SeótJ I. Sit ne adaequata diuifia. aliquod ens nullam includens perfezione,& in eludens imperfeZionem.Primò quia vel illa im perfcZioeft priuatiua,vel negatiua im.Prjmum ***» dici non poteft,quia imperfeZiopritiatiua eft ca renna perfeZionis debita?,fed in tali ente non po refi effe carentia perfeZionis debita?, quia nulla perfeZio ei debetur, quia dicitur,nullam ex fe in eludere perfeZionem.Negatiua aut imperfeZib nulla por excogitari maior quàm carentia om-, nis perfeZionis,quam includit omnis res,qu£ in fua entitate nulla includit perfezione. Vnde loquendo de imperfeZione negatiua, non por excogitari ens, quod nec perfeZionem,nec impér feZionem includat : ergo non pót ititeli igi ens, quod praeter negationéomnis perfeZionis, cx fe dicat aliquam alia imperfeZioné. Alioa.ui interrogo vlterius quaenam fitilla imperfeZio. R fidet idem autor effe limitationem.Sed contra hoc vrget argumentù faZum,na limitatio eft m aliqua quantitate molis,vel perfeZionis:ergo,fi ta-obieaiodifle ensnnllà includit quantitatem perfeZionis, oìuìiur. hét in quo limitatione includar. D cetur fortaffe includere limitationem noma perfezione, fed i in entitate.Sed contra,nam hoc modo etiam rela J rio diurna dicetur limitata infua entitate forma. li;& confeqttenter dicetur finita in entitate. A ita tandem, omne ens erit finitum, vel infinitum-' in entitate,quidquid fit de perfeZione. Prima fe quela(reliqua.n.clarafunt) probaturad homine in doZrina Scori,quia relatio diurna sm fua formalem ac prateifam ent tatem non includit enti ratem effentix,neque eminenter,neque formali-tertergoeft limitata in entitate fua formali . Nec fatis èli q? identicè includat entitatem cffentix, nam vt ibidem Scotiis late contend it,hoc no’ fuf ficit vt dicatur infinita in perfezione, quantus identicèincludat infinitam perfeZioné effendi ergo neq-; erit fatis vt dicatur illimitata m entitale , quòd identicè includat infinitam entitatem1 effentix. Dicetur fortaffe, ipfam relationem ex vi fttx en-tit-atis formalis,effe aptam idéufi'carieffentiXj& ideò ex le nec illimitata effe, nec limitata. Relationem velò creaiamex fe effe incompatibilem-cum entitate infinita, neq; illam poffe includeret etiam idéticè;& ideò non folum non effe ex fe il/ limitata, fed enfi ex fe effe limitatam & finitam: & hanc effe imperfeZioné quam includit, &' in: quadiftiriguitur à rèaletione ditiina.Sed i primis iUaaptitudò, qnx dicitur effe in relatione diurna vt rdétificeturdminteeffentix,non excludit quia abfolutè illa relatio,quoad fuam' entitaté forma-• lein limitata fit,quandoquidem non includa fot maliter infinitam enritatéj& fimplicitér minus eli effe aptum identificali entitati infinita, qua formaliter effe entitatem infinita.Ac prxte.-eà,firn relatione creata illa limitatio entitatis, ratione cuius non pót èffe mfinìtanec formai iter, neque ideticè, eft imperfeZipycertèìnrelatione diurna illa aputudo vt póffitidcntificari omnino fecun dum rem effentia? diuinx, eft magna quaedaper feZio tergo illa relatio, quantumuis formaliter prefcindatùr,ficut imélhgitur tàlis qua pollit idé rincari diuina? effetti®, ita intelligituralicuiiisp fèZionis,ac multò maiofis qua fit omnis entitas creata.Vnde etiam è cóuerfo iri relatione Creata, hòc ipto limitatio iliitìs ad creatam entitatem' > A i mperfcZio q ùxda m eft in genereentis, necef-fe eft, vr non fir mera negatio perfiiZ iónls/id ve . fit perfeZioaliqua habensadiiinZam illam negationem, vt.fuptàaigiinientabanH.r ./iqueita tandem concluditiirjnon oportere fingere aliai a entitatem carentem olimi perfezione,qùie pio-prièpollìc effe medium interens finitum, & mfi nitum. Quòd latius fupià rraZandode Bónitate in difput. io. prolocuti fumus. Quxftionis refolutio. Dicendum ergoeft,pra?diZam diui/ìonem VTr> fufficienrem effe & adxquatamènti in qua Diu fio haec tum ens.Hecafferri© probari poteff facile ex qua? fuperiori lèZione traZata ftmr,prxfertim fi terinnìsp-fcxcdiiiifiofub illis nominibus tradatur, fcilicit «d-entis à fe, & ab alio: nam cuoi hi termini incili dani immediatamcótradiZìoriem;nón poteftil lud difiunZum con cóuenirecuilibet enti:ergo eft dimfio adacquata & fufficiens quandoquidé non poteft ;.llignàri ahquid ftibdiuifo contentù, quod non fubaltero membrorum diffidentium con ft imattir. Idem man i fi ftuni eft dé i 11 is dno-bus membris,ensneccffariù fimplicirer, vel non neccffariumj & de ilhs,er.screatum vel incrca-tum:oftédrmils autem,omnibushis modiste ip-fa eandem effe diuifionem,quanuis per conce-plus noftrós ratióne diftingiìànnìr : qua? d ftin-Zio non potéft ftifficere vt vnomodo fit diuifio adxqua.a &" non alio.Deindefpcc tal iter probatur fubnomine finiti & infiniti,nana ensquaniu ada?quatèdiiiiditiirinfinitùm '& infinitum: fed òmneens realè'i’hòc iplò quod reale eftiquaniu eft quantitate perfeZionis éflenìiahs feu formalis,vt in ràtionibus paiilò antea fiiZis taZum eft, & làtilisfupràeft oftenforriindZàdifputatio-ne de uanfeendentah bonitate.Atcjbarcl’enten- : eia euidentius confi rmabittif,relpondendo ad dif ficultates in principiopófitas . 77 afflatur' difficultas primi argumenti. ; A D primam igitur dubitandi rationem,nega K.^,jo’re4 xA- dù eft enfia reìariuà carere omni perfiZ o- ta fub enie ne fecundum quam pollini vel finita effe, vel in finto com-finita. Et qiioadhanc panetti nulla pl-arè eft diipte en fictiltas de relationibus cìeatisdtnò ab illis fnme-ìepòffumùsargurriemtirn : nam nemo negabit (vt exiftimo) quin relatio creata eo mó quo ens reale eft, fitnnirumens: vndeetiamScoriftx ici-concedt-int,vtvidirnus,quis.n.iK'gct effe limitatum ens,Se confequenter finitùm ■? ergo finitam perfeZioherii habcnsiergoaliquarrì pcrfiZ oné: Quòd fi quis mordicus contendat,vocari firuu ens in entitate,non in perfiZione, efficaciter f < t retorqueri adhomìnetn argutneritnmjqiiia inde fcqttitur,finittim & infinitum nondici immedia tè de ente quanto ratione perfeZionis,(éd de ente rarioneentitatis. Ex quo vlteriusfit etiam rela. tionesdiuinas, ratione entifatis vt fic, effe finitas vel infiriitas. Et itafaltem hac ratione dimfio eiit immediata & adacquata: & procedent cótra Sco tum & aliòs argumenta,quibus piobaie contendunt,relationes diùinas nec finitas effe, nec ififi-tas,vt lam videbimus. Tom.z. A 4 De