Iderxfc lQhtn.if»d flans,qui no eft alius praeter ilium,quia a principio fufflauit,fed idem, per quern deus fufflauit,tum quidem cu anima,nunc vero in animarci, Ita hic quocg doèìor ipm eun# dem fpiritum aitemififfe difeipuiis Iefum , qui ipfi Spatri tanq creator connumera# tus,& coniunèlus elLHoc autem patet,q? ipfa hypoftafis fpiritus eft. Igitur ipfa hy# poftafis fpus& primam plafinationem hominis per illam diuinam fufflationé creauit, Se difcipulis portea data eft,8< per eos credentibus.Et hjc eft,quae a patre per filium, & ex filio profluit & emanat,quemadmodum etiam Nicena prima fynodus in quoda loco de fpiritu dicit.Quod procediti quidem a patre,propriuautfìlq eft,& ex eo ema# p? nat.lpfum enim eundem,qui ex patt e procedit,ex filio emanare aiunt q patres.Et qd dico,patres,ipfe faluator dièia iftorum omnium approbans,ilium eundem pollicetur fe difeipuiis miffurum,qui a patre procedit,& non effe alium,qui a patre procedit,aliu, quem ipfe mittet.Cum venerit(inquit)paracletus,quem ego-mittam vobis, fpiritus ve ritatis,qui a patre procedit.Hoc enim ipfi quoqj grammatici hoc modo conftruerét. Cum veneriti fpfis,quia patre procedit,quem ego mittam vobis,vt rrfanifeftu fit, ipm id eft filium miffurum,quod & apatreprocedit.Si igiturperfonafpusapatreproce# ditjCadem etiam a filio mittitur.Quod fi gratiam filius non fubfiftentem mittit,a patre etiam non perfona,fed gratia procedit,Sed hoc cum ftultum turn impium eft dicere. C cedere feilieet 8C mitti,eodem modo accipiendum fubieflum de vtroqj praedi igitur hypoftafim- fpus procedere intelligimus eandem etia mitri intelligere d Epipbanitis Iohan.itf.b. Matth» it.d BESSARIONIg mus,dti nos etia efficimur,tanq ià innobifipfis habétes deu, fecundu illudjlnhabitabo D Si inambuiabo in eis.Quo naqj modo té pia dei effemus,nifi fpus natura deus eétfSed beatiffimus quidè Cyrilius haec & his fimilia diciqaudiendu aut etiam a!ies,gd de eadé ‘ re dicat, Magnus itaqj Bafilius cotona praedido dodori dices,tu fpm homini a prind piofufflatu,tum a faluatore difeipuiis datu, ipfam hypoftafim fpus fuiffe affeuerat cc# tra Eunomiu,in capitulo cui titalus,qd fpus diuina natura eft, Spus nàqj (inquiens)vi# uenti verbo ad creandum adiundus,viuens potétia diuina natura,ineffabilis ex ore in# efiàbiìi manifeftata,ineffabiliter per fufflationem ad hominem miffa, & fecudó corpo# ralem a Chrifto monftrata figurarci, rurfus ab eo per fufflationem reddita, conuenire naqr» decet primte creationi nouam reparationem.Couenientiam autem figurauit,fuf# flans,qui no eft alius praeter ilium,quia a principio fufflauit,fed idem, per”quem deus fufflauit,tum quidem cu anima,nunc vero in animarci, Ita hic quocg dodor ipm eun# dem fpiritum ait emififfe difeipuiis Iefum , qui ipfi Sé patri tanq creator connumera# tus,& coniundus eft,Hoc autem patet,q> ipfa hypoftafis fpiritus eft, Igitur ipfa hy# poftafis fpusOC primam plafinationem hominis per illam diuinam fufflationé creauit, S< difeipuiis portea data eft,8< per eos credentibus.Et hjc eft,qux a patre per filium, loco de fpiritu dicit.Quod procedit quidem a patre,; dico,patres,ipfe faluator dièta iftorum omnium approbans,ilium eundem pollicetur fe difeipuiis miffurum,qui a patre procedit,& non effe alium,qui a patre procedit,aliu, quem ipfe mittet.Cum venerit(inquit)paracletus,quem ego-mittam vobis, fpiritus ve ritatis,qui a patre procedit.Hoc enim ipfi quoqj grammatici hoc modo conftruerét, Cum veneriti fpfis,qui a patre procedit,quem ego mittam vobis,vt rrfanifeftu fit, ipm id eft filium miffurum,quod & a patre procedit. Si igitur perfona fpus a patre proce# dit,eadem etiama filio mittitur.Quod fi gratiam filius non fubfiftentem mittit,a patre etiam non perfona,fed gratia procedit.Sed hoc cum ftultum turn impium eft dicere. Cum enim de vno,S< cederci fubiedo videlicet Ipus,duo qutedam praedicatur, pro# cedere feilieet 8C mitri,eòdem modo accipiendum fubieètum de vtroq; praedicato. Si igitur hypoftafim- fpus procedere intelligimus eandem etia mitri intelligere debemus, alitier enim dicere abfqj ratione,nullam probation? adducendo,8<,procedere,quidem hypoftafi fpus attribuere,mitti,vero gratile non fubfiftenti,hoc ridiculu, irrationabile, Si voluntariu eft,8£ quod nullusconcedet.Mittiturigitur ex filioipfa foushypofta# fis,qute & a patre procedit,quéadmodu ab ipfis euangelq verbis,& a docloribus pro# batum eft.Quare fi mitri,fi emanare,fi prodire,fi profluere,fi fcaturire,fi oriri, fpiritum a filio audiamus,diuinam eius hypoftafim intelligere neceffe eft,diuina aut fpus hypo# p ftafim ex filio profluere,vel emanare,8< reliqua,quon3 alio modo poffibile eft,nifi fi# lius caufa fiue principiò ipfius fubfiftentìy fpus fit, Sed ea,quas Cyrilius de proceffione ipfìus pfonae fpus fanèlli ex patre & filio dicit,htec & his fimilia font, Caetei^audiam9 i fanèiumEpiphaniumineiusangyrotoièrmoneitadicenté. Spus fanètus ex patre 8C filio tertius nominartene, & rurfus,vterqj habitat in iufto homìne Chrus & fpus eius. Quod fi Chriftus ex patre ereditar deus ex deo,fpus quoq^ ex ipfo,vel ex vtroqj,quc# admodum aitChrus,quiex patreprocedit,& hic ex meo accipiet.Etpatet,gi hic do# ètor non de diftributione charifmatu,de diuinisautem pfonis & fubfiftentia eo^loq# tur,in teftimoniu vero & probation?,^ fpus ex filio quoqj procedit illa authoritatem adducittex meo accipiet,docés,vt cu audiamus in euangelqs dominò dicenté de fpu, exeo accipiet,itaintelligamus,acfi diceret,ex eo procedere fpiritu lànèlu.Idem in eifdem, Sed dicet quifpia,Ergo duos filios eé dicimust1 Et quo modo eft vnigenitus? At quis narri es tu,quicontradicis deoc’Si enim filium nominar, qui ex patre eft,fpiri# ritutn vero fanèlu,qui ex vtroqj& estera.Et iterumtSpfritus fanètus fpiritus verità# tis eft,tertium lumen a patre &C filio.Et rurfustQuemadmodu enim nemo nouit patré nifi filius.nec filium nifi pater,ita dicere audeo,nec fpiritum nifi pater & filius,a q pro# cedit,8in fuperioribus accipere pro procedere pofuit) neqj filium 8< patrem,nifi fpus fanètus,qui vere glorificat,qui omnia docet,qui ex pa# tre 5C filio.Quid his apertiusj*quid clarius dici potette Nonne palam irti doèìores filiti