi» tem fubiefli,ubi illa principia fuerint latentia,&C occulta,8C feientia illa habet medium notius, poffiint per illud in illa feientia demonftrari demonftratione figni,ficut prima ma feria,&C primus motor qux funt principia corporis niobi; lis quod eft fubiefli! in feientia naturali, nam per tranfmu; tationem fubftantialem,demonftratur effe prini? materi?, 8C per motum localem demònftratur effe primi motoris. Si autem illa principia funt occulta, 8C habét alia principia priora,8C notiora: tunc per illa poterunt demóftrari demo ftratione propter quid in feientia fuperiori continente fub ieflum illius fcientix,ficut eft feientia fubalternans cii fub; alternata, &Lifta eft doflrina Auer.in.i.Phyficxaufcultain L có.xz.ubi inquit.cii ante caufx fubiefli artis habuerint cau fas priores,tunc demonftratio illarfi caufarumerit perdes monftrationem fimpliciter in arte continente illam artem. Et erit etiam per fignum in illa arte,8C hoc totum erit qua; do caufx fubiefli artis latuerint.Sed dices ppter quid prin Dubium, cipia fubiefli poffunt demonftrari, non autem fubieflum.Soluli0, Ad hoc refpondetur,propter quid fubieflum eft fubieffii, & principia funt principia,eft enim de róne fubiefli' quod fubiiciatur,8C concedatur in feientia, uel quia eft notum in fe,uel quia fumitur tanquam notum à feientia fuperiori,in qua fuit probatum, fed non eft de ratione principiori! in; quantum funt principia fubiefli, quod concedatur effe in feientia,immo poffiint effe quxfita,ubi latitant.Reftat fol; uere argumenta in oppofitum addufla.JAd primum,quod , J(, erat Anto.And.dico,quod illa maior rationis nó eft nera, quc>d omnis feientia utitur,uel uti poteft demonftratione, quia non in fcientiis.Methematicis femper procedimus à prioribus,8C notioribus naturas,8C nobis,ut dicit Cómé.in i .Phyfi.com.2-.8i in.7.Meta.có.i o.Ampliusnonfufficitad hoc quod aliquid demóftretur demóftratione figni, quod habeat effefluni per quem posfit demonftrari,fed requiri; tur,q? illud quod demònftratur,fit occultum, 8C non per fe notum, neqj fumptum tanquam notum, & quia fubieflii M cuiuslibet fciétix,aut uniuerfalis,aut particularis,uel eft no tum,uel fumitur tanquam notum,ideo non poteft demon lirari in fciétia,in qua fubiicitur. nam ad per fe nota,uel ad illa qux fumutur pro notis non eft demonftratio apud Icie tiam fic fumentem illa. Ad cófirmationem refpondetur,

propter fui maximam claritatem, K euiden/ tiam defpiciuntur à feientia, ut dicit Arifto.in.i .Pofterio. tex.cómen.xj. Alia uero non funt adeo nota ficut lira, adeo ignota,quod demonftrari poffunt,ficut funt res natu t aliter ignotx,fed funt medio modo, 8J talia indigent ab qua innuitione,aut fuadela,ficut eft uia exempli,aut uiaff logifmi hypothetici per natura, aut ficut eft uia inducn / nis,8C fimilia,dicit enim Themift.in.2-.Pofterio.cap.> ' •* j quens de fubieflis fcientiarum, qnia tum ut fint, tum q fint certum effe, & conftitutum neccffe eft,nec alio mo cognobiliora euadunt, quàm induflione, aut fide aliq >