lohan>i<5\c Matth.l3.d Match, lo.b.c BESSARIONIS fattene fequentes,aut cum iadura noftra ab illis diuidamurtaut non fine noflro detri? n mento illis vnijmur.Necg em his,quifimpliciter & fine vlla ratione difcedendum effe aiunt a Latinis,tanq longe a veritate aberrantibus, affentiendu arbitror:neqj bis edam obtemperandu,qui nulla fuadente ratione incumbendu dicunteffe vnioni. Enimuero affiduo Audio,diligenti^ inueftigatione veritatis, & exadiflìimo iudicio dodores fa? eros tanq duces feqùi oportet:& per hanc viam,vtpote quae fola tuta fit,atcg omni pe riculo liberatine iam diu optatum attingere, Haec mea eft de huiufmodi rebus fenten tia,hoc ego,viri clariffimi,fentio.Quomodo aut,quibusve medqs fine nobis propofi tumaffequipoffì'mus,fubinde dicam,deo fretus,quanq ingens profeto certamen 8C non mediocre onus fubire me intelligo. Veruni ea eft conditio pradentis reitvt homi? nem éfflagitet,qui libenter pro veritate periculum fubeat:nihilcg magnum aut dici, aut fieri poteftmifi quis,quae fibi vera videantur,forti animo dicatiparatusqj fit calumnias & pericula pati pro defenfione veritatis,Hihc autem exordium fumam,dei optimi,ma ximi auxilio fretus, ^[Probatio,q> neceffe eftfandos dodores turn Occidentals, turn Orientates inuicem effe Concordes. Cap. II. Ominus nofter Iefus Chriftus cu dilcipulos fuos ad pratdicandu inter gen? tes euangelium mitterettmulta, quae eis euentura erant, praedicens:8< inter catterà,q? ante reges Sfpratfides lua caula ducerentur:nolite(inquit)cogtare quomodo aut quid loquaminitdabitur em vobis in illa hora quid loquami? E ni.Non em vos eft is, qui loquimini,fèd fpus pàtris veltri,qui loquitur in vobis, manife Ite his verbis fignificans,quaecuncg ab illis dicerent,fua effe verba & fpus fondite illis loquentisiquem alibi fuperuentu^z affirmauit,dodurumqj eos omné veritatemtvt etià verba ipfo%fpiritu veritatis in eis loquente,veritas & vita effent. Atqui verba haec,ne mo eft,qui ambigagnon modo ad primos illos referri faluatoris difcipulos,quibus da? turn eft,vt praefenté eum intuerentur,fed etiam ad paftores ecclefiai£,& dodores cat? teros,qui poft apoftolos euangelium pdicauere. Hoc em & ipfe laluator probat, cum inquiuQute vobis dico,omnibus dico,& rès ipfte manifeftiffimae oftendut.Siquidem priores cundi dodores qfdem claruerunt operationibus & fignis,q> diuini verbi prae dicatione diuinu verbum no minus per eos,q per apoftolos fequentibus fignis confa? matu fuitivtpalam omnibus fit,ipfos quoqj fandos patres& dodores Chriflianat fii dei per fpm fandum loquutos fuiffetverbacp ipfoi^ laluatoris noftri verba extitifle:c« aduerfus tyrannos & praefides Si veritatis holies,certauere,fcripfere,S< palam veritate -praedicauere.Quo fir,vtneceffe fit,eos fibi inuicem consentanea dicere:& ratio cogit fateri,nihil ab illisdidu effe,quod inuicem repugnetne minimis quidè in rebus,aliter em non veritatismagisq mendaci] fpusinillisloquutusfuiffet.Mendacii nanqj pro# priumeft,nechocnecilludaflerere:quemadmodulapientis fignu eft,fibi affidue con ftare,hulliscg in rebus a caeteris fapientibus difcrepare.Quanto igitur homines fapiétes, fapientiae S< veritatis fpus antecellit,tanto magis neceffe eft,eum fibqpfi cólentaneu eé. Et fi quis forte fit,quifandos patres & dodores noftros cetraria inuicem dixiffe exifti met,eum profetìo cu infidelibus & crucis hoftibus connumerari fas eft, qui hinc ar? guere fidem noftra confueueruntjcontrarietates quafdà & contradidiones facra^ lite rarum inter fe fingentesjquastame nemo praeteripfos,tates exiftimat,cótra quos vni? uerfi dodores certant: eoscg calumniatores effe veritatis arguunt, cofentaneam fibi eé vbiq? facram fcripturam affeuerantes.Praeterea cu nos per hunc modu gentiles,& eos qui extra noftra ecclefiam funt,arguamus,ignoràtiamcg eorum comprehedamus,phi? Iofophosfcilicet,8C fidei eo$: praecones,in qplurimis fibi inuicemcotradicentes,often dentes,quomodo etiam cótra nofipfos hoc idem acceptabimus : & noftros dodores eiufdemcriminis reos effe arbitrabimurtnifi & noftra ipfi fponte noftra euertere veli? musfidé.Sed abfit hoc a Chrifti ecclefiaalumniscg eius.Videmus etianunc vniuerfa? lia cunda concilia,patresq? in eis cógregatòs,de dogmatibus propofitis no humanae la pientiae perfuafionibus,non artificio verbo^non rationibusnaturalibus,nó denicgfyl? Iogifmis vfos fuiffe,fed authoritate dumtaxattnudacgipfa verba fuperioi^dodo^qui eos tempore prpuenerunt, tanqua redà regulam gloriam veritatis fequutos fuiffci8C per ea quafeuneg dp fide quaeftiones terminaffejlando^ patrum & veftigia Seguendo, quare