Dccìfionum Aurearum Lib. I. 7 imperfetta. f Perfetta comprehendit ria, fic Sotus intelligit verba D.Thomg omnium peccatorum commifforum de in quarto dift.i7.q.i.art.$.prima conci, teftationemcum vera voluntateabom 15 Quxt quidem cóclufio intelligi de-nibus, & fingulis abftinendi, v.t habe- ’ '~~ ...~ ..’*”** turiliConcil.Trid.fef.ó.c. 6. & fieli. 14. Et hxc poteft effe in momento > & eft fufficiensad remiffìonem infinitorum 1 peccatorum mortalium; quia fufficit ad gratiam habendam,quantum eft ex parte hominis,iuxta ilind Eze. In quacunque hora ingemuerit peccator, amplius peccatorum fuorum non recordabor. 3 Et talis f difplicentia videtur fuiffe in la trone, & in his, qui poft multa crimina 9 vereconuertuntur ad Deum, f Alia eft : difplicétia formalis imperfetta, v.g.qua-do difplicent homini omnia, & lingula fua peccata, &: nollet pecca fle, & vellet amplius in ea non incidere, non tamen comitatur firmum propofitum abftiné-di. Et haec non fufficit ad remiffìonem peccatorum mortalium. Sot.diftin. 1 qua?ft.i.artic.i. ^.concluf.verf.fed ecce. 10 Virtualisf autem difplicentia eft,quan do quis fertur in dilettionem Dei, ita^ que virtus illius dilettionis eft tanti mo menti, vt naturaliter fequatur ex ea difplicentia peccati, ita q? fi tunc occurreret memoria peccati, ex vi illius attus fequeretur formalis difplicentia ipfius. IiHist fic praelibatis refpondeo tribus conclufionibus, quarum prima eft. Contritio per fe, & fuapte natura requiritur fingulorum mortalium Cingularis, & fpecialis, non folum in ordine ad confeffionem, fed etiam per fe ipfam in iure natura,quatenus per fe ipfam fo lam ex gratia praecedente remittuntur 11 peccata. In primis h^c eft expreffa f fen tenda D.Thomae,5.par.qu^ft.87. art.r. Cuius verba funr. Exigitur ad remiffio nem peccati mortalis, perfettior poenitentia,vt fcilicet homo peccatum aduale mortale detefterur quantum in ipfo eft,vr diligétiam adhibear ad memoranda Cingula peccata mortalia, vt lìngula detefterur,id,quod de contritione fecu-dum Ceipfam affirmat fine ordine ad có-feffionem > & ira imclliguntur contra- iti quarto dift.iy.q.i.art.^.prima conci. ' betTquod contritio requiritur defingu lis Ccilicet, ex fe, & ex natura poenitentiae, dum tempus fufficit. 14 Secunda f conciti fio. Quando tem- • pus non fuppetit, nec commoditas datur,& opportunitas,fufficit contritio ge neralis in confidò,quatenus funt offen-fa Dei. Et haec contritio eft illa detefta-tio formalis vniuerfalis perfctta,infe continens deteftationem peccatorum, & propofitum in pofterum canendi. 15 Et ratio eft,quoniam f Deus falutis no ftrae fitibundus,iuxta illud Ezech. 18.& j 5.In quacunque hora,5cc. nihil à nobis pro quocunque mométo exigit, nifi quod tunc eft nobis pofifibile. Cum ergo nobis tam fubito peccatorum recordatio non fit poffibilis, quocunque mo mento peccator digito Dei tattus dixerit, Peccaui, fufficit ei. Sed quare illud 16 eft ? quia illa momentanea t & generalis contritio propofitum includit pro té pore, & loco fingulorum poenitendi. Non enim eximit pernitentem ab obligatione reuocandi in memoriam,& de-teftandi tempore debito omnia genera, Scfpecies illorum,quas patrauit,enumerando illa numero certo, vel verifi-mili Confeffario, Nauar.c. 1, num. 15. > 17 Et talis f difplicentia, ut fupra diximus, videtur fuiffe m Latrone, & cre- J brò accidere folet iis,qui poft multa pec 1 cata cóuertuntur ad Dominum . ha eft ) conclufio Soti,Caieta. m 5 .par. Nauar. * 18 d.c.i.num.25. Vbi tinquit,quòd fi eo 1 cafude fingulis mortiferis lingula? pet-. nitudines concipienda? effent, conrin-1 geret cafus, in quo quis adhuc viués pri uarettir potentia confequendi vita aster nam,contra tex.in capit. 1. de poemt.di- • jflin.7.& c.ponderer,dift. 50.& Ezec.Jn quacunque hora, &c. Nam qui tnil- 1 le peccata mortalia admififfet, & folam quartam horte a?grotaret,àut ad fufpen-dium duceretur,nópoff’ét viuens conci pere de 1II15 mille peccatis mille penirii-dme®