SE SSI0. DECIMA. Fò. DCCLXXV# . conuocatus Neftorius,accedere recufauit,tunc iplà Nicenum fymboJu(vt moria erat) recitauit,vt quae verba fi dei conuenirent,probarenf,diffona vero ei]cerenL V nde pa tet,fynodfi ipfàm voluiffe,non fidem maio^ fuo^j religioni cógruam prohibcndà ec, verum verba difcrepantia,8C ab ipfa fidediuerfa, quéadmodum hatc eiufdem fynodi verba lignificare videnf,nemini liceat aliam a Nicena fidem proferre.Niceno aur fym bolo recitato,Cyrilli literal ad ipm Neftorium fcriptat,in mediu prolatar fuere,quibus idem Cyrillus quatdà ipfius fvmboli verbarepetens,demóftrabat,Chriftfi defi & ho# minem vna tm nypoftafi ex Maria virgine genitfi, ipfamqj veram dei genitricem eé, dicens fè facrat innitendo fcripturat ita (entire. Quibus quidem Iiteris recitatis, quae ita incipiebant.Non vereor me vera: fidei Nicenive fymboii puaricatorem eé, Cyrillus ijple fynodum interrogami,an quae de fymbolo Niceno Iiteris madauerits vera cént. Cui fynodus ipfa relpoditiNil vani aut Iuperuacanei,.ve^ cfifta cogrue Cyrillus tedi# dit.quaeqj Nicena fynod’ paucis decreuerat,is fuis Iiteris explanauit ac illuftrauit.Qug quidem liters plurimi! luminis pbent,ita vt edifta Nicena ex his clariflìme poffint in# telligi.SynodusigiHpfaprofefiafuitjCyrilliliteras eadem ipfa fignifìcare, quaea fym# bolo Niceno cotinerentur.Poft hatc literae qqj Neftorij ad Cyrillfi fcriptae, perleftae fuerunr,qbus facram vfurpando fcriptura,Mariam virginem non dei genitricerp effe B fignificabat.Hisigif Iiteris Neftorq recitatis,ite^ Cyrillus fynodfi ipfam interrogatili, quid de ipfis fentiret,an Niceno^ patrum religioni conuenirent J* Synodus afit fic rei# ponditiNequa^ confonae funt,fed veram fidem oppugnant, quandoquidem Cyrilli & Niceno^ patrum fidei q maxime contrariae funt.Idcirco vera fides Neftorium a# nathemate notat,quippe q impia dogmata nefariamqj communionem pofteritati co# naturtradere. Quibus patet,Patres amp.quanam mentetertia fynodus interdixerit,ne cui liceret eà fide proferre,quae cotra Nicena,hoc eft,a vera fide aliena, eri et; ita vt in # terdiftum eiufmodi,verae fideidifcrepantia &£ cótrarietaté, no afit declarationenx ip fa fideiconfonante,fignificetatqj vetet.Quod quidem Cyrillus ipfèteftatur, qui Nice# num fymbolfi candidius reddidit.Teftes funt Si ipfius tertrj cócilrj literae ad Impera# tores pro fide fcriptat,qbus afta recolenda fua, inter catterà memorata digna decla# rat,Cyrilli fe literas,fanfto^ patrum dogmati cofonantes,ac nulla ex parte ab apofto# loijs 8d ipfo^z patrum fide alienas coperifte.Neftorfj vero dogmata eiufdem fidei co# traria deprehendiffe.Poftea C^Ieftini literae,quas ad ipm Neftorium fcripferat,recita rae fuere,quae fic incipiebàt.Quibufdà diebus citra,& infratQuis vnqua(inqt)nó fuc# ritanathemate dignus,q fymbolo quicquam addiderit, autademerit, cum fides nobis abapoftolis tradita,neqj addinone,neqj imminutione indigeat C* Veftriserri in librisle# gimus eum q maxima poena affici debere,q vel addiderit, vel quicq ab,ftulerit,§£ reli# qua.Scitu praeterea dignu eft,ante fynodfi Ephefinaaddédi quippiàapoftoloi^ fym# (2 bolo,vel ab ipfo facultaté auferendigrani pcena verità fuiffe,vt in extrema earunde li# tera^ parte legete eft.Eidem tn fymbolo appofita multa fuere,atque ab eoablata.In# terdiftfiigitur illud.cui vos mi^in moduinnitimini,cótrano8 minime facetevidetur* AmpIius,Coeleftinus Neftorium reprehenderat, a fymbolo verbfi, Deiparam,aj ferendum cenfuerit. Qui quidem Cceleftinus apoftoloi# fymbolum intelligebat, qi^ omnium vnica ratio fuittqd ne<$ Nicena,neq?prima Conftantinopolitana, neq;catte rat fynodicotra rationem fìdeicg veritatem fumbolo quicq addiderar,autab eo dedu# xerant,Neftorius aut contra.Ergo tum quifcp vel addere,vel auferre merito vetatur, cum contra rationem ac vera religione id faciat : vnde tota noftra controuerfia facile foluitur.Nam Romana ecclefia.nó vt Conftantinopolitanfi fymbolum OC fidéipfam euerteret,ex filioqj,particulamaddidit. Ve^t vt noftrimaioresidcirco Nicenfi Con# ftantinopolitanfiqj fymbolfi idem eé,idemcp fignifìcare decreuerant, q> altero audito, ftatim alteri intelligebatar,licet in verbis differrentiita edam Romana ecclefia profìte# tur,vtrfiqj fymbolfi noftrum rem eandè fignifìcare,fibicp propterea Iicuifle ipfum de# clarare,q>eaparticulànequaq aliena videretur a fide,cum ipfi valde conueniat,acad eundem fènfum pertineat,necnon ipfius identitatem fignificet,8f declaret,licet in vo# ce differat.Praeterea,vt alia multa memoria digna,hatc etiam ab ipfo Cceleftino liter is tradita fuerat.CathoIica(jnqt)eccIefiacótradicit,qminusabapoftolo5;fymboloaufe ratur beata Maria dei genitrice fuifle,quod noftì am falutem annutiat^ac ab ipfo fym#