bus a Fide di{fentirei&(quod peius eft,)idem conantiir efficere multis locis,in quibus quidem ^iriftotelem poffent non fine magna etiamprobabilitate prò fì de interpretari;cumprafertirn uirigrauijfimi ^.riflotelis jententiam eam else aperte teftenturtln quo Jane deipfo Enfiatele,cui fauere fe putant>male me-rentar}cumfic eum à nera adfaljam [èntentiam abFlrabunt , & cogunt {alluni dice -ejuelinuitumfin rebus eciamgrauiffìmis errare turpfffime. Quid quod ex bac graiiiorifrequentiq; prò ^drisìotele contra Fidem, & ueritatem concerta-tione,grauia quadam incommoda accidunt, & C brifiiano uiro indigna, & om-nino nonferendafprimum enim,nibil prodefl,obefl autem plurimum temere ex citare tantum contra Fidem aduerfarium^ eumque {ummofludio contra illam armare,& ad eam oppugnandam omnibus rebus iuuare. Deindepleiique, cum audiunt uerum quid effe fecundum ^iriFlotelem,id omnino intelligunt,quid efi, fecundum Tjbilofòphiam:immo fecundum omnium optimam(quam e-seputant ^riftotelis)T>bilofopbiam:& quod ^rifioteles fenfit, id credunt effe naturali Yationi ac lumini confentaneum; atque ideo fic dijputantes,quantum in ipfts efi idem illud Conciltj decretum per imprudentiam euertunt,quod cYedant,r<.:tioni, & lumini naturali fidem aduerjari.Illud autem incommcdum uelgraniffimum efi.cum enìm contra fidem docent aliquidfenfifse .Ariflotelemfidfic confirma-re nituntur argumentis,ut ipfi quoque contra fidem cum ^rifilitele{entire ui-deantur;prgfertim cum qup prò Fide,&ueritate adducipo{funt,ea fummo Findio conentur difsoluere,ut fjriFtotelis fententiam tueantur;quod fané plurimù Fidei,&ueritati obefse confiat, cum eius argumenta & rationes infirmari,fran gique uideantur.llli,illi,inquam,immortali laude digni cenfendi fiunt, & de fide ortbodoxa,deque xArislotele ipjo benemeritiJqui ex magna probabilium opi-nionum,atque explicationum ^rifiotelis uarietate,eampoti(fimum diligunt, ac tuentur,qua cum Fide congruit,eamq; prò fua uirili parteprobabiliorèred-deie conantur, atque ubi z^friFìoteles à Fidei difciplina abborruit, curant non folum rationibus naturalibus,fed alffs eiujdem diffis, atque decretis ipfammet ueritatem oFlendereiut quamuis in uno,aut altero loco eafenferit, qua reffcian tur ;t amen appareat reliquam ei us doftrinam fidei,& ueritati e fise maxime ca {entaneam. TJec longe diffìmile difutandi genus efi,Hoc Tbeo logos afserere, illud vbilo-fopbos;Hoc Latinos Tbilofophos.illud Gracos,uel ^Arabes . 7gam; ut omittam falfum hoc {ape efse commentum,bos ut Trouincijs,nationibus,linguista opi nionibus dfffidere ; In hoc diflutandi genere latet uenenum, cum per Theo logos ipfim Theologiam,fidem,gfreligicnem,per philofophos ipfamphilojophiam fa cile quiuis intelligat:& uidelicet per Latinos philofophos Dsfbomam, exter off que xheologos intelligiuolnntiquibus. ct.mahj opponuntur, & eifdem antefe-runtur.in conternptum non folum ipfos Tbeologos ^Autbores, (quodgrauema-lumeFì)fedetiam Tbeologiam ip/amabducunt, & nudamei,diuincque lumi-