De cafibus, in quibus ante &c. Cap. XII. 22 cunque peccatum, quantumcunque ue niale, exprimere, hic abfolui facramen-taliter non deber, licet antequam obmu tefcerer, petierit confiteri, & figna con- 7 tritionis offenderit, quamuisf text. in cap.is qui. 26. q.6. contrarium uidcatur afferere,dum inquit:accipiat p^nitentia» quia intelligendus eft non de abfolutio-ne facramentali, fed de abfolutione excommunicationis, ut fenut glo.quae allegat text.in cap.à nobis,el z.defentenr» excommun. ira Sotusin 4.fent. dift. 18. q.i.art. $.Nauar.cap.2ó.num. 28. Potei! tamen dari uiaticum, fi aliquod fignum cotritionis offendent, nifi timeretur de uomitu, & à fortiori (aeramentum Extrema? und!ionis,&abfolutio àquibuf-libet cenfuris,utcolligitur ex Conc.Tri dent.feff.14.cap.7- in articulo mortis, (i & quatenus illas incurrerit,d.cap.à nobis,Nauar.qui fupra,nu.27.& capir.27. num.270.uerE 2» 8 Quartus cafus eft def facerdote, qui eft in culpa mortali, nam etiam fi eft in introitu mifife, quando eft in altari,fi fit memor illius culpae-, fatiseli, ut habeat contritionem» & propofitumconfitendi,ut pofsitinceptum perficere,D.Tbo. $.par.q.S$. art.6. ad fecundam.fed fi fine fcandalo poffer,deberet illam ante fe-cretam confiteri,quod uidetur pofle procedere in mifla maiori, & ita uidi apud nos hoc exerceri. [Dixi propofitum có-fitendi,fcilicet quamprimum, i. antequa die fequentiEuchanftiam fufeipiat, uel fublata omni caufa (ufpitioms, & infamiae: nam fi fubito abfoluto facrificio te neretur,infamaret feipfum,quia circun flares fufpicaripoffent,uel ante miffam, uel in mifla aliquod mortale comififfe.] Sed quid fi illa culpa adeò illi cordi inhaereat, ut pernitere nequeat, cuius certe fi memor fui flet antea, non celebraf-fet? tunc omnino abftinere deber.etiam fifummum afferret fcandalum. Sotus dift. 1 $.qu£ft.i. art.6.uerf. fecundus ef- $ feélus. f facerdos uero fi poft confecra-tionem recolit fe effe excómunicatum,, goteft peragere diurna myftcria, cu pro- pofito tamen humiliter abfolutionepetendi : nam tunc per inuifibilem Iefum Chrifttim abfol utioné con feq uitur,qua tum ad hunc adum,quod peragat diurna myfteria: & hoc ea ratione, nefacri-ficium maneat imperfedum,7.q. i.cap. nihil, unde celebrando, cum fit quo ad illum aóbumabfolutus, non efficitur irregularis, Sylueffr. in uer. Euchariftia, 2.q.7. Quod fecusdicendum ante con-fecrationem,nifi graue fcandalum time ret,D.Tho. quifupra,ad fecundum. & ratio eft,quia quando difficultas occurrit in celebrando, minus periculum eft fubeundum,maximum aurem periculi! eft,quod facramentum imperfecti! maneat,d. cap. nihil.‘& ideo fi poft confecra tionem recolit feeffe excómunicatum» uel non ieiuntim, fatis eft ut conterat » D.Thom. qui fupra, Sotus dift. 13. q.2. articXj.coL Quintus cafus eft neceCsitas ecdefia- 10 ftici pr$cepti,ut necefsitas f communicandi in die Pafchatis,& tunc aut p?ni-tens non habet cafus referuatos, aut habet. In primocafu, quando cafus referuatos non habequt fi quis in die Pafcha tis inuenit fe,. ubi non habet proprii fà-cerdotis copiam,qui eum pofsit abfolue re,poteft per folam cotntioncm abfque confefsione fufeipere Eucbariftiam,glo* in d.cap.de homine,extra de celeb.miflZ modo propofitum habeat pera&a communione,uel (acro, quamprimum confiteri, alias.fi non confiteretur, peccarer mortaliter,per Conc.Trid.fef. 13. cap. 7. [H^c tamé propofitio uidetur falfaiquia praeceptum de promittenda confefsione anteEuchariftiam eftdiuinum, praece-ceptum uerò de communione in die Pa fchatis eftduntaxatecclefiafticum: quare primum potius, quam fecundum eft feruandum.JPariter facerdositer facies die fefto, quo eft praeceptum audiédi fa-crum, poterit ipfefolus contritus celebrare. Sed neque haec propofitio eft ue-ra,quia hoc proceptum eft ecclefiafticu » illud depromittenda confefsione di- 11 uinu. Aut uerò panitens t habet cafus xefex-