Mar. Iohan, itf.b. lo han» ACTA GENERALIS VIII. SYNOD! films eft,neutiq generat,ve^ ipfa natura cù filio in eadem fpecie comunicare videtur, Q Natura igitur humana comunicabilis eft^>erfona vero vei hó hie operatur. N 5 aliter profedo dediuinis pfonisintelligerepoffumus.Nam patris perfona fuppofitum eft* ateggeneras,diuina vero natura generation principiu,quo pater filiti generat, qui qui# dem pater fuam perfona filio nequaq cómunicat,cum tin eius fubftantia & naturafvt fupra didu eftjcomunicabilis fit,Quae cu vna numero fit,idcirco no ea ratione cornu nis dicitur effe,qua eft humanitas,fed rationem tantum habetcómuni8, quatenuscom municabilis eft,quae quidé caufa eft,cur filius a patre,vt a principio nafei credatur, a diuina patris fubftatia nafcitur,in vnaquaqj tame perfona identitate reali manéte.So la nanqj relatio, quam principalem habitudinem fuperius nominauimus,apud oés tarn Graecos,q Latinos dodores,diuina proceffione perfonas multiplicat.cui etia duo ilia a quo,&ad quod(de quibus eft fupra didujeoueniunt, Siquidé igitur relationes hu# iuftnodi pfonas multiplicant,ita vt non vlla alia ratione, q vi relationis pater a filio,ac vna perfona ab alia differàt,quem quide in modù,fpus edam ab alio eft,neceffe eft,iu# xta omnesfupradidos dodores fic intelligere,vt idcirco perfona haec, id eft fpiritus, dicatur accipere,atcg eé,q> ab alio eft.Propterea magnus Bafilius, ac Epiphanius affé# runt,fandum fpiritu accipere effe a filio,ac procedere,idé effe,Cóftat igitur principal Us ratio,Pater reuerende,cur ab alio fpus eé dicatur.Nunc ad illud magni Bafili] didu g veniamus,qd vosin media protuliftis.Cuicu veheméter inniti videamini,idcircototu perlegamus,vt ipm fecundu Latino^ dodrinà,ac ipfius Bafilfj mente interpretemur, ac exponamus,ac exponamusrquippe qui,vt fandu fpiritum ex patre,no aut aliunde, hoc eft,no ex alia fubftatia,demonftraret effe,in Eunomiu fcribit ita,Sed tu tanq infi# delis blafphemas,qui cu fpus fandi proceffio ex deo generatio nucupata no fuerit,id# circo nec oris dei fpiritu effe credis,fèd opus marniti dei,ita vt humanis vtens exéplis, diuina dogmata,quae fe ipfis coftant,8< ab alio no dependent,euertas,cu (aera fcriptu# ram veneratione atcg religione audire,ac eius dida fumma pietate deberes fufeipere» Generat deus no vt homo.Generataut vere,adgenitu exfèenutiatverbu no huma# num,emittitaut verbum ex fe v ere. E mittit fpiritum p os, non humanitus, qnquidem dei os humanu no eft,ex ipfo aut fpus & nó aliunde,cu pater amp.fpiritu effe creatum haeretici profiterenf,idcirco magnus Bafilius ipm ex dei fubftàtia,no aut aliunde pro# tulit effe,Deinde fubiungit,Operatur deus no humanis manibus,Operai aùt,n5 ex fe res creatas producens,fed agendo, eas facit fubfìftere, quemadmodum etiamhomo fuis manibus operando,opus ex fe non producit. Non dimoueas diuinorum ratióes. Spus nec filius eft nec creatura. Non de filio qirxras,cur nato fpusnon dicat, necg.de fpiritu,cur nà filius no fit,no deniqj fpiritu creatura eé blafphemes. Filius dei frudus, làndusexfàndo,aeternusex aeterno,fandi fpus dator,ad fubftantià, formationemeg p creatura?. Ex his patet,praeftantiff patres,illud,no aliunde,no alia ex fubftantia,ligniti# careffandumig fpiritu fandufrudu ex fando,ac aeternu ex aiterno eé. Vndefeqtur, fi fandi fpus dator eft filius,neceffe eé,vt etia ex filio idem fpus fit.Propterea fandus Athanafius in tertio libro in Arrianos,de filio fcribés,inqt:Ipfe fpiritu dat,& quaecuqj fpus habet,a verbo habet.Luceigitur clarius eft fandum fpiritum a filio habere eé.Si ein qutecuqj fpus habet,a filio eé dicunf, fequitur, vt effe qrg a filio habeat,vt Athana fius inquit,ipfe fpiritu dat,ac fpiritus dator exiftit.Siquidé igitur ex his patet, fàntìum fpiritum ex filio effe,palamfeqtur,vt exfiliocgprocedat.dequo totanoftra quaeftio eft.No equidem auderem vos patres amp.tot tantofeg dodores afpicere, nifi effe ita, fìrmitercrederem Haec cu Iohanes dixiffefColoffenfia praeful (àndi Epiphani] expofitionem fup hoc euangelico dido,ille meglorificabit,qa de meo accipiet,8i an# nutiabit vobis,recitauit.Infpicite diligenter, patres amp. Epiphani] authoritaté,in qua verbu,eft,qd hic pater reuerédus pronutiat,dicés,fpus ex patre,ac filio eft,fcriptu no effe videtur.Iuxta ergo fàndo^ patru theologiatn intelligere poffumus,ac debemus, fpiritu ex patre procedere,hoc eft,effentiam patris habere, a filio autem dari/ac ab his fufcipi(quicreduntinipfum,Qua quidé expofitione nobis diduilludnó obftat,neq; quicqex ipfoinnos poffetis concludere. fl'Vfu verni, pater amp.vt dodores no# minibus pofitis,quandoq3 verbum omittant,cum neceffario fubintelligatur, vtin hoc did°2a quo aliquidzS< adqd aliquidjeciffe videntura vbi verbujeft^non exprefferant» Quemadmo#