De prìncipi js rerum naturalium, <7 fingere poteft, necdifcurfuvel falfo imaginari, fi enim Natura triginta dies, vel plures laborans vix efficere harc potuit » quomodo anima in inflanti j vel quaeuis alia forma ha:c fa ciet ? & profetò fi tantam habet potentiam , & femper acquinr maiorem, quqi maius acquirit fuper materiam dominium,tunc quando pars corporis deftrueretur,vel demeretur os,vel qnippiam aliud, illud ftatimcofohdare poflet, fic & morbos omnes repellere,quod enim ia inflanti efficit hgc magna,potentiam infinitam habet, vel infinirg propinquam, vt in 8. phyli. dicunt Peripatetici. Praeterea quando forma vnitur nuda: materia:, quantitas confequens materiam3&ea quae fequuntur,vnde veniunt, non quidéà materia, quia ipfa non eft quanta, & tunc amittit, quam habebat, quantitatem^nec à forma,quia ipfa non eft corporea apud illos, nec quanta, non quantum autem non dat quantum. Igitur non eft alia fi&io.dicatur ergo materia effe corpus,ficut videmus.Dicetur forfan,quòd è potentia materi^ educitur illa quantitas ab agente, qui & formam educit. Et hoc figmentum eft, nam fequeretur,quòd ex non corpore fieret corpus, vt bene Auerr. arguit in de fubftantia orbis. Item quando anima vnitur non eft agens, quod educat de fi.au materia*. Pater enim folum femen dedit Ariftotcli, quod eft manimeipfi,non nobis,quod fi corrumpitur in vnioneanimj, quam femen ipfum educit, igitur quod fequitur ad animam, non pro-creit$Item enim fequeretur,quòd illa quantitas crearetur,fiué educatur ab amma,fiuè ab agente,nam creatio,ait Auer. in ia.metaph. eftfacftio com l8 rei nulla eius parteprgfuppofita,at nunc non pr^fupponitur pars quantitatis in materia,quia anima, ad quam requiror,non eft quaia,& quantitas,qii£ erat in materia,totaliter corrupta fuit,vt aiunt, igitur ex nihilo fit quarum,&hjcratio probat,definu materig non educi fbrmam.nam, vt in fequenti fiet notum fermone, falfifsima eft fententia, qua omnia ex finu materia* educi volunt. Item Ariftoteli omnia entia fiut ex quatuor elementis non corruptis,igitur forma mixti vnitur materia* corporea,& habenti elementarem formam,nam infeparabilis eft, ait, à contrarietati-bus,& quòd non fiat corruptio, & refolutio patuit in i.degen.t. x.degea.r. po.iurnquandogeneraturvnumelemétum exalio,remanet Symbolum * in ipfum habenribus,ergò&corporeitas.necfingédo refpondcant,nam dum ex aqua fit fumus, vel aer manifeftè eadem corporeitaseft in vtro-que,nifi quod hic exparfa,ibi anguftiata. & animam aéhitn corporis vo-cauit Arift. non meterÌ£,eo quòd corpori vniatur organico. & anima, vt anima eft forma,&vt fic,informat corpus, non ergo aliam materiam. Ex his manifeftifsimumffle relinquitur volentibus veritatem fcire,non hominum pofitiones tueri, quòd materia corpus eft, & quòd eft nihil, id quod dicunt materiam primam , quod confeflus eft Auer. & quod irrationabilior eft ftureatia dicentium materiam non effe corpus, &ha-bcreadum c&titatiuum ; materia enim corpus vbiq; apparer, nec aliud I 2 imagi- r.6