rxfWniiniciBannes. In Secun.Secundf S.Tho. 35 tamen dicit, quodeft credere fideacquifi-ta.Ecclefiam elle veracem, aut regi ab Spiri tu fando.Qua propter fententia Durandi non videtur nobis aliquid temeritatis continere. Tertia conclufio. Teftimonium Ecde-fia? quatenus à Spiritu fando regitur, & quatenus eft vnus ex articulis fidei credere fandam Ecclefiam & catholicam, eft illud,in quod tandem refoluitur fides no-ftra quantum ad diftindionem,& explicationem credendorum . Pro cuius intelli-gentia aduerte, quod conclufio intelligi-turdefidenoftra, qui non accepimus immediate à Deo reuelationem cum diftin-dione credendorum: fed folum accepimus infufam fidem cum lumine inclinante, & determinante mentem hominis adaffen-tiendum his,qua?Ecclefia proponit, tamquam à Deoreuelatis . Atque in hoc fenfu probatur conclufio omnibus argumentis, fadis in principio dubij, & argumentis addudisad probandam primam conclu-fionc m.Et proetereaprobatur. Quia catholici quando ignorant, vel dubitant, an aliquid fit credendum per fidem Dei, ftatim confugiunt ad Ecclefiae teftimonium, & explicationem,tanquam ad faciam ancho-ram dicentes, fe id credere., quod ecclefia credit, nec dicunt, fe ita credere talia,quia Deusfibimetipfis reuelauerit. Probatur fecundo. Quiadiftinda reuelatio credendorum fada eft Apoftolis, ex quorum predicanone & feriptis Ecclefia diftindé accepit, & tradidit nobis, quae credenda fune. Cuidodrinae plurima teftimonia feriptu-ra? confonant, vt verbi gratia, illud Matr. ló.Beatus es Simon Bariona, quia caro & fanguis nonreuelauit tibitfed Pater meus, qui in caelis eft. Ecce internam reuelatio-nem diftindam de diuinitate & humanitate Chrifli fadam fuiffe à Patre tefta-tur Chrifius. Deinde fequitur, & fuper hanc petram , id eft, fuper hanc confelfio-nem tuam Petre aedificzbo Ecclefia meam. In quibus verbis lignificar, alios fideles a Petri confezione erudiendos in fide, quae initiueft totius Ecclefiaftici aedificij. Item illud ad Heb. 2. qua? cum initium accepit fent enarrari per Dominum ab eis, qui audierunt in nos confirmata eft conflante Deo fignis & portentis, & varijs virtutibus, & Spiritus làudi diftributionib. Item z.Pet.i. Non enim indodas fabulas fecuti fiturn videatur nobis non folurn temerà- A rium,ftd etiam erroneum infide. Probatur. Nam eft erroneum dicere quod fides humana eft, tam certa ficut fides diui-na,at fi fidei diuina? certitudo reducitur ad fidem humanam qua credimus Ecde-fiam effe veracem, tanquam in medium,& tegulam formalem credendo euidenterfe-quitur humanam fidem effe non folùm acque certam , fed certiorem diuina, iuxta Arift.dodrinam in i.Pofter.cap.x. propter quod vnumquodquetale, & illud magis. B Item probatur ex illo.i.adTheffal.x.Gra-tias agimus Deo fine intermiflioneaquoniam cum accepiffetis à nobis verbum Dei non accepiftis illud, vt verbum hominum, fed ficut vere eft verbum Dei,qui operatur in vobis,qui credidiftisj ergo ratio credendi qux Paulos prxdicauerat, non fuit att-thoritas Pauli,fed Dei, qui operatus eft in illis,qui crediderunt. Item ad Galat.i.in-quit. Sed licet nos aut angelus de caelo euangelizet vobis, praeterquam quod euan gelizauimus vobis,anathema fit. Vnde fic arguitur. Si fides illorum reduceretur in aurhoritatem Pauli,qui praedieauerat,tanquam in regulam, vel formalem rationem credendi, non poterantilli,itaeffedifpo-fiti, vt etiamfi Paulus oppofitum diceret non crederent, aliunde ergo pendet certitudo fidei, tanquam à regula , & ratione prima credendi. Et denique fidei diuinae non poteft fubeffe falfum, ergo non inniti- -, tur humanas fidei tanquam regula?, vel firn damento creder quidem vique adeo vera funt, q> ' j^jnus, vt non pollini in animo inducere', Scotum aut Gabrielem oppofitum fentirc iNam de Durando certus fum,no repugnare huic doftrinx.Nuf. quam enim ille dicit, diuinam fidem relbl-ui in acquifiram, tanquam in regulam aut rationem credendi. Sed aitvbi fupra dift. x$.q.*.quod fides infula nonfufficit ad eli ciendum aflum credendi fine fide acquifi-ta.Quod quidem intelligi poteft fecudum legem ordinariam, eo quod neceffe eft, ut diximus, vt credibilia proponantur, & explicentur ab aliquo proponente, quae credenda flint. Item in diftin.14. quxftio. 1. ailerit, quod inter ea, qua? per fidem creduntur,vnum eft primo creditum,quod eft ratio credendi alia, & ad quod fit vltima reloJutio credibilium , hoc autem eft credere Ecclefiam regi ab Spiritu fando. Non D E notam