*De Luxuria, jz ìiìj coniungendi caufa 3 facratiflìmas Virgines aufus fuerit , capitali poena feliatur . Quinta fpecies dicitur lluprum, & eft dum Virgo defloratur, quod cum tri- stuprum. ■pliciter fieri poffit in tres fpecies diuiditur, fcilicet, fi fit cum uoluntate TrtpUctier. virginis, tunc dicitur fimplex defloratio; fi contra eius uoluntatem , tunc dicitur violentia , & fi è domo raperetur , etiam cum intentione ducendi illam in vxorem, dicitur Raptus, de quibus infra in materia decircun-■ftantijs latius ioquemur. Ht dux fpecies , fcilicet violentia , & Raptus , ■extenduntur etiam ad non virgines . cap. Raptoresjó.q.z. Vnde fi quis etiam meretrici violentiam inferret, vtviolentator puniretur, etiam per le-•ges ciuiles ; quas eas permittunt. Sexta fpecies eli peccatum contra naturam; quod cum habeat diuerfas defor 6$ mitates,tum fecundum diuerfos modos coeundi,tum ratione fexus, tum etiam Peccatum ratione fpeciei,diuerfas fortitur fpecies ; de quibus cop iosè loquemur in mate- cont^n»t» riadecircunrtantijs. Et omnia iltafunt peccata morralia. rum. Sed dubitatur an pollutio notturna,idell quae fit in fomno ,fit peccatum mor 6 + tale? & videtur,quod fic;nam illa fit contra finem,ad quem ordinatur talis femi Dubium . natio :iuxta illud, Maledittus homo,qui feminauerit in terram. Depollutto- Ad hoc dicitur; quòd peccatum, intantumeli peccatum, inquantum elt *e xoliur-voluntarium,Secumrationisiudicio, telie Augurino. Aliquod eife uolun- »<*• tarium, dupliciter in telligipoteft, aut in fe,aut in fua cauia . Pollutio no- Peccatum ctturna non poteft dici uoluntaria in fe;dum enim homo dormit non habet li- ertquidua-berum rationis iudicium ; quia uires interiores,propter turbulentiam vapo- luntartum., Ium, opprimuntur a.fomno ; ideo quidquid agithomo in fomnis, non impu- aut tn fi tatur ei,nifi fomno utatur,utinllrumento malitios^ voluntatis,ordinantisfom aut tn fit -nium,ut polluatur quod accidit, dum homo ex indultria incipit dormire fuper caufi. «renibus, uel quouis alio fitu,ut polfit pronocari pollutio in fomno : tunc, quia elt procurata inuigilia, dicitur uoluntarlaelicitiuè, quamuis executiuè jn fomno confumet-ur ; & confequenter eli peccatum mortale, etiam fi hoc •defideretur propter naturae aileiiiationem;nam,& fifinis defideratus eli bonus., -aon tamen procurari debet per media mala: fi aut-em patiens aliquasfillulas, autaliudzmalum, propter retentionem feminis , defideraret pollutionem no- Polluticn£ •tturnam propter corporis faniratem ; dummodo illam non procuraretaliquo no.ttur.nam modo, fed tantum eam expettaret a natura, non peccaret mortaliter, ait Di- àefiderare •uusAntoninus; defiderium namque non fertur in pollutionem abfolutè,fed in quando no& fanitatem; quod eli bonum in fe, nec ilia defideratur,vt .eli mala in fe, aut in eri peccai -fua caufa, fed vt attus naturalis ; vt fic medium fux fanitatis,fcilicet, fi tum. -quando anatura eueniret , complaceret, non in eius delettarione, fed in homo, quod ex illa.caufaretur: & ficut complacentia de pollutione preterita, ob 'finem fanitatis, quando nulla praecellit caufa culpabilis, non.efl peccatum; ^eodem patto, defiderium de futura, ob eundem finem ; fine procurante illam, peccatum non erit. Ex hocfequitur quòd defiderium.pollutionis nottur-•n® a patiente-carnis tentationem, u t per eam feda-retur, nec etiam eli peccatum , puta aliquis ex fangumis ebullitione, & fuperfluitate, .& renum calidi-•tatepatitur multos carnis infultus, ita quod, fi pollueretur ,.illabullitio tran-firet, tale defiderium non eli peccatum, immo eli attus virtutis, dummodo 'illam non excitet, fed a natura expe.tter. Item pollutio in vigilia, ex infirmitate caufata, non eli peccatum , ut accidit patienti fanguinis fluxum. Item ;fifiet ex tactu alterius uiolento, vt contingeret ei,quipertattus mébrorum ,ad peccandum traheretur , uel alias excitaretur , dummodo non conferì-«mi m illa delcttacione , Idem fi caufaretur ex cogitatione, & contemplatione