Dominica ìnuocauifi i o < tiam, fednon fuffipit. .Secundum pate bit exfequenti propofitione. Primum patet, quia in tali adu confiftit princi paliter peccatum , qut> manente p?ni-tentia vt didum eft, agino poteft.Nec fufficit quod volens poenitere certet tantum velle atìum peccati, vtnunc pr®fentem,(ed oportet cellare compia centiam refpedu praeteriti, & propofitum refpedu futuri . De praeterito quidem complacentiam illam neceflè eft cellare, quae eft adus voluntatis libere elicitus, quae nihil aliud eft,quam velle- adum peccati commififle, quia & ipfa mortalis eft. Secus de complacen tia voluntatis, quae Patini fequitur ap prehenfionem qbiedi per memoriam praeueniens rationis deliberationem, quia haec habet rationem delegationis fur repti tiae, vel primi motus, quae non eft peccatum, aut tantum veniale. De quo Aguftinus li. i. de fermone domini in monte, diflindio.vigefimo-quarta. fecundi. Sic cellare necefleeft propofitum de futuro, quod nihil aliud eft, quam adum peccati velle commit tere pro futuro. Hoc enim flante iam peccatur , fiquidem voluntas pro fado reputatur. Nam qui viderit mulierem adconcupifcendum eam , iam maecha tus eft in corde fuo. Matth. quinto. Oportet ergo p^nitere volentem nec velle peccare , nec velle peccàffe, nec velle peccatum iri. Tertium ntceflarium eft volenti pce nitere cellare à peccati adu interiori, vt manet virtù aliter, ita quod non fo-lum fufpendendus eft adus interior elicitus, vt formaliter adu inhaerens, fed oportet ab omni adu , veleffedu cellare, in quo eius virtus faluatur, ita quod nihil agendum eft, vel obferuan-dum virtute illius adus eliciti, vtin priori exemplo. Non folum certandum eft-ab eo, quod eft vellejnterficere, fed &àpraeparatione armorum, conduzione fattellitum &c. inquantum ex hac volitiohe procedunt, patet : Nam ficut in omnibus adibus, in quibus wrtualiter manet atìys volyntatis in teriór meritorius , meremur, vt de volente ire ad Sandum Iacobum decla rat Scotus. Ita& adibus, in quibus virtualiter manet adus voluntatis.de-meritorius, demeremur, per topicam. Sicut propofitum in propofito, ita op-pofitum in oppofito. Curramus pro certiori intelligentia Exempla per aliqua peccatorum genera. Volui- ris ofìé-fti, per fuperbiam prarterri aliis te me fio prx-lioribus,vel dignoribus. Idcirco ad mi flòr U. tui oftentationem varium, & vanum procurarti ornatum nutrirti comam i crifpafti capillos, vefles inaniter perforarti,calceos, & fandalia roftrafti,faciem adulterino colore fucafti,& fimi-libtis vanitatibus ad nihil aliud ordinabilibus , teiplum magis deformas, quam ornas. P^nitere vis,conteri,con fiteri. Non fufficit iam cellare ab adu volendi, prsferri dignioribus, nifi om nes has vanitates abiicias in quibus virtus eius faluatur. Ex quo patet magna fatuitas, & in fania eorum,qui ad confeffionem procedentes cum talibus laruiscotfitentur fe peccafle, per fuperbiam in capillis, roftris &c.& hxc ipfa adu gerunt, nec deponunt, vere irriforés Dei non pe-nitentes, immo (quod infanius eft) fic laruati ad euchariftie procedunt facra mentii. Patet nihilominus in aduer-tentia ,& negligenza confertorum tales abfoluentium, qui magis remitten di fuerant, & informandi, vt depolito fuperbis faflu,humili redirent habitu tunc audiendi,&fecundum eorum qua lltatem aàfoluendi. Verum fi veftis aliqua, aut aliud exfuperba intentione aflumptum,a-lia intentione emendatiore deferri pof fet, corrigenda foret intentio, non veftis proiicienda. Nolo tamen dicere,quod non fecundum flatuum varios gradus vnum códecet, quod ab alio no nifi vane alitimi poffit.Concupirti vxo rem,filiam,ancillam proximi, & ideo paras munera, vt allici as, occurris, fai tas, complederis, ofcularis,Non fufficit non concupifcere , nifi ab his, qu£ per concupilcentia fecyta funt,ca ra-