Annuncialo domini. 1. 4° aduentu non exigitur medium,uel mini-fteriumrSi dicatur quod propter confen-fum virginis habendum debuit praemitti nuncius : Arguitur,quod non erat nccef-far-um, quia Chrifti conceptus fuit pre-nunciatu s ab olim prophetia prxdeftina Hhrony. tionis , fecundum quod Hrerony.dicit in glo.Matth i. Et talis prophetia femp.r impletur fine arbitrio humano, ergono debuit annudari virgini,cum virgo beata fciuit certitudinàliter impleri: Refpó-detur psoximus ad haec arguméta fecundum Guil.in 3.lib.dift 3.quod ficut,quan doDei filius incarnatuseft,pr?miflus eli: angelus nun cius, ita etiam no obliate, q> Deus ipfe meti illabitur immediate fine hoc quod illabatur angelus, tamé fepius quando Deus neturus eft in metem, praemittitur angelus, ut hominem difponat praemonédo,& excitàdo ad dfeuotionem, ac i’nftr aedo &c. Denique fecudum Tho 3 .fcrip.dift.3 .quaelt 1 .arti. 1 .Et iterum in 3. p ar te fu m. q. 3 o àr t. ì. Li ce t pro p he ti a praed.ftmationis completur fine nofiro arbitrio, non tamen fine arbitrio noftro confmtiente. Ad qu^ftionem ergo fecundum e.primulos dotto.& etiam Alber. N ag. fuper Mitius eft.ca. 1. Refpoiidetur per conclu-fionem,quod pro myfteriodiuiiiae incarnationis debuit praemitti a Deo nuncius: Pluribus autem patet rationibus. P^iino, ut uirginis lntellechis illuftra-retur, vel doceretur de huiufmodi myfte-rio diuinae incarnationis,ut dicetur infra §.4 nam debuit prius per fidei cognationem Chriftum cócipere méte, quam car ne,un.de Auguft.de Ver dè.dicit. Beatior eft Mariafide Chriftum in mente concipiendo, quam carne materna enim propinquitas nihil fibi profuiflem, nifiChri ftum corde foelicius quam corpore ge- Secundo,vt virginis confenfus expref fe haberetur,ficutenim matrimonio car nali praeexigitor confenfus,-multo magis in fpirituali matrimonio, inter Deum & naturam humanam amorefus confenfus requiritur,quoniam charitrseft quae hominem vnit Deo & copulat,utd.citAu-’ guftinus.-Ecce ergo charitas inter Deum, & hominem. Tertio, vt virginis affectus & attus chi ritaciuus fore approbaretur, autem nobis inexéplumcharitatis daretur: Nam ficur dici t Auguft. Deus non amat coatta ** feruiti i, fedfpontanea.’, &. chantatiua, ut fint meritoria, fedquia beata uirgo ad Deiferuitium fingulariter, & excellerer eligebatur ad Dei feruitia, ut in utero , portaret, latte aleret, balnearet,brachijs f baiularet Deum,& conijshuiufmodi,ergo debuit nuncius praemitti de requirendo voluntario obfequio, ad quod ex cha-ritarefe uirgo obtulitdicit. Ecce ancilla domini.Amplius in hoc uoluit Deus da-re exemplum omnibus fidelibus, ut cha-ritatiue fciatfe obligatos ad feruitia Dei: Vnde pater Dei chantas in annuciatione dom 1 ni ca & mi rabide. Tu m qui a ex inef-fabili charitate.Tum quia ad charitatem uirgin is requirendam.Tum quia in cha-ritate fumm^ gratiae.Deniq; autem quia propter charitatem, ut homo pro tanta gratia reamaret Deum ad falutem,uoluit amorofus Deus nuncium praemittere, <3c annuciarificut, ex charitarc per omnem modum exhibenda incarnari. Quod Dei charitas claret mittendo nuncium angelicum,non alium, fcilicet fanttum prophetam. QVARE non per alium quam per an- §3 gelum debuit annunciati diuinae incarnationis myftcLium.’Refpónderur fecundum GuiJJib.3.dift<3.cum Bonauen.con'Bonaa. cor.Thom. & Alber. vbi fiipraquod plu- Diony» ribus rationibus eft quibus potiores tantummodo ponemus alijs dimiflis ob bre uitatem. . J Prima ratio.Etcongruitate primae ten tationis:Nam in primaria tetatione pe r-ditio hominis fic fatta’eft, quod primo malus angelus atlocutus eft mulierem .£ Euam, quae pro tunc fuitadhuc u:rgo . Secundo eam induxit in dubitationem, & inde in con fenfum‘Tertio ex confenfu traxit ad lapfum &c. La congrue debuit ut (fecundum Bern.) reparatio fieret per Bern, fimilia oppofito modo . Primo in noftra reparatione ergo angelus bonus allocutus eft uirginem Mariam falutando. Secundo induxit ad credendum : & inde ad confenfum.Tertio ex confenfu concepit Dei filium,propterea canit ecclefia: Fce-mina