XVI. XVII. Difput.XXX.QuidDeusfir. enim neq,- ex neceffitate fequitur.neq; ab aliqua A reietti fine Catholico in corroueifiam adduci poteft) (altem vr modus vere diftinttusjn re ipfaà re modifica tathpcautem abfurdi(fimum eft - Sequela patet, quia hic attus dicitur reajiteraddi ipfi voluntati, additio autem realis fine diftinttione m re intel , ligi non poteft, tunc praefertim quando additip talis pftvvt poffit non fieri. Minor aurem multis modis probari poteft ex.dittis. fnprà de (implicitate Dpi:illa enimdjftinttio modalisapertè excludit a Deo omnimodam fimplicitatem.Quod ex t.erminiisipfis, videtur eu id ens,quia fimplicior .eft res .nude fum.pta,quàtn affetta rriodoin reip fa Jiftintto , pel quàm,illud cqnftimtum ,quod ex jpf^ 3^ mpclprefijjtarjtem quia compofiturri .pihilafiud eft, quam cpnftans ex extremis in re iiffa di'ftinftis.vt fuprài dicebamus ’, Ex quo vlterius neceffe eft,vt voluntas diuina .co,i^parettirad taleni4Tipdù. vt vera potenqaad Tuupj aèìum diftinttum,ìdq ^duplici .raripnpdftà mòin raitipne potentiae elicientisac vere efficieti y,iSj,quid.nùieeft tali attui vt vere ac proprie, fiat? Nimquid, q>non rcajiter fpd nqpdaliter diftingqi , tur? At hoc nihil refert,pam,etiam modi ex qatu; (fa rei diftintti per veram efficientiam prqducun B tur,pf#(ertim quando non fuqt cumipfa,natura conituittiper naturalem refultantiana. Aut vero Óbftat, q> tales attus qii funt,ex aeternitate funi ? Sed hoc etiam nil refert,nam creatio etiam vel i l luminano poffet effe sterna cum vera efficlen-tiailllud certe apparènims dici poficQllos attus nqn fi.c;ri,.guia ex ipfa dnnnafubftatia flint, (ìcuc Verbum diuinum nó tir, quia producitur de fub (tanna Dei. Sed licèi hoc (ufficiar vt talis attus nófpoffix dici creali? quia renerà nofic ex nifi!lo, Indi non pórobftare quominus per veram efficientiam fiat, quia non entde fnbftantia Dei tan qtiam de èffentia,fed tanquam de (obietta., . Vnde bine vlterius infertur, comparati voluti ta;q diuinaad talem attum non folum fub róne potentixattiux,(ed:ér per modum potentia: re-ceptiua?, & vere palfiute, ex qua educitur talisa-ttusi& quidquid propri» entnatis in ilio eft.Qd quidem locum non bét in exemplo addutto de produttione Filli, naFilius ita producitur de fub. ftantia Parris,vt non fitaliquid diftinttùm ab illa fnbftantia,fedfimpliciffimù fuppofitiiinfila fubfift'és,& idécti illa. At veto hic attus.de qua loquimur, producitur de fubftatia tanq quid di-ftinttù ab fila, Vnde intelligi nó pót quin piodii tt.ioeiusfic veraeflettio, Se cum no (ircreatio^ erit eduttio ex pfuppofito fubiettojtercendit er go ibi vera ró poteux aftiuae & pallili».Et cófir matuv,nàoftensu eft illuattù nó effe cnsnecel-fariu pereffentia,ojs aut attio per q tìt,vel có tnnnxatur aliquod effe quod non eft de effentia produtt», eft vera eftettio,(equitur ergo effe in Deo aliquid vere fattu,& quod no eft Deus ; nihil.n.fattum.eft Oeus.ltemjquiaoftenfum eft jllum attum non effeens neceffarium,neq; effe fuum effe per effentiamiergo non eft Deus. Vltimò demq; fequitur,talem attum effe verum accidens diuina? fubftantia:,& produttioné eius non folum effe cftett ionem,(ed ér rmperfe-ttam,nempe accidentalem,Sequelam probo pii mo ex definitione, quia ille attus poteft adeffe §4 abeffe, & alioqui eft extra totam lùbftantiam ftanfialiter • Dicent fortaffe non poffcadeffe & abeffe,quia fi adeft,non poteft abeffe,neqj è con qbiea'^ uerfo. Sed hoc friuolum eft,tquia inde ad siitis&-mum fit effe accidens infepaiabjle, tiim ét quia ad rationem accidentis neceffe non eft vr poffit , adeffe & abeffe in fenfti compofitionis, fed fuffi ■:2 ■ cit in (eqfu diuffionis,id eft, g> quarum eft.cxfe, ita fit extra fubftatiam rei vt poffir adeffe,veì ab-effe ab illa, fine poffit vn.um poti aliud fucceJe-Te,fiuenon. -Aliter dici poffer,hunc attimi non r effe accidens, quia non eft res di fi intta,fed mo' dus.Sed hoc etiam nullius mpméti eft, quia mo dus noneft extra latitudinem accidentis, vt indu •ttione facile offendi poteft, & infra trattabitiir. Vnde etiam de actibus no.fire voluntatisnondu exploratum an (intres, vel modidiftinfti j.cum tamen conftet efle accidentia.Tandcm ille aftus liber prout eft tnpdiisdiuin» voluntatis, aut eft fnbftantia, vel accidens, non cn.im eft medium: non eft autem fubftantja, quia increata,elfe noh poteft,cum ab illa diftingnaturmeq; et am creata, quia non poffer effe intra Deum, aut attuare diuinam voluntatem , Neque et.iameffe poteft iubftantiatanqtia.m modus (iibftantiabs.. increata: Itibftanti», cuna nullo modo ad conftitutior nem ,.vel complementum fubftaiiti«;pertincat » relinquitur ergo yt fi accidens. ; Explicatur & defenditur aliter prfa cedens [ententia. Viderunt h?c incommoda nonnulli ex defen (oribus opinionis Caietani, & iure veriti flint illa ad mitterefideòque ad il la vitanda cona' ti funtita illam declarare, aut temperare, vt dicat bos attns fen perfettiones liberas aliquid quidq addere perfettioni neceffanrp Dei, illud vero ad ditum in Deo atta exiftens,.nullo modo difiin? gui ex natura rei a perfcttionenecefsaria ipfius Dei,Quia lise dito non videntur pugnantia,(cj-licet, cp addatur aliquid, & illud non fitdiflirw ttum,nam hoc ipfo quod adiungiturffibftantix Dei,fit (pia fnbftantia Dei.Filiatio-n-dilima v»g;< aliquid perfittipnis addit pisentia? Dei sm fe cp' fiderat^, qupd aiddimm per filii generationem producitur, velcompiodticitiir, vt moicnoftro loquamur,& tamen non eft diftinttum v Jio mo do in re à fnbftantia Dei:ergo,&c. Quod fi bxc duo incompofiibilia non (uqt,virumqueafferen do,omnes difficultates optime expediiintur.Na» fi hmòiattus liberi addunt aliquid reale, facile intelligitur quo mó formai iter conftituant Deó volentem libere., fi autem illud quod adduntnó eft diftinttum mreà voluntatedmina,ceflànt incommoda qua: ex opinione Caietani inferri videbantur.Et itaetiam intelligitur optime quo < modo in his attibus fit immutabilitas ; na id q4 addunt, ex aeternitate additur voluntati diuin», quia, cum Deus habeat infinitam fpieptiam nihil habet quod expeftet ad omnem liberam determinationem,& cum voluntas cius fitmfinitè perfetta,noq debet manere fufpen(a,& quali an ceps per infinitam aeternitatem,& ideò ab aeterno habet omne (uum decretum liberum-Et quia id quod addit tale decretu omnino identificatur ipfi c XVIII,