DomiiiicalIII. Aduentus Domin* non folii ventur®, fed etia pterea captiuus dutìus efl populus meus, quia non habuit fcientiam.Pro pterea dilataiiit infernus animam fua, & aperuit os fuum fine vllo termino. Et iterum in pfal. Quadraginta annis proximus fui generationi huic, & dixi fèmper hi errant &c. Caueamus dile-ftiflimi deteftabilem hanc ignorantia, ne incidamus in horrendum fuppliciu. Caueamus (ait apoftolus. Haeb. 4.) ne m idipfum quis incidat incredulità tis exemplum. Agnofcamus quemadmodum in medio noftrum, flat etiam qui fcit, quieum nefciant. Dominus, & redemptor nofler non lolum venturus efl,fed & nunc prsefens eft.Venturus quidem eftin fefto vicinante per gratiae augmentum omnib* quos paratos inueniet,quos & dulciter eft pt£- confolabitur, ficut canit ecclefia in Re fens. fponforio.Defcendit vifitare, & confo lari omnes,qui eum toto corde defyde rabant,nihilominus pr^fens flat in me dio noftrum. Stat quidem immutabiliter, indiftans omnibus, non folum per eflentiam,pra?fentiam , & potentiam,fic tradat magifter dift. 37. lib. primi. Ait nanque dominus. Coelum mihi fedes eft terra aurem fcabellum pedum meorum.Efa. 66. & cap. 40 de eo dicitur . C^lum nititur palmo , & terram continet pugillo.Eft enim omnibus interior, & exterior, inferior,& fuperior.Regendo fuperior, portando inferior,replendo interior,circundan-do exterior, vt ait Grego. Hom. 18.in Ezechielem.Et 2. moral.§.24- Pulchre Et fine locali diffinitione,aut circum-fcriptione cglum implet „& terram. Exemplum accipe de anima refpeftti corporis , quod viuificat Hieremiae. ij. Verumetiam in medio noftrum flat per confyderationis indiflantiam orn nia noftra clariffimè profpiciens,cogitationes,& defyderia,motus,intentiones, verba, & opera,certius omnia co-gnofcens,quam aliquis in feipfo.Hinc fcriptum eft. Oculi domini multo pl® lucidiores fu per folem,circumfpicien-tes omnes vias hominum,& homiuym 27 corda intuentes in ablconditas partes. Eccle. 23. & Hierem. 23. E vicino ego fum dicit dominus,& non Deus de lon gè. Si occultabitur vir in abfconditis, & ego non videbo eum? Nec mirum fi infinitas fapientiae quje à fine ad fine attingit, omnia fint cognita. Si ei, in quo viuunt vniuerfa,qu£ fada flint,om nia flint aperta. Si nihil ignorat, in quo velut in fpeculo mundiffimo omnium poflibilium rationes ideales per petuò relucent.Deniq; fecundum prophetam , qtii finxit oculum quomodd non conlyderat ? Quomodo oculum in te non intendat fuum , qui fecit tuum? Non eras, vidit te, vt efles, & nunc non curat tc cum fis ? Velis nolis ( ait Auguft. ) Videt te, & non eft vbi ab oculis eius abfcondas te, fermone 10. de verbis euangel. Et ideò pulchre dixit Ioannes.Medius veftrum fte tit,non in principio, aut in fine,qui in medio ftat, velut centrum aequaliter dittar ab extremitatibus , & angulis, ideò aeque clare videt, quicquid in Angulis continetur , fecus fi in principio flaret vel in fine.Ita Deus,cui nihil mi nus cognitum eft, nulla creatura inui fibilis, fed omnia nuda,& aperta oculis eius. Heb. 4. retìè dicitur,quafi de medio omnia intueri. Nec fi cognofcendo tranfit, fed flat chriftus immobiliter,nullius vnquam obliuifci j medio tur,fed VBiuerla praeterita,& futura ve ftat lut fibi praefentia contemplatur. Domi mobili -no enim Deo antequam crearetur om ter< nia funt agnita,fic & poft perfeftum re fpicit omniaEccle. 23. & 39. Opera omnis carnis coram illo à feculo’vfq; in feculum refpicit.Quoniam ( vt otte dit Grego. 2. moral. §. 37. ) fic Deus mutabilia condidit, vt apudfe tranfire nequaquam poflìnt. Eoe. profa.vltim. quinti determinat bene ad propofitu, nec tempus in confpetìu eius defluit, quod apud nos foras decurrit. Vnde fit q, in aeternitate eius fixa maneant ea qme non fixa exterius feculorum volumina emanant. Idcircoquia DeusdiaC mutabilitate cunfta fimul refpicit;& bona qux ad vjtam remunerat,& ma-