ACTA GENERALIS Vim SYNOD!. dem ordinem & naturam ad filium habere, qualem filius ad patre habere credit, Qui# bus verbis probaffe putatis fanflum fpmdignitate quoqj tertium effe. Nos autem, u prasftantiff.P.profitemur fanflum fpm in trinitate tertium èffe, vt feruator nofter ba? ptifma tradens pronuntiauit, dignitate vero tertium effe nequaq afferimus, de vobis mirum in modum admirates,g quod a fanflis dofloribns ne fcriptum qdem fuerit, id vt datum ac a nobis conceffum fumitis,quéadmodu alias feciftis fa^piffime.Nam huic orationi fpus a patre &filio,a qua qdem verbum,eft,abeft,ipm apponitis,huic vero fpi cefunt,ea pro clan's atqjprobatis,fumatis,quod qdem demonftrandi genus deterrimu inutiliffimu effe conftat,quodqj principi] petitio a dialeflicis nuncupatur.Nunc ve# nio ad alteram Athanafii authoritatem, in qua nobis accurate confideradum eft , cur 8Cad quoshomines fermonem ipm Athanafius magnushabuerit. Eum cm oportet, vt Cy rillus in tertia fynodo protulit,qui fermonibus in diuinis verfaf, perfonarum 8< tempos ac omnium caufaijz ronem habere,& cur quaecp verba prolata fuerint,quo g 9 dem paflo quifqjcuiufq}verbi,fanfli fpiritus bonitate, rationem congruam facile red# dere poterit.Nam gloriofiffimus Athanafius in acerrimos fanfli fpus inimicos, qui fi# Iium eiufdem dignitatis,atqj fubftantiae cum patre profitentes effe,fanfl urn fpiritum mi ..... -- — '' p ri dofloresarguméto fortiffimo fuit vfus, fanflum videlicet fpm eiufdem ordinis, iK a voluntatis,ac operationis cum patte & filio effe,quemadmodu ad Serapionem epifco lohan t b voluntatis,ac operationis cum patte ex riho efle,quemadmodu ad Serapionem epilco-Iohan.i^.a. pum fcribens. Filius qdem(inquit)a patre mittif,fic em deus dilexit mundum,vt filium Johan.t7.a fuum vnigenitu daret. Filius autémittit fpm, fi em inquit ego abiero, mittam ad vos. lohan.id.b Et filius quidem patrem clarificat,ego(inquit)te clarificaui. Spus autem clarificat fili# f°h5’8 C b ' em(inquit)me clarificabit.Ampliusfilius qdem dicit,quae audiuia patre, haec lohan f g. loquor in mundo.Spiritus vero ex filio accipit, de meo (inquit)accipiet,8è annutiabit lohan.14, d vobis.Et filius in patris nomine venit, D e fpu autem dicit, qué mittctpater in nomine meo.Sigdem igif talem ordinem 8C naturam (pus habetad filium,qualem filius ad pa# trem,quonam paflo is,q fpiritum dicit creatili am effe,idem quoq; de filio no neceffa# rio credet.Quibus verbis.P.amp.doflor ipe no perfona^ diftinflioné, neq; vnde ex# iftédi caufam haberet,(ed earundè potius vnitatè coniunflioné ac cofubftantialitate probaffe videi,ex co q> analogia proportioned quadam eiufdé funt voluntatis,ac ope rationis.Non em(inqt)filiu a pfe habere effe, fpm aut a filio, neqj prem generare filiu, fpm vero a filio mitti.Nanqjfific Athanafiusprotuliffet,talis profeto fermo ad vfam fentctiam faceret.Ve^ bonitaté pfis ex operibus fili], & bonitaté eius ex operibus (an <5ti fpus,proportione quadamfvt fupra diflu eft)demoftrauit.Ex eo etfi,q> filius a pfe, fpùs a filio mittii,patris bonitas(vtinqtGregorius)cóprehendii, ita vt ipamiffio fit bonitas pfis,S< fanfli fpus miffio,bonitas fili] fitputada, Illud auté,filius qdé patre,filiu vero fpiritus glorificat,operationum proportionem,8f voluntatis eo^ identitaté (igni# ficat.Etem quoniam filius iamdiu cognito patre,mundo apparuit,deinde vero (ànflus fpiritus palam fe fecit,idcirco ne &vrifc«,hoc eft,aduerfus deum effe viderenf,filius qui dem patrem, fpus aut filium clarificare dicii, & quae tacuerat,filius difcipulis reuelauit. Quae audiui a patre, haecfinquitjloquor in mundo.Spiritus veroa filio accipit,quem# admodum fcripturae reliflum eft.de meo accipiet,& annuntiabit vobis.Ex quibus q # Iohan.f. & de verbis credere debemus,(ànflulpmafiliofermdné accipere,acipm difcipulis nutia lohan.i^Td rc*Spfls ergo no accipit eé a filio,vt tu,P.reuer. fentire videris, Deinde filius de fe lo#- qués inquitrln patris nomine veni.De fpi 1 itu vero dicit,que mittet pater in meo noie, vt voluntatis identitatem,& operationum fua^i analogiam (vt Caepe fcpius diflu eft) declararet.Proptereaqj magnus Athanafius illud protulit, talem ordinem & naturam fpiritum ad filium habere,qualem filius ad patrem,hoc eft,ita fpiritus cum filio difpo# nif,8èeicófubftantialisexiftit,quéadmodufilius pfi.Quonaigiffinquit)paflois,q fpi# ritum creaturam dicit,idem quoq; de filio non neceffario credet^ftante videlicet,ipoiy voluntatis,fubftàtiacq]vnitate,necn5eorundé operations analogia. Sic magnus Atha nafius.P.ampliff.debet exponi,quippe g nonperfonarum diftinflionem,verum ipfa rum coniunflionéac earundé fubfianti^ vnitatemfvt fupra diximusjoftendere voluit.