Dccifionum Aurearum Lib. I. niale quantum ad culpam virtute alicuius facisfaélioms, aut motus charitatis, aut affc&ionis erga diuina : non autem per quodcunque remittitur quo ad poenam, qua:illi debetur, luxta illud Pauli i.Cor.5 Qui fupera’dificat firnum, (iipularn, ideft venialia,faluus erit, fic ta men quafi per ignem: quia hac ratione, qui eflet prorfus immunis à mortali -bus, per Colam afperfionem aquae bene-dièta: , aut per tundonem peótoris euo-laret in coelum finetranfitu per purgatorium . Remittitur ergo reatus pcenq fecundum quantitatem , & proportionem feruoris charitatis,ita etiam inquit D.Thom.lib.qq.difput.7.artic. 12. ad 4. 16 [ Quaeritur etiam, f an peccatum veniale fieri poffir mortale. Refp. pro in-relligentia huius quaeftionis, q> Bonau. fi.1per4.fent. dift.16. dicit, quod triplex eft genus peccari venialis. Quoddam enim eft ex fubreptione,quod ideo dicitur veniale,quia vitari nópoteft: quoddam ex cogitatione, fiuc voluntate fine confenfu, quod ideo veniale, quia plene homo non confentit in cogitatione, vrde cogitatione citra cófenfum in delectationem : quoddam eft veniale cum ratione, & confenfu, fed tamé ideo veniale , quia non eft deordinatio contra pratceptum,vc verbum otiofum,& mé-dacium iocofum, cap. vnum, diftin. 25. Primum, quod committitur per fubreptionem ,femper eft veniale, quod quidem verum eft quo ad fe, cum confen-fum deliberatum habere non poffit,qui ncceffarius eft ad effectum, vt coftitua-tur peccatum mortale, cap. r. de dehót. 17 puer, f Poteft tamen effici mortale tribus modis, primo quando aduerteret fe facere aliquam decalogi tranfgreflioné. v.g. fi paffione aliqua commotus blaf-phemandi animum non habens,Deum blafphemaret, venialiter peccaret, fi tan ta turbatio fuerit, vt quod diceret, non aduerteret, quod fecus, fi aduerteret, quantnncunque repentino furore blaf-phemauenr,S.Tho.2.2.q.i3. ar.2. in fi. Nauai.c,i2.nu.84.&cap.23.num.n6. Et nos diximus lib.2,capit. 19.1111.7.vbi collegimus duplicem fubreptionem reperiti m blafphemia.Prima, quando nó aduertit, & eft peccatum veniale. Altera,quando aduertir, & eft mortale. Secundo modo,& tertio poteft fieri pecca tum veniale mortale in fua origine, & 18 accidenti, f Sicut in fumili patet de pollutione notturna: nam licet nulla politi tio in fomnis inchoata, & perfetta ex fui natura fit peccatum , Gabr. de Ca-no.miff.led:. 10.tamen fi perueniret, originem haberet ex praecedentibus cogitationibus cum concupifcentia,& delectatione, atque confenfu, erit peccatu mortale,cap.teftaraentum, d. 6. Sic etia peccatum eflet in accidente, fi pollutionem in fomnis captam expergifeens co-fumaret, vel con fu mata in fommsdele-ólaretur, vt diximus lib, 2. de pollutio. noót.cap.86.Igitur peccatum veniale fic mortale per fubreptionem in fuaorigine,& accidente, ideft ante, & poft. v.g. Si quis per mentis fubreptionem committeret quicqua de fpecie peccati mortalis, vt eft, maledicere Deum, licet hoc in fe non videatur mortale, poteft tamé in fua origine mortale habere, fi forte procederet ex notabili incuria,vel negli-gentia, quando fi vellet, poflet commode prolùdere, ne illud occurreret, vnde non prolùdendo videtur malitiose peccare : cum lata culpa cequiparetur malitia?, cap. vt animarum, de conflit, lib. 6. notatur per Sarto, in 1. quod Nenia, ff. depoli. Poteft etiam habere latam culpa peccatum per fubreptionem in fuo accidenti, v.g. fi poft fadum adeffet complacentia. Secundum fecundo modo ve male .i. per deledationem citra confen fum fit mortale per complacentiam, fecundum quod placitum dicitur plenus i9 confenfus. f De tertio veniali, quod eft perrationem, & confenfum,queritur , an poffit fieri mortale. Haec que-ftio habet duplicem fenfum. Primus » an hec culpa venialis per effentiamfiar mortalis,& hoc eft imponìbile, ideft, vt verbum otiofum ex fe fiat peccatu mos tale» ,