?T Decìfìonum Aurearum Lib. I. De quiditatecontritionis. Cap. IH, f Riufquam ad contritionis de- ^nitl0nem accedamus,fcien- i SWS dnmcft,f quòdin facra fcri-ptùra pluribus nominibus vo catttr. Dicitur enim affiiótio cordis, qua cor miferum maceratur,& refolui-tur, vnde per Hiere. c.6. reprehendens Dominus facerdotes, dicebat : Et curabant facerdotes cótritionem filia? mea?, dicentes: Pax, pax : & non erat pax. Qua? quide afflidio poteft oriri ex metu , & pratfentibus calamitatibus, vt eft in Pfal. i2.Cótritio,& infelicitas in v-ijs eorum. & huiufmodicontritio non eft bona, & legitima. Quandoque oritur ex humilitate, qua? contraria eft fuper-bia?, per qtiam recrudefcunt peccata, de quain praffentiarum loquimur.De hac inquit Dauid,Pfal.5o. Cor contritum, & humiliatum Deus nódefpicies. ideft acceptabis. Et Efa. Ad annunciandum manfuetis, mifit me Dominus, vt mederer contritis corde . Dicitur etiam contritio alio nomine, cordis compun-Zio, luxtaillud Pfal. 4. Qua? dicitis in cordibus veftris,in cubiculis veftris có-pungimini . Namvtvlcus ferro pungitur, vt virus exeat: fic & cor,vt peccatum emittat. Vel dicitur compunZio, quia, vrarbores thuris, & nayrrar fudi-bus ferreis vulnerantur,& ipfa lacrimatione v-elutlacrimatae aromata myrra? , &: thuris proferunt: thus enim & myr-ra lacrimae funt eiufmodi arborum, fed' coagulata : Sic cum Spiritus fandus corda peccatoris infufion e gratin fu e vi-uificauerit, atque fanZificauerit, flarim emittunrthusdeuot? orationis, & myr ram interna amaritudinis. De hac compunzione loquitur Greg. hb. Mor. ira» inquiens : Alia eft compunZio, qua? per amorem nafcitur : Alia, quae per timorem . & Chrifoftomus libros edidit de compunzione cordis. Vocatur etia contntiOjReucrfio, Vnde inEfa. p.lc- gitum Si reuertamini, &: qmefdatis,fal-ui eritis. Et merito, quileft reuerfio, qiiafide hoftibusad pacem, finedere? gionelonginqua,de rcgionejdiflimtlim A dinis,quali de Aegypto ignorarla?,de ■bylone luxuria?, de. Chaldea fuperbia? ad Hierufalem ecclefi£,ad terra promif-fionis, & patriam . Nominatur etiam Sciflio, quia cor fere fcinditur, & teritur pra? nimia anguftia, & dolore,ira, indignatione, qua? concepit contra ipfa peccata . Vnde Dominus per Iohel. Scindite, inquit, corda veftra. Et habetur in c.fcindite,de poeniten.diflinZ.ia Dicitur etiam con uerfio,quia peccator, dum in peccatis eft,habet fub, quod debet effe fupra,& ecóuerfo, ideft fpiritum habet fub,qui debet effe fupra; fic etiam habet ante fe, quod deberet habere retro , & econuerfo. habet enim faciem ad pofteriora, ideft temporalia. Simili-ter oculos habet addila, vt alia nofi videat, ficut legitur Proti. 17. Oculi flui-torum in finibus terrae. Eft etiam euer-fus,habens extra,quod debet habere intra , & econuerfo. Eft enim extra plenus,& intus vacuus, extra diues, intus pauper,extra nitidus,intus fordidu,s,ex-trafandus, intus execrabilis. Qui ergo asertitur abifta peruerfitate, atq-, inordinatione ad debitum ordine, atque ad Deum,qui eft fornum bonum, atque infinitum, dicitur conuerfus,c.conuer-timinijde poenit.dift.i.Sunt & aliae nominationes, quibus euidentius virtutes eius, & fruZus declarantur. Prima eft^ quia dicitur baptifmus in Spiritu fando, ideft in igne, nam vt ignis ligna incinerar, & metalla purificat: fic vitia,&: peccata in fic penitente confumir ,ipfumqj, purificat. Dicituretiabaptifmusflaminis, quia omni decore , atque varietate virtutum mens poenitentis fpirituahter in ea-coloratur: Ibi enim & candor puritatis^ rubor charitatis,& liuidus color humilitatis,c^terarumque virtutum omnium illi tribuitur, ibi ab omni for-de peccatorum mortalium emundatura Dicitur & viZoiia gratia? > fcilicet coa- tta