Decifionum Aurearum Lib.T. ncc de peccatis cogitare: fufficitenim diei malitia fua ex infirmitate proue-niens,ideo cum aegritudine opprimeris, vix aliud cogitare potes quàm fentis,& illic rapitur intentio mentis, vbi eft vis doloris. VndeAug.inc.fi.de penit.dif. y.Morbus vrget,pena terret: Filij,quos illicite dilexit, vxor, & mundus ad eum fe vocet.T um propter Dei obliuionem, &: clamoris non exauditionem . Vnde Aug. Hac animaduerfione percutitur peccator , vt moriens obliuifcatur fui, qui dum viucret oblitus eft Dei:&in Prou. 20. dicitur : Qui obturat aurem fuamad clamorem pauperis, ideft,Chri Ri denudati pendentis in cruce, & clamantis,p^nirentiam agite,clamabit fcili-cet,tempore infirmitatis, Se in die iudi-cij,& non exaudietur.] tamen in c.om-nis, extra de penit. & remili vbi ab In-4 noe. ponitur quòd confiteri t quis non tenetur,nifi femel in anno:ibi in illa decretali non eft nifi determinatio temporis, & interpretatio diuini precepti;nam cum in euangelio nó fit determinatum exprefliim tempus confeffionis, lllade-terminatio eft commiffaecclefia?.Igitur praeceptum confettionis eft de iure diui no,fed determinatio temporis eft de iure humano ; fic facramentum Euchari-ftiseft de iure dittino, Nifi manducarle £itis,&c.fed tempus communicandi femel in pafchate eft de iure humano ; fic Sabbata fandifices ,eft de iure diuino, fedcolere feftum fandorum Petri, 8c Pauli, eft de iure humano, Sotusin 4. fent.dift.iy.q.i.art.i.in 4.concl. Rurfum notandum eft,quod etfi Innocentius 111. in d. c. omnis, limiraffe j videatur preceptum f communionis ad pafchale tempus,non tamen praeceptum confeilionis ad id tempus reftnnxit, fed tantum confiteri femel in anno. Quo circa quocunque die totius anni homo confiteatur, praeceptum implet; unde qui confitetur mente lunij, vfque ad alterum annum eodem die amplius non tenetur cófiteri: modo tempore fumen-d$ Euchariftia^fi quod mortale crimen commìferit poft con feflionem, illud c3-fiteatur. Sed praeceptum communionis omnino adimpleri debet tepore pafcha-tis, quod mtelligitur a dominica palmarum vfque ad odauam dominicae refur redionis,nifi iuftam obcaufam,&: de confilio facerdotis id in aliud tempus differre oportuerit, vt habetur in fyno. Neap.capit.i 5. defacramento Euchari-ftiae.Igitur duo praecepta feparatim continentur in capitu.omnis, preceptum de femelin anno confitendo, ad nullum certum tempus reftridtum : praeceptum communionis ad tempus certum limitatum.Couar.in cap. alma mater. 1. par.§.i.num.7.defent. excommu.lib.6. 6 Quamuis f iam in vmuerfa ecclefia cii ingenti animarum frudu obferuatur mos ille falutaris confitendi facroillo, & maxime acceptabili tempore Quadra gefimae:quem morem fanda fyno. Trident, tef.14.c-5.in fi.maximè probat, & ampleditur tanquàm pium, & meritò 7 retinendum, [f Vnde & curatis imponitur necettitas tradendi prolatis in matriculis eorum eos, qui in quadragefi-mis vniufcuiufque anni fuerint, aut no fuerint confetti, quos praelati fcientes in fuis diqcefibus non effe confeffos illo anno, eos non folum poena pecuniaria puniunt, fed etiam excommunicatione feriunt,vt inquit loan.Medi.C.de confeff qu^ft. 14. de confeff. femel in anno 8 agen. t Sed an tales excómunicationes fynodales comprehendant meretrices, quae nec praeceptum confeflionis, nec communionis adimpleuerunt.Refpon-dit Alfonfus, vir quidem peritittimus, atque expertiffimus in con tettionibus, in fuo candelabro aureo de confeff. nu. 60.has non concludi:tum,quianunqua publicantur pro excommunicaris, nec ab earum participatione aliqui fugiunt : tum,quianó funt dignae laqueis legum, textàn 1. qua? adulterium. C. deadulr. tum etiam; & alia ratione corroborari poteft, quia cum excommunicatio capiat vim ex intentione excommunican tis, & illa debet effe medicinalis, i iuta tex.