LIBER PRIMVS 4 generatio, yel omnino nó generatiotvel fi eft, q> fit idem quod alteratio.Et quauis hoc fit difficile foluere,debem9 tiì tentare foluer e hanc difficultate. Deinde ctim dicit, v at a b , Prmcipium autem horum omnium eft,utrum ea qu prinz ciptum ad foluendum omniapraedidfa oportet accipere ad hoc q> inquiratur primo, vtrum entia naturalia fic gez nerentur,alterentur,Si augmentent, & contrarfismo tibus moueantur,quòd fint aliqug prima: magnitudines indiuifibiles,vel nullaindiuifibilis:hocenim multum co fert ad propofitum.Secundo aurem oportet inquirere, fi funt aliqux magnitudines indiuifibiles, vtru illae magniz tudines fint corporeae,ficut dixerfit Democritus &C Leu cippus, vel ficut planities, ideft fupficies, ficut Plato fcriz pfitin Timaeo. Deinde ctim dicit. vat ab . Hoc igitur ipfum, fieri, inquam, diffolutionem acrpla na ufq;,cancellos egreditur rationis.id quod,alio quoq; lo co iam diximus.Idcirco magis cófèntaneum rationi fues rit,corpora non pofle diuidt.Verum & hac quoq;, perab B C ant. Tertio de Coelo.tex. CÓ.4, fitrda fynt,fed tamè hifce alter ationemgenerationemq;, uti dittum eft, fitcere, conuerfione & tattu atq; figura' rumuarietate permutando idem, contingit; quod fané Democritus facit.Quadre a,non effe colorem afterit, na resipfasper conuerfionem colore tingi cenfèt. At illis,qui in plana diuifionem faciunt,minime, Nihil enim, planis compofitis,praterquafòlida,fit.quando nulla ex eis qua litas affettusue gigni poteft. Hoc quide igitur ipfum, vt in alijs diximus, inconueniens vique ad plana dilfoluere.Ideo D magis rationabile corpora indiuifibilia eflè.fed hate quidem multam habet irrationabilitatem, fed tame86his alterationem 86 generationem contingit facere,vtdi ficut m Terno de Coelo dictum eft,inconueniens eft hoc ipfum, Tex.có.t. etiam fecundum fecofyderatum,q> corpora naturalia re &>zo-foluantur vfcp ad fuperffcies:Siideo magis eftranonabi le q> fint aliquae magnitudines indiuifibiles, ex quib9 cor pora naturalia componuntur:Si q> huiufmodi magnituz dines indiuifibiles fint corpora,quam q> fint fuperficies. quamuisSi hoc ipfum multam irrationabilitate habeat, fcilicet q> fint aliqua corpora indiuifibilia, ex quibus cor poranaturaliacomponuntur,ficut parrim oftenfum eft T.c.7». Ii. in Libro de Coelo.Sed tamen ideo eft magis rationabile ponerecorporatndiuifibilia quam fuperficies:quiahis,q ert°pricipia ponunt corpora indiuifibilia effe principia corporum na ponere cor turaliu, conuenitaffignare caufam generationis Si altez pora indiui rattonistquae quidem alterano,ficut didfum eft,tranfmu libili» : vt tatvnum Si aliud per quandam conuerfionem corporii Democ. indiutfibilium,Si peraltum modum contacftus fecundu esJVt diuerfum fitum Si ordmem:&etiam fecundum differen * tiam figurarum,ficut ponebar Democritus afftgnas cau fam akerationts.VndeDemocrtd’ponebatquod color Si alta: huiufmodi qualitates naturales,nó fit aliquid haz Arabilia», bens effe fixum in natura:fed quòd videtur aliquid coloz ratum perquandam conuerfionem, ideftper aliqua vaz riarionemcorporumindiutfibilium fecundum ordinem Sifitum. Manifeftum eft enim q> quaedam nobisappaz rent,quorum apparentia caufatur ex aliquo modo reflex xipnis fecundum ordinem firus : ficut forma quae appaz retinfpeculo,Sificutcoloresyridts,Sihuiufmodi. taUa ergo exifttmabat effe Democritus omnes formas Si qua litates rerum naturalium. Si fecundiihoc,fuppoliris fufs principijs, ex diuerfitate pofitionisSi ordinis caufabac omnem dtuerfitatéalteracionis.SedPlatonici, quirefolz platonico? uebant corpora in fuperficies,non poterat affigliare cau rum intolc fam alicuius tranfmutationis formalis:quiaex fuperffcie rabilius, bus, quando componuntur adinuicem,nihil eft rationaz bile fieri nifi folida. Cum enim punifta, linea:, Si fuperfiz cies purae fint res mathematicae, non poffunr caufare ex fetpfis aliquam paffionem naturalem, vnde, ficut ex pun Ztisnop fit nifi linea, Si ex lineisnon fit nifi fuperficies, ;ta ex fuperficigbus non poteft caufari nifi corpus. Sed nec ìpfi Platoniciconanturad hoc, quod ex miftione fuz perficierii affignenc paulàm a'ÀCUius pafiionis naturalis. Deoide ctim dicit. . Sedaurparumudleantqudcon/èntaneafùntpcrflris vatab. cere,cau fam habet ipfa experientia uacuitas. Quam ob rem quotquot diutius circa rerum naturalium /fecula-ìionem uerfatifunt,ij ciufdc principia, qu