QRATIO PRO VNIONÉ» Fo. DCCCXVÌL A Séd creaturae caufam dicimus,5< credimus filium, & hoc fignificat f pofitio,per.Igitur « edam de fpu * ipa,per,fignificat fìlium caufam effe, Praeterea pater, qd quia haeretici p a 5>'P fìiium fuiffe faftum fpiritum fanflum blafphemabant, co q? Euangelifffl dicit: Omnia Iohan,ua per ipm facia funt, male & impiefpiritum etiam fanflum inter omnia connumeràtes. Ideo fan dii doélores eos oppugnantes,8C contra eoifc impietatem his vfi verbis,de fpU fanfto p filium eum procedere,&p filium effe,8C manifeftaridixerunt. Sed haeretici p filium fantìum fuiffe fpiritum fantìum dicentes duo haec concludebant. Primo,q> fpi ritum creaturam putabant.Secundo,q? filius caufa eius effet,& hoc * ipam,per, fignifi? als,ij5m care.Igitur fi vtriiqjfalfum effet,vtrfiqj dotìorès oppugnaffent. Et quéadmodum ili ù a creaturis eximunt,quare nec vnq reperies eos vfos de fpu hoc vocabulo, facftus eft„ tanq creaturae appropriato, ita nec ppofitione,per,vfi fuiffent vnqtfi, cu haeretici eatn putarctcaufam lignificare,ipfis no folum falfum,veij>impiu hoc vifum effet,itap omia veritasipafibtipficócordat.&manifeftecaulàm lignificar,per,cu dealiquibus accipiaL Hoc idem ex eiufdcm docftoris ad Ablabiuoratione probaf, Etemcumillic etiam de diuinarum pfona^t diftincftione traflaret,poftquam vniuerfaliter cà & caufato ab inui? cem eas diftinxit,deinde filium a fpu etiam ppofitione,per,diftinguit. Ill e qdem eft (in? quiens)immediate a primo,filius videlicet a patre, hic vero (de fpu dicens) p eum, qui g immediateapatreeftjhoc eft,p filium,& eodiftinguitur (inquit) fpiritus a filio,quiap n ipm eft.Quali diceret,q> eum ambo a primo fint,non fufficienter diftinguerenf, nifi al? ter p alterum effet. Vt manifefte,per,diftinéh'onem hinc fignificaret,8c diftinólionem^ quae ab aeterno eft,quaecp fecundu càm SCcaufatu eft/uantea dixerit cà & caulàtotni ab inuicemdiuinas pfonasdiftingui, Quod eminferi,aliam differétiam de filio &fpiri? tu làncio intelligi,non refle quis putaretaliam fecundu fpeciem, contradiceret nanqj fi brjpfi,fi cum antea cauta &L caufato tantu dixerit pfonas diuinas diftinguiideine alifi mo dum diftinftionis fpecie differétem tradidiffet. Alia igii differétiam fecundu numerum accipientes,S< recfte cum fancfto dolore fèntiemus,& ppofitionem,per, cum ca intelli? gemus.Ita vt nulli ratio relinquatur vel pro,cum,earn acciperefcum em nódiftinguit) vcl mundo p filium manifeftationem fous eum fignifìcare potare, Haec em non eft ab «Eterno.Quod fi verbum hoc,manifeftari,aliquos fcandalizat,verbum,procedere,tan? turn fpus fubfiftentiae putantes debere attribuì',manifeftari yero ad tepotalé proceffio? . nera,Si charifmata dationé,8C ad mundi manifeftationé trahétes,eorundé etiam erit fi? lium mudo dari, vel téporaliter mirti dicere,cum eum audiàt a patre manifeftari, quod ab oibuscómuniter doétoribusdiciLBeatus etenim Cyrillus ad Valerianum epm. Ctì enim quéadmodu pater(ait)ita & qui ex eo manifeftaf, vnigenitusfilius natura fantìusi C fit.EtrurfusidemtPropriuseft filrj fpusfaneftus(inquit)nonfoluminquatum verbum eft ex patre manifeftatum.fed etià inquàtum intelligfi homo fecundu nos facftus.Quod fi in his,manifeftari,effe,8< aeternàfubfiftétiam,8< generationé filrj fignificat, quare no idem & de fpu fanifto fignificaret f Quod auté & nolentes cogeret concedere idem fi? gnificare,illud eft,& q? etiam de fpiritu,& eius sterna proceflione hoc idem dicit,dice te B.Bafiliode fpu fancto. Nil aduétitiuin fe habet,led aeternaliter omnia habet tan5 fpiritus dei,8C ex eo manifeftatus,ita omnis occafio tollitur malignari cupiétibus. lllua etenim quod praedùftus Gregorius Niffenus inreuelatione Neocaefàrienfis Grego? ri],qui miraculis corufcauit.de fpiritu dicit,q> per filium manifeftatus fit,addés videlicet hominibus,nil contra nos facit,fiquidem hoc,q? per filium manifeftatus fit,fignificat q? dem vtrfiq^,etiam q? per filium fit hominibus notificatus temporaliter,& q> per filium leternaliter producateli,fint vero vtraqj verain proprrjs locisaccepta, Omitto nàqj di? cere in |5fenti,quod p filium téporaliter hominibus manifeftari, plupponitneceffario p filium sternaliter procedere, nec per eum temporaliter manifeftaretur, nifi per eum aeternaliter procederet. Alter etiam Gregorius Nazanzenus videlicet, qui a theolo? già per excellentiam theologus cognominatila eft.quaerens, cur & fpiritus non nomi? netur filius,&an ei aliq d deficiat, vt filius fit,no ei qc<| deficere ait, diu initati nàcp deficit nil.Manifeftatìois aut vel relatióis ad inuicé diuerfitas, diuerfa <5q? eis attribuit nomina. His verbis,manifeftationis, verbum sternam proceffionem lignificare probans, prout etiam ex verbis Niffeni Gregorrj apparuit,8ieandé filrj & fptìsfànfliab inuicem diftiti tìioné tradens,qua & Niffenus Gregorius.,quéadmodfi enim ili e, eo quod nec vt vni geniti^