0 Trima» DISPVTATIO XXVIII- D E PRIMA DIVISIONE ENTIS IN INTUII T VM SIMPLICITER, Et finitum, & ulifi diuifionibus, qua huic aquiualent: AEC eft fecunda principalis A finitum aut Rimirar prillatine, aut mere negati-pars huius operis : in qua poft ' " quam in priori de communi conceptu entis,illiusque proprietatibus, quae de illo reciproce dicunrur, tradam m eft, ad definitas rationes entium defeendere, quantum formale obiedum, & ab-ftradio huius fcietiae permittit, neceffarium eft. Hoc autem non poteft commodius fieri, quam per diuifiones varias ipfius entis, & membro-rum eius,eprumque exadam confiderationem. Diximus autem in fuperioribusdifpur.4.fed.4, primam & maximèeffentialem diuifionem en tis effe in finitum & infinitum,fecundum effen-ciam feu in ratione entis,quod folum eft proprie & fimpliciter infinitum;& ideò ab hac diuifio- j ne partem hanc inchoamus,fub qua comprehen demus nonnullas alias,quae re ipfa cum hac coincidimi,quamuis diucrfis nominibus, vel conceptibus à nobis concipiantur,& explicentur. Et. quoniam de diuifo huius partitionis didum eft in prima,& fecunda difputatione,eftenim illud ipfum ens,quod eft adaequatum obiedum Me-taphyfic$,ideo folum videndum fupereft, qualis fit dida diuifio,& an redè & fulficienter tra dita fit. Connexio przfentistra dationis cfi-prxmiflis. SECTIO I. Vtrum retti- diuidatur ens in infinitum & finitum}& quMM» diuifiones huic aquiualeant. Atio dubitandi effe poteft, quia finitum & infinitum folura habent locum m his, quae aliquam latitudinem habent feu extenfionemj& 1 ideò folenthasc attribui quantitati, quia in propriis Tuis rationibus includunt habitu dinem ad aliquem terminum ; finitum enim di citur,quod terminis clauditur, infinitum vero, quod non habet terminum -, nihil autem dicit ha bitudinem ad terminum, nili quod latitudinem habet,autextenfionem,qux terminanda fit $ (ed non eft de ratione entis habere aliquam latitudi-nem,vel extenfionem: ergo nequeterminis clau di,vel non claudi: ergo neque effe finitum vel in finitum,non igitur redè per haec membra diui-ditur. Declaratur & conni maturjuam illudili- T. 8.ationesdu bii redden-ees gène». 1 1 uè. Priori modo nihil reuera videtur effe infini i tum illud ens,quod,cum fitaptum claudi termi- nis,eis adii non terminatur; nullum autem eft huiufmodi ens,vt perfe confiat, quia nec Deus ipfe hoc modo infinitus eft, non eft enim aptus claudi terminis. Si aurem fumatur pofteriori mo dojficornne ens indiuifibile erit infinitum, quia nullum tale ens clauditur terminis non eft enim capax alterius terminationis, quod in fe eft omnino indiuifibile, Sectindadiffictiltascircahanc diuifionem ef- H. fe poteft,quia datur per qupfdam modos, feu at- Secund’i’ tributa entis valde obfcura, & qtijevix pofliint ratione naturali inueftigari, là Item quoad alteram partem; prima autem diuifio entis deberet g effe clariffima,&,fi fieri poffér, ex ipfis terminis per fenota. Antecedens declaratur, nam de Deo ipfo vix offendi,& fortaffe demonftrari non po teft,quòd fit fimpliciter infinitus. Deinde obfcu rius eft ad explicandum,in quo talis infinitas co fiftat: non ergo conuenienter aifignatur praedi-da diuifio,pratfertim primo loco, & tanquam fundamentum exterarum. Circa hanc diuifionem principio declaran-dum eft, quid per eam in re ipfa intendatur ; at- VJ-que inde fàcile conflabit, partitionem effe opti- ni diu"o-1’ mam, conuementi loco ac ordine collocatam . nis de qu* Quod igitur ad rem fpedat, diuiditur hoc loco gjent/6"1" ens in Deum & creatu ras,quia vero non poffu-mus eaqme funt Dei propria,prout in fe flint, cò cipere.imònecperpofitiuos conceptus fimpli-cesac proprios Dei,ideò negatiuis vtimur» vt il-_ ludexceilentiftimumens,quod maxime acac-teris diftat.minusquecum illisconiienit,quàm ipfa inter fefe,ab eis feparemus & diftinguamusi. Atque hoc modo conficimus prasdidam diuifionem, fornendo aliquid in quo omnes res crea ta: vel creabiles inter fe conti emunt,& illud à no bilipri quodam ente remouendo, eò quod excel lentiorem gradum eflentijE vel entitatis habeat j atque hoc modo totam latitudinem entis ad duo illa membra retroeamus. Qu&Hionis refolutio< EX qua declaratione confiat primo, diuifio- ,nr> nem illam in re ipfa optimam efle, & ma Diuifió d i. ximè neceffariam. Primum patet, quia illa fta> bona& diuifio eli adacquata enti, nullum enim ens ex- «ifam.'nC Tom.j. A tra