AMMONII fdfit pòefa,ad hutlc moduffi, Moenibus ex altis 2d regna Cleombrotus otti Ambraciota mifercorpore defilile. Nulla foret quanuis (celerata: occafio mortisi Scripta Platonis ei fed peperere necem. Quoniam igitur imprudenti adolefcenti contigit, ut,rii nuli lam moriendi caufam naflus effet,e uita tamen abierit, quid ea efficiat mortis cómentatio,ponderàdum eft. Vetat enim Plato dominantis illius in nobis Dei iniuffu hinc nos demi* grate,uerba auté eius hgc funt,Quid de hifee arcanis fermo habetur,in quodam inclufos prsfidio Si quafi cuftodia effe homines.nec debere quéqua iniuffu imperatoris, ideft Dei, de prandio Si ftatione uita: decedere:prgdarusmihi uide* tur, nec fat cognitu facilis.Non ergo ruptis uelut corporis uinculis,nobis è uita eft abeundti. Vt enim qui in carceribus ob perpetratu facinus comedi uinculis cocrcétur,fi inde cu* piant euadere,leges quoad eius fieri poteft, fubuertunt : fic qui opera in eo atqs ftudium ponunt,ut corporis uinculum prouifione quadà colligatu diffoluant:artificis ac molitoris omnium Dei decreta refeìndùt atqj peruertunt. Quaobreni semini Cibi ipfi mortem fas eft loncifcere.Q_u? cum ita fint, quid eft,quaobrem philofophiam mortis effe cómentatio* nem dicimusf Animum igitur aduerte, quxftioq- hxc facile’ diffoluetur.Cum homo ex animo atq-, corpore cóftet, fitq; duplex eius uinculutmduplex quoqj exiftet folutio.Nà alte rum eft natura: cógruens atq, confentaneum uinculu quod naturale dicimustquo corpus cum animo coniungitur,arqj animationis ab eo uim fumitiuoluntatis alterum atqp iudicii, quo corpori animus alligatur, eiufq; paret imperio. Itaque duo etiam diffolutionis erut genera: Vnum,quo corpus ab animo auellitur ac feparaturzalterù, quo à cor pore animus abduci confueuit:ob eamqj caufam mors duplex etiam erit. Vna natura: congruens atqj confentenea, qua obire unum* quenqj neceffe eft,ideft,qua ab animo corpus feiungitur: ac confili! atq; deledus altera,qua philofophi feuocare animu à focietate Se contagione corporis enituntur, eoq; modo mortem dìcuntur'cómentari, ideft,id unu agere,ut maxirnè animum à corpore abducant. Non piane enim fi ab animo corpus fecernatur, proinde animus à corpore feuocabitur. Animi enim qui quadam corporu cupiditate ducùtur, poft corpori interitum, in corporu amore perfiftut. quippe qui, ut ferunt,in monumétis atqj fepulchris uerfentur, in quibus umbrauies quxdam animorii fpecies uffa: funt. Qufnetiam nec fi animus ipfe à corporis domicilio excefferit,continuò corpus ab animo feparabitur.Nà qui uitam è fapientix ftu* dio agunt, quaquam huius ufura lucis perfruuntur,feipfos tamen à corporis colluuione abducunt. Itacp refte philofo phiam mortis effe cómentationé prxceptù eft, ideft,difeef* fionis ab animo corporis meditatione. Sed exiflit deinceps quxftio.cum philofophix propofitus finis fit rerum cogni ■ tio,quid fit cur definitionem eam , qua: philofophiam reni, quia resTunt cognitionem effe aftruit, quatq; eam diuinaru atq? humanaru rerum cognitionem effe declarat:à fubiedo Ró à fine hauftas effe dixerimusf Quemadmodù enim cum medicinam feientiam effe dicimus, qux in corporum huma norum contemplatione cernatur,à Cubiefla re eam duci de* ' finitionem putamus : at cum ualetudinis efficientem, à fine, quòd in eo fuum ip fa ftudium confumat:fic in philofophia, fi eius finis fit rerum cognitio,definitioné qua: id explanet à fine fumptam effe exiftimare par eft.in quo in primis uiden dum eft , cum philofophia: aliud eiufmodi genus fit,ut tan* tfimodo animo rem cernat, aliud ut moliatur aliquid & fa* ciat : duos quoq, futuros fines.Nam cum mortis cómenta* tionem philofophiam effe dicimus,definitione eam explica mus,qua: duéla ab illa parte philofophia: eft,cuius oé opus eft in agendo: cum aùt rerum quia res funt cognitioné,tum eam à parte cuius omne ftudium in rerum cognitione uer* fatur,definimus.Cumq; Dei fimilitudiné quantu natura hu* mana ferat,ab utroq;.Sic medicina, utpotè qua: cócreta có* politaci fit,cum iuxta eam modo finitur fui partem, qua: in rerum cognitione contephtioneq, cernitur.fcienria effe di* ci tur, qua: in humanorum corporu cognitione elaborat, ac meritò quidem definitione eam' à fubie&o trahi opinamur, At uerò cum iuxta id cuius gratia fuam ipfa ad ufum conte* piatione adhibet,ualetudinis efficiétem effe dicemus: hàcqj à’fine fumi definitionem fatebimur. Ceterum quoniam pht* lofophia in fola rerum contép latione uerfaturfnó ob aliud ehim qua ut res jntelligantur inftituiturjfierinon poterit,ut altera eius definitio ab re fubiefta, atq^ altera ab extremo du fìa fuiffe uideatur. Omnem enim cognitionem, alicuius rei effe cognitione oportet: quocirca idem genus cognitione, & rem qua: fub ea fubiefta eft cótinebit.Prxterea fiue à fub iedo,fiue à fine eam fumptà effe dixerimus,nihil errabimus, quanqua ab utroq^ potius dufla effe uideri poteft. Verum ad definitionum diferimen, eius feilieet qua: Dei effe limili* tudinem dicit,nec quibus in rebus ea fimilitudo hatreat ofté dit,atq; eius qua: mortis effe cómentationem contendit, eo profetò modo à nobis appellata: funt.Atque etiam alia eft philofophia: definitio apud Arifto.qux ab excellentia pr?* ftantiaq, eius elicitur, qua exteris omnibus K difciplinis 8C artibus antecellit : hoc modo,philofophia eft ars artium,ac fcientiarum fcientia, cuius certe uis tale quippiam ualetatqj efficit.Cognitio omnis,aut artibus, aut fcientiis eft confen* tanea : porrò artes ac fcientiis rationibus nihil illae quidé in* ter fe diferepant, utriufq-, enim conflantes flabilesq; funt raptiones atep eiufmodi ut fallere nequeant,fed materia diffen* tiunt.Na fcientix in his,qua: fine ulla mutatione uarietateqi coherer,femper uerfantur,quo in genere funi, Aftronomia, Geometria,atqj Arithmetica.Artes uerò in iis quxplerunqj cómutantur elaborant. Quocirca Geometria: rationes nuo* quam illa: quidem euariant,uelut qua: ait, in omni circulo à medio ad circuitum omnia inreruailaaeque diftanuid emm ita femper fe habet.At Medichi? prxeepta mutatur:ut cum dicimus,contraria cótrariorii funi remedia: quiaMedicina non femper in eodem exiftit.Nà non omnibus morbis ad* tuberi remedia poffunt:quid enim fi lethalis morbus fitsPrg terea incidunt fxpe tempora efi non modo non contrariis, uerum etiam fimilibus morbi curantur, ut in his qui temere ac fortuitu contingunt.F requeter enim affufa frigida remif* fum calorem ac pene amiffum reuocauit-Initia ergo ceteris fcientiis atqj artibus philofophia fuppeditat-Ac Geometri? quidem ea qug de toto genere fufcipiuntur:quia qua: gene ralia funt philophia exquirit.Ad hxc Geometria punftum indiuiduum fumit,atq3Ìta magnitudinem in infinitum fecat. atej hacc ille quidem citra’demonftrationé initia ufurpat. Ac uerò philofophus ea ipfa demonflrabit.Q_uia enim,inquit, quod terminat atqi aliud cópleélitur, eo quod terminatur uno eft interuallo minus.Nam corpus cum triplex interual lum habeat,extremitate 8C quafi libramento cótinetur, qua: longitudinis eft,& latitudinis particeps, crasfitudine autem caret,qua à corpore etiam fuperatur. Corporis uerò extre* mitas,in qua longitudo atep latitudo eft,linea clauditur,qug unico eft interuallo prxdita. ac linea demum punfto, quod nullam magnitudinem habet, nec in partes diduci poteft, fi modo reété prxeeptum eft quidquid aliud continet, eo effe quod ab eo cótinetur uno femper interuallo inferius. Om* nemqs in infinitum magnitudinem fecari ita docet,ut fieri in punfla diuifionem offendat qux fimplicia funt,& nulla ad* mixtione concreta,nec corpus conftituunt.Itacp tria in cor* pore funt interualla,cum id in piifla difeerpitur. Nihil enim corpori diuifioilla derrahit, nifi quantù à quantitate aufert magnitudo.Tres uerò habere magnitudines,haud quaqua. In corporis ergo definitione infinita cadit diuifio, 8C in qua exirus nullus repetitur. Atqui fi obinfitam nobis atep ingeni tam imbecillitatem perfici ea atq, abfolui non poteft,nó id* circo tamen tollenda funditus eft.Practerea Medici,cum fit i Philofophis demonftratum,quatuor, ex quibus qua: in or* tu polita funt corpora nalcerentur,effe elementa, ea uulga* ria qua: omnium fermonibus percrebefcunt,neciis aut plu* ra aut pauciora,id de quo inter omnes cóftitit, fumentes,éx iis ipfis quatuor oriri humores cotendunt,qui fuperioribus illis elemétis certa proportione atqj comparatione refpon deàt.Iam uerò Rhetoricxetià ipfi, Philofophia initia qu?* dam exhibet.Comparatione enim & proportione quadam exemplum