ACTA GENERALA Vili SYNODb bus late differuiftis.Nosautemnon omnem veftram orationem forlànad Temprine# re,breuibus amiceqj vobis demonftrare promittimus,ab extrema parte fermonis ve# *1 ftri fumentes exordiu,de qua profeflo plurimu dixiftis,tametfi pauloante de ea nihil nihil proferre promittebatis.Porro etiam ipfi concedimus veritatem,commune bong atqj omnibus mortalibus conducibile,effe,ita vt qui mentis fit compos, contra ipfam quicqua agere proferreve minime debeat,fed modis omnibus earn inueftigare, ac in# uentam feflari,praeqj oculis Temper habere» Non ergo nos Iaborare oportet,vt quas omnibus funt notiffima,ea traflemus ac demonftremus, Veritas em fimplex exiftit, ac non multis indiget argumentis, parte igitur ipfa poftpofita,ad prima fimul & ter# tiam veniamus.De quibus profeflo multa dixiftis,etfi de tertia parte (vt pauloante di flum eftjnil velie dicere videbamini.Sed neque de ipfis nuc agerenobis opus effe vi# detur:ve^ cumipfiusdogmatis veritatem,de quapcipueagimus, velimus inquirere, an iànflus fpas ex filioqj procedatene de eifdé duabus partibus diffufius differemus, Reliquum igitur eft,vt ad fecundàtantummodo partem inpfentia refpondeamus,an Romanie ecclefip liceat declarare,aceiulmodideclaratióesinfymbolocelebrare,Ne# quaqua erri poffe fieri credimus,fimul de omnibus his partibus difputare,ac fimul in omnibus conueniretve^ab vna in aliam venire,ac fic de omnibus agere, neceffe no# bis videt.Oportet aut ab ea parte incipere,quae prior caeteris fecundum naturam ex# iftit.Nam nifi probare poteritis,Romana ecclefià addendi facultaté habere, quid ob# iècro vobis proderit demonftraffe,fanflum fpiritum ex filiocjj procedere, vera decla# rationem effe,nil prorfus,propterea q> licet id clariffime oftédatis,ipfi tame vobis ref# g pondcbimus.tametfi vetj» fit,fymbolo tamen apponi nefas effe. Quando etiam multa alia vera funt,quo^nullam faflam ad fymbolum fuiffevidemus acceffioné.Tota igi tur noftracontrouerfia in fecuda parte confiftit,propterea de ipfa noftra orationé p# cipue habebimustinprimis Ieuiter pftringentes,quae fuerant a vobis prolata,vt his q perperam dièta fuerint,inaliudtempusdilatis,de eis tantu in plèntia differamus, quae nobis videanf ad propofitu pertinere.Dignu autadmiratione non fuerit, fi ad veftra prolixam orationé longa vtamur refponfione,in hoc pfertim initioxnam in pofterum ericneceffe breuibus agamus,interrogando mutuoqj refpondendo, quoufqueadcó# clufionemaliquàperuenerimus.Proviribustaméinpfentia quoqj breuitati ftudebi# mus,Sat effet profeflo(vt pauloante diflu eftjde fecuda tantum quaeftipne differere, de qua pcipueagitur,ve9zvt noftra oratio vberior habeaf, omiffìs fuperfluis, depri# ma etiam nonnulla pftringemus,quae non aliena a propofito videant, Magno igitur vos affefli defiderio,particulam ex filioqj demonftrare diuini fymboli declarationem effe,quod quidem fermonis veftri primum caput fuiffe diximus,quodam fyllogifmo fuiftis vfi:de cuius fecuda propofitione,argumentis<£ veftris eam (vt ereditisi confir# mantibus,nobis in pfentia difputandu non eft, Rationibus vero,quas ad prima eiufdé fy llogifmi propofitionem probanda attuli ft is, q> ad rem fpefl are videnf ,breuibus ref# pondebimus.Quam quid? propofitioné in primis quodam fyllogifmo cófirmaffe pu J3 tatis,deinde caetero^generalium concilio^ exemplo, Quippe quae nonnulla obfcu# J ra fymboli verba explanauei ant ac declarauerant, Poliremo ex quodà patris Ephefii fermone. Ad fyllogifmum igitur ipfum veniamus,cui dum refpondeo,rogo attendi# te.Omnis additio e rebus,dicitis,extraneis fit,declaratio vero ab intimisjex quibus nul lam declaration?,addizione effe infertis. Quc quidem prima propofitio fimpliciter co cedatur,licet earn quo ad noftrammateriam fpeflet,inficiari vere poffimus, Secunda vero cómuniter veram effe negamusffieri nàque poteft, vr aliqua declaratio ab intrin fecisac intimisfiat,omnisauté minimeJmmo declaratio forfan quaeqj, pfertim lisce de qua agimus,quae theologica eft,ad extraneum quadam ratione refertur,ac ab ipfo dependetrquod primae maiorisqj propofitionis rationé habet,ita vtmaior iplà veftri fyllogifmi propofitio ab illa contineat,ac ab ea fgeundum locu obtineaqquaeqj potius contineri continere creda!,exempli caufa,fanflu fpiritum ex patre procedere co# muniter proferre folemus.Quae quidem oratip ex verbis intrinfecis res fignificanti# bus conftat. volentes aut eundem probare fpiritu ex filioqj procedere,hanc orationem extraneamfumitis,patris omnia fili) effetex qua deinde hancinfertis conclufioné,fpi# ritum ipfum ex filioqj proccdere:quam?declaratipné appellare foletis,Cuius quidenj conclu#