A B Opinio propria generationis. Ex hoc igitur loco patet expolitio iftorii C Cai» «. toris, THE OR EMATA. materiam non proeeslit de materia, ut opponitur quidita* ti. Amoli'us.7.Primf phis.tex.có.zS.contra Platonem in* quit. Q_nare palam quia non oportet quali exemplu fpe* ciem probare, maxime enim in his exquirerentur formar, na Ibftantix maxime hx,fed fufficiens eft generans face* re, 86 fpeciei caufam effe in materia, omnis uero iam talis fpecies in his carnibus,86 osfibus callias,86 fortes,86 diuer fa quidé propter materia, diuerfa nàqydé uero fpecie. na indiuidua: fpecies.Patet auté manifefte q> materia fumitur pro fubiedo generationis, in tali enim eft forma generas. Et cólìrmatur audoriate Auer. ibidem có.2.8. ubi expreffe dicit in Calce comenti exponens allegata uerba. D. dixit, fed ut generans posfit.i.fed fufficit in generetione,ut in ge nerante fit potentia ad generanda forma libi fimilé in ma* feria,que in potétia forma eius.i.quia adio eius nihil aliud eft qua extrahere illud,quod eft in potentia ad adii,86 erit caufa in multiplicatione generabilia ab uno generate mul tiplicatio materiarum in quas agit,86ulr ipfum agere in a* liud,86 ut generans,86 generatu cum hoc firn idé in forma. Et hoc intendebat cu dixit,ut fit fortes,.86 callias.i.qm fi ge neratio effet à formis feparatis, non posfibile effet ut irta forma: effent càufa: eius,quod apparet.f.quod generàs,86 generatu funt duo in numero,et unum in forma. Vbi patet dafisfime intelligéti,quod loquuntur de materia ex cuius potentia res extrahitur ab agente ad adii, tale auté non eft differentia indiuidualis,immo eft materia qux eft fubiedu non eft de mente Arif.Dicamus igitur iftum effe propofiti Theorematis intelledu, q? cóparàdo principiti diftindiuu ad principiti asfimilatiuii materia,fecudum Peripateticos, eft appropriata principium plurificationis,86 diftindionis. forma auté eft appropriati! principium asfimilationis. un* de ifto modo intelligitur etià auéìoritas Auer.i .Meta.có. «to.ubi habet,q> dualitas in re eft ppter materia,non tamen credas,ut multi ante nos tenuerunt materia cóparatam ad forma refpedu indiuidui demóftrati, 86 fux unitatis nume ralis principalius dependere ab unitate materia:, qua uni* tate format.nà materia nó eft una numero nifi priuatiue de fe,utfcribit Auer.i2.Meta.có.i4.fedipfumindiuiduude* monftratt! eft hoc,86 unii numero principaliter per fuà for mà,86 ifta eft unitas pofitiua,fic enim fcribit ad literà Auer. ubi fupra dicés. Demonftrandu igitur qiio unum numero poteft inueniri in pluribus.hoc quidé nó intelligitur in eo, quod eft in adu, in eo auté quod eft in potentia dicere eft, quod eft unii in numero,86 eòe pluribus,86 non habet dif* ferentias, quibus differunt in lingulis indiuiduis adinuicé, 86 quia differènte indiuiduales abfunt,86 carét formis qui* bus inuenitur pluralitas in numero dicitur effe unii,86 quia caret forma qua res dicitur effe una numero dicitur effe có inunis rebus pluribus in numero,non quia habet formam cómuné,ficut eft in genere.fècundu igitur quod carét diffe rentiis formarti indiuidualiii eft una numero, non quia ha beat forma indiiiidualé, qua res dicitur effe una numero, 86 fectidum hoc etià quod caret forma in adu indiuiduali eft cóis pluribus rebus,86 primo de Anima có.90. dicit ma nifefte.omne quod eft unti, 86 continuum nó eft unum per fuam materiam, fed per ftiam forma quod intelligo prin* cipalite r,ut qóne deprincipio indiuiduationis latisfime de claraui,86 ifta eft uia eius, 86 fui magiftri ni fallor. Sed qua: fuit caufa q? ifta opinio inualuit in uia multorum uirorum iuxta principia Peripatetica,quodabfolute crediderunt multiplicationem à materia principaliter prouenire non à forma,86 q? diftindio indiuidoruni in eadem fpecie princi paliter fit à materia 86 non à forma , quia ifta multitudo indiuiduorti in eadem fpecie in folis materialibus reperì* tur.unde etiam Cómen.i .Phy.com.e.quafi ab ipfa uerita* te coadus dicit,q? differétia:, àut funt reni differentia fecu* dum formam,aut rerum differentium fecundii qufititatem differentiam performas nuncupans fpecificas differentias. Differentis uero fecundii quantitatem funt indiuiduales. nam indiuidua per accidens differre dicuntur 86 quantitas infequitur materiam,ut patet ex libro de Subftantia orbis. cap.r .ita etiam dicit in profetiti lóto in difpu.t .in fol'one. D 7 .dubii,ubi habet. Nullum nacp indiuiduù ab alio indiui* duo diftingui debet ab aliqua proprietate nifi per accidés, immo indiuidua abinuicem diftinguutur materia. Q_uem BxpóMa. locum quidam ilio modo expofuerunt q> Auer. iftam ra* derni expo» tionem innuit ibi. Q^uxcunq? multiplicatur in numero,86 Ctot*fc uniutur in forma funt compofita ex materia, & forma, Ced anima: feparata: non funt compofits ex materia,86 forma ergo non funt multa: in numero.Syllogifmus eli in fecun* da figura, 86 accepit maiorem,86 tacuit minorem, quia eft concelfa ab eis,86 dicunt qj ibi. nullum autem indiuiduum quod ibi probat maiorem,86 dicit.nullum indiuiduu diftin guittir ab alio ab aliqua proprietate nifi per accidens, hatc maior pro fyllogifmi,fed indiuidua diftinguutur materia, igitur diftinàio per accidens eftper materiam, 86 econtra. eft enim ratio in tertia figura,86 maior eft Ariftote.in.z.Po fterio.86 minor eft manifefta per fe,86 notant q> ficut mate ria concurrit ad effe indiuiduorum,ita concurrit ad diftin* flionem,fed qm materia eft caufa per accidés indiuidui ne ceffariOjtamé forma autem per fe eft caufa indiuidui,idea diftinftio indiuiduorum eft per accidens,non tamen pure, fed per accidens neceffarium.declaratu eft enim in.7. Me* ta.q> materia eft caufa quiditatis indiuiduorum nó per fe, g fed per accidens, fed tamen neceffarium.forma autem eft caufa per fe totalis effentt£,86 quiditatis rerum,ideo elferi tia indiuiduorum eft per accidés à materia,86 per fe à for* ma. Sed ifte bonus uir,ut fui moris eft,ad pauca refpiciens Impugna, in omnibus de facili enunciat.Primo quidem nó animad* uertit,q? ille profyllogifmus non eft ad maiorem, quia eft in tertia figura,86 illa maior erat uniuerfalis, que eratfyllo gizanda,86 in profyllogifmo altera pratmiffarum erat una indefinita.unde propter utraqi caufam ex ui profyllogif* mi.maior primi fyllogifmi qua: erat uniuerfalis nó poteft concludi.nam licet gratia materis quando amba: pmiffa: funt uniuerfales, 86 minor eft in terminis conuertibilibus, quia tunc poteft redire ad primam figura, posfit fequi con clufio uniuerfalis in figura tertis,ut dicit Auer. in.4.Phyfi. c0m.4i.ubi tamen non funt fic difpofite nullo pado fequi poteft. Amplius autem adhuc non habet intentum fuum, quia per talem profyllogifmum non cócluditur maior ra* tionis,quiamaiorilliusrationis erat quxcunqj multipli cantur in numero,86 uniuntur in forma iunt compofita ex materia,86 forma,fed per mirabilem dedudionem tui pro fyllohifmi,fequitur q> diftindio per materiam eft per acci* dens,aut econtra.quid ad remi Amplius 'Cómen.in illo rp* fyllogifmo peteret principium, quia arguens contra A Iga F zelem, 86 Auicen. qui potuerunt animas feparatas nume* ro differentes accipit in profyllogifmo,quod indiuidua di ftiguiitur per materiam,fed hoc erat q> ab ipfis negabatur, immo dicunt q? animx ilis per proprietates accidentales diftinguuntur. Pratterea. Bone uir quomodo dicis mate* riam effe caufam effendi, diftinguendi tanquam princi* pium,86 caufam peraccidens refpedu indiuidui, cum hoc fit per fe notum, 86 manifeftum omnibus etiam de nouo inchoantibus philofophari,q> materia,& forma funt prin* cipia per fe generationis, quia funt principia per fe rei ge* nerats,86 remanent in re generata.priuatio autem eft prin cipium per accidens neceffarium, tamen ficut patet in pri* mo Phyficx aufcultationis in tex.com.6j. ubi habeturma nifeftum igitur cp fi quidem funt caufe,86 principia eorum qux natura funt.Ex quibus primis funt,86 fiunt non fecun* dum accidens, fed unumquodqj quidem dicitur fectldum fubftàtiam quod fit ex fubiedo, 86 forma.cóponitur enim muficus homo ex homine, 86 mufico quodammodo, re* folues enim rationes,in rationes eorii.ubi Có.dicit q> cum Arifto.dedarauit q? principia funt tria forma, 86 priuatio, 86 fubiedum, incepitnotificare qux eorum funt per fe, 86 qux per accidens. Et infra reaffumens rationem qua Arff. intédit in tex.in forma inquit. Et fyllogifmus componitur fic.Si principia naturalia funt illa ex quibus generatur ge* herabile per fe,86 principaliter,86 talis eft difpofitio formg . 86, fubiedyieceffe eft,ut omne generabile generetur ex for Theorema, N