sessio xxiiì: Fo? Dcéxcw . dei genitrice Maria fauente,magno ac admiratióe digno Gregorio arcana theologiaz aperuit.vt beatus Gregorius Niffenus in eius vita teftatur.Qui quidem fandus lohà# nes inquit, Vnus (pus fanflus ex deo effentià habens, ac p filium manifeftatus homi# nibus,8C reliqua. Vnde cla^ effe videi,fieri non poffe,verbum, ex fflioqp fubintelligi; na huic rationi,ex deo effentià habens,non illud ftatirn fubiunxiffet,ac, per filium ma# nifeftatus hoibusiqua quidé particula demonftrauit, foli patri propriu effe, vt ex ipfo fandus (pus effe habeat,filioaut,vtperif m mortalibus appareat. Audientes ergo fpi ri turn ex deo effe,non eft neceffe,quinimmo fieri non pót.vt ex filio fubintelligàt.qn# quidem hae duae orationes,(àntìum fpm ex deo effentià habere,acp filium manifefta ri,diucrfafignificat.Hocerfifiìio,illud,vero patri,dubio procul aflcribif. Qux omnia ex literis (àcris habeni. Porro aut Dionyfius Pauli difcipulus, ac eiufdem fecreto^ myfterioi» particeps,quidnà in hoc fentiat,videam’,quippe qui in capitulo,^d inferi# bitur,quat fit vnitio Sf dilcretio in diuinis,inquit,Eft aut & diferetio in fuperfubftàtìa# libus theologies, non qua dixi tàtum,q> fecundum ipfam vnitionem immixte & incó# fufe collocai vnaquxqj principalium pfona^fed q> ea,quae funt fuperfubftàtialis dei# formitatis,noncóuertunturad feinuicem. Solus autem tons fuperlubftantialis deitatis eft pater. Siquidemigitur folus tons fuperfubftantialisdeitatis eft pater, qua quidem g ratione a filio & fpiritu feiungitur (loquitur autem de perfetta diuinarum plonarum difiundione)fequitur,vt ncque filius ncque fpfis cum patre,quatenus tons eft,cómu nicettalioquin in pfonis ipfis confufio,non autem feiuntìio effet Propterea(ingt)neqj coniundadeftru.ere,nequefeiunda cófundere licet.Fontisauté ratio nullo pad© re# fertur ad filiu.obidcgfandifpuscaufa filius effe non poteftjnà a fuperfubftantiali di# uinitatis fonte fpus fandus fcaturit.Siquide igitur folus pater diuinitatis tons eft,qua quidem a filio fandoqj fpu fegregaf,fequitur,vt folus etià mittens Ipiritum fit. Vnde fequitur,vt veftru dogma extalis tantiqj dodoris fententia,non fold nequaq probei, ve£i etià clariffime refellatur ac reprobetur.Quà quidé fententia magnus etià Athana fius in fermone,qui de aeterna filrj fantìiqj fpùs eflentia inlcribif,ita teftatur : Difiungi# mur(inqt)ab rjs,qui ludaeos fecuti.cu deum de deo negàt, vt Chriftianoij' fidem euer tant,deu vnum vt Iudsei profitenf,non q> folus ingenitus ac folus diuinitatis eft pater, ve^qj fine filio,ac fine frudu viuentis verbi exiftit. Vbi dodor etià ipfe,patré folum ingenitu,ac fola fonte diuinitatis teftaf. Vtaut fieri nó pót, vt effe ingenitù,alicui pfo# nai^ cóicei,ita etià fieri no pót,vt tons diuinitatis efi filiocóicet. Vfi feqfvt filius nófit fons,neqjcófequéter (àndifpuscaufa.Ecce P.amp.§ dare fandidodores i hac veri tatecóueniàt. Sed vniuerfalium qqj concilio^ fentétias,eandé ipfam veritaté tefiates, in medium proferà.Nà primum Nicenum ad hxfitantem quendà philofophum pro LeontioCaefariefi.praefule,fcripfitita.Sufcipe vnà patri» diuinitatem,filium ineffabi# liter generàtis,necnon fili] ex eo geniti,fandiqj fpus,q ex ipo patre procedit,quiq; fi# C Iti proprius eft,fecundfi Paulum apoftolum,qui,fi quis fpm(inquit) Chrifti nó habet, Roma.s.fe is non eft eius. Quae quidem verba,P.amp.ppendéda (unt,ac ipfius fàcrae fynodi mes accurate confideràda,quae de (pus (àndi theologfa loquens, videlicet vnde procedat, Si diuinitatis caufam habeat,ex patre protulit,ne quis torfan putaret proccflionem ad filium debere referri,de quo paulo ante fecerat mentionem. Statutum ordinem mihi,Paterreuerende,preterire videris,quandoquideminter Iohan^-nos conuenit,vt de parte in partem,& de argumento in argumentum progrediamur. ^JNóequidé ordine ftatutu,P.reuerende,peruerto,duftudeofortiffirnisargumé# Mar» tisoftédere,noftró magni Bafilf) libru nó effe médofum,neqjBafiliu ipm fibrjpficon# tradixiffe. Superiori (èffione,P.amp,beatiffimi patris notiti,necnó Imperato™ fe# Iohan « reniffimi iuffu conuenimus, vt de parte in parte,ac de arguméto in argumétu progre# deremur,idcirco a magni Bafilrj fermone,quem pro Pétecoftes celebritate literis ma# dauit,proximx noftrx orationis exordiu fumpfimus,in qua tametfi forfan multus vi# fus fuerim,nuncf tn a propofito (èrmo nofter defluxit.fèa in veritaté inueftigandà ve# hementerincubuit,quà deinde affecutus,ftatirn ad aiterà ipfius Bafilq authoritatem in tertio contra Eunomium libro veni,in qua quidé exponenda,longa etià vfus fui ora» tione.nihilominus a propofito nuncj fermoné meu diuerti. Volenti nàqjmihi eà fen# tentiam patefàcpre,neceffc fuit,ipfam dare exponere, fidelitercj interpretar», nunq tifi fvtfu#