Dominica in & operando bona.In timore autem do mini declinatur amalo. Prouerb.16, quia qui Deum timet nihil negligit. Eccl.7. Cuius rationem beatus Berna, ferm. 14. de diuerfis aflìgnat. Quonia contra negligentiam ( ait ) timor exur git. Nimirum ipfe eli, quo concutitur anima omnia difcutit, ducitur confcié tia,excutitur fopor letalis, incurritur follicitudo. Hic principium eft dono-rum fpiritus,quia initium vnde oritur falus,ficut per Efa. dicitur : A timore tuo concepimus & peperimus falutem eiufdem 26 & Eccle. 2. Fili, accedens ad feruitutem Dei,Ila in timore.Et me ritóiQui enim verbi Dei credulus non timeat,& toto corde contremifcat,du veritatis tefìimonio ( cui falfum fub- fidelium partem aeternis exponendam fuppliciis? Et ecclefiam Dei ( ficut arcam Noe ) in ea parte vbi iuftos continet,auguftam elle, in ea vero parte, vbi animales habet, & beftiales latam. Quis per aquam nauigaturus , in qua frequenter etiamfi vt in paucioribus pe riclitantur nauigantes,aut per nemora latronibus obfefla, fiue etiam ad bel lum,in quo plurimos cafuros xftimat iturus,non totis vifceribus concutitur atq; pauore , & timore contremifcit? Et ecce in hoc mari magno, & fpacio-fo huius Peculi nauigamus , in quo eua dunt pauci, plurimi abforbentur. Sed & viam, qua ambulamus,obfidet multitudo latronum, ipfi dgmon^s nos fpo liare gratuitis,vulnerare in naturali-bus, & tandem omnes abripere labo-rantes.Tefte nanque domino Iob. 40. Abforbebit fluuium,& non mirabitur, & habet fiduciam influat Iordanis in os eius.Quae exponensGreg.homih 16 Antiquus inquit,hoftis humani ge neris tìuuium ablbrbuit,quia à mundi origine vlq; ad redemptoris aduentum vix paucis elettis euadentibus,in ventrem luas malitiae genus humanum tra xit. Nec miratur quia pro magno non habet q> infideles rapit, fed habetfidu ciam q, fluat Iordanis in os eius, quia poftquam infideles eundos ab origine mundi lucem, qaam cum folis angelis videre pofliimus, quam nec initium inhoat, nec finis anguftat. Indie enim vitio-nis,quo eletti aflumentur ad hanc lucem, reprobi in aeternas mortis tenebras retrqdentur. Non proderunt diui tixjfed iuftitia liberabit à morte.Pro uerb. 11. Apertis autem oculis cordis, ac cognito lumine iuftitia; , iam profi-cifcendum eli fatto, & opere imitando & fequendo Chriftum. Sic enim de ce co dicitur: Confeftim vidit,& fequeba tur eum. Quo ? Haud dubium quin afeendentem in Hierufalem.Qua via? tribulationis. Nam & dominus afeen-dit vtpro nobis traderetur ad illudendum &c. quicquid ex homine fufeepit Sic & in nobis crucifigatur homo vetus, homo carnalis,genitus ex carne pa 1 elle impoffibile eft) audit,numerofiore rentis, vt viuat in nobis, quod natum eli ex Deo per gratiam regenerationis ficut dicit apoftolus: Semper mortificationem Chrifti in corpore noftro circumferentes, vt & vita Iefu in corpore noftro manifeftetur.i. ad Corint. 4. Et tantum de myfticatione euan-gdij. Propter Ex his quo ad fecundum principale paucita- hanc dottrinam notemus . Quia enim tem eie- multiplici teftimonio audiuim5' repro ftorum borum multitudinem, elettorum pau-nunqua citatem,nunquam de noftra falute qua tàquam, fi fecuri prxfumamus, fed femper tre-fecuride muli timeamus, ne à paucis elettisfe-noftra p parati,tandécu turbe multitudine pea fumam* mus.Nequaquam nobis fufficiat in prg falutem. fenti tepore inter fideles, & inter chri llianos numerari. Nam ouilefanttae ecdefi£ haedos cum agnis recipit. Sed atteftante euangelio cum iudex venerit bonosà malis feparabit, ficut pallor fegregat oues ab hedis. Matt. 2 5.Quo modo enim qui non timet, faluabitur? Nam fecundum Boe.2. de conlol.pròf. 4. Perexile bonum eft quod equo animo feratur amilTum . Qui ergo in tj tis vitae praefentis periculis beatitudi-nem non pertimefeit amittere, nó hac praeciofam,fed vilem autumat Et qui vilem xftimat,non pro illa perfeueran ter laborat,folliate cauendo peccata,