ACTA GENERALIS Vili; SYNODE I Iohan.if,d, Mar, lphan,te,d» Iohan, Mar, lohan. Mar, Iohan « Match,»,d Mar, Iohan,irf.b. autemfpu.Qui ex patre procedit. Htecvolui dixiffe,noinfciusopus eé,vt hare nobis p fine nota,&inomnibusfeffionibus menti onem de his faciamus. ^Omiflisfuperua caneis.Patresamp.quae reuerendus hie pater in fui fermonis exordio protulit,qoan? doquidem in his nó differimus,ad eius interrogationem folumodo refpondebo. Ver? bum,proceffio,aliter quidem in rebus humanis,aliter vero in diuinis pfonis fignificat, Et quamuisduabus diuinispfonisconueniat,iuxta tamen fcripturam facram ac omnes fanflos doflores,8< exatìam rationé theologiae,fanfli fpùs proceflìonem pcipue ere ditur fignificareccuius qdem fanèlli fpùs eéntialis proceffio a filq proceffione code ip o verbo differre videqob id'q? proceffio filq,generatio nuncupaturtfpiritus vero pcipue magiscg proprie proceffio nominatur. Muka nanqj noia font,q res alias proprie,alias vero cómuniter tìgnificàt.Propterea no eft admiratione dignu, fl verbù,proceffio,a? pud fcripturam làcra filio etiaafcribatur.Exiui autapatre,nóidem eftcu verbo, pro? cedere,fed aliud lignificare videtur.Ideoq; fpus fanéìi proceffio,ineffabilis,& cares no mine a theologisnominatur:q>filq proceffione,hoc eft,generationem, minus obfeu req fpùs proceflìonem pcipimus.Proptereabeatus lohanes Damafcenusdefpiritus proceffione ita fcriptu reliquit. Alia ratio eéntiae huius eft ineffabilis quidé, ac innomi nabilis,aliainquama filq generatione.Hatìenusad tuam interrogationem. Ex tua refponfione P.reuer.capita tria collegimus.Primù,proceflìonem filio fpi g riruiq? cómunem effe, quatenusex patre procedanoteli proceflìonem ipfam magis proprie ad fpiritum q ad filiù ptinere,obidq^ verbi joceffionedd eft, generattone ma? gis q fpus proceflìonem nobis notam eé:poftremu eandé ipfam procefsionem, eén? tialem SC fubftantialem eé.Nuc de tertio capite ex te quaero.Cum in diuinis pfonis nil aliud fit,nifi eéntia SC proprietas atqj relatio,qd na haec verba fignificetf Proceffio eft: eéntia in diuina p(ona,num eéntiam fignificat vel proprietaté ab altero acciperet’Pro? ceffio nàqj videtur eé via ab vno in aliud,SC eéntialis exiftit, quae quidem a patre acci? pitur.Et qm ipfi credimus accipere eéntiam,SC ex filio eé.idem lignificare,idcirco ve? lim ex tefcire,an vos etià ita fentiatis, ^[Eam intelligo proceflìonem eé,qua fànéìus fpus a patre accipit ee,acillud totum,quo eft propriefàntftus fpiritus nucupatur. Magno equidem gaudio afficior,q> hanc ex te conclufionem habuerim,fandum fpiritum ex patre accipere eé,ac ex ipfo procedere idé lignificare. Na fi fàntìus fpus a quo eé accipit,ex eodem qqj procedittaccipit aut eé ex filioq?,ergo ex filiocg necef? fario procedit,iuxta pcipua ac propria proceffioni3 fignificantia,quam ipfi paulo ante conceffiffe videmini. Poffumus aut qplurimis teftibus demóftrare fancìum fprin a fi? lio eé accipere. ^[Vndeobfecroid habetisf’Nos enim hoc non concedimus. Videor videre.P.amp.quod quaero facile pofse cocludere. Na fantftu lpiritum ex filio eé,ac ab ipfo eé accipere,ex fan èli Epiphanq dieftis oftenditurf quippe q in fer p mone angyroto nucupato.e Graeco in latinum ab Ambrofio verfo, loquens de deo patre inquit,Ita, Filium dico eum,q ex ipfo eft,fanéìù aut fpiritu,q ex vtroqj eft.Si q? dem igitur fantìus fpùs apud Epiphaniù ex vtroq? eft,fequitur ipm ex vtroqj habere ee.Amplius idé Epiphanius in eodem fermone(inqt)quéadmodù nemo nouit patre nifi filius,nec filium nifi pater,ita dicere audeo,nec fanftù fpm nifi pater SC filius, a quo accipit.SC procedit,neqj patré SC filiù nifi fpùs fan