merito Arifloteles hxc corpora videatur diuina nuncupafife. Qv o d fi moda demonflrandi, quo vtitur Mflronomia, •TOAtt. DE SACRO BOSCO * ViTheologiaflerunt. Qy a r t o , acpostremo, quiainteraliaom nia corpora nobiliffimum locumfiupremum v ideile et, poffident caleftia corpora ; Quo autem corporafuni fiuperiora, eo etiam nobiliora existi mari debent, vt philofiopbi omnes fatentur. 7t enim terra omnium eie-mentorum infimum est in fitu & loco, ita quoq; in dignitatepoflremu exiftit: Cui in nobilitate fiuccedit aqua, quia fiuperiorem occupat loca : Deindefiequitur aer, quoniamfila leuitate aquam traficendit : ultimo ignis principatum inter omnia dementa obtinet, cumfìtJùpra omnia collocatus. Mxcedit etiam ad dignitatem corporum caleflium, quod habent accidentia nobilifjima, nimirum & motum, & figurarsi cir calar em , utfuo loco oflendemws, lumen, &alia huiusmodi ; vt non im- confidere mo#,non fiolù oes naturales dificiplina# hacficientia longe fiuperabit,fied nec inter Mathematica# ficienttas infima exiftimanda erit. Mhibet.n, ad ea confirmanda, de qbusagit, demonftrationes efficaciffima#, Geometrica^ nimirum, & ^Arithmeticas, qua ex fententia omnium philo-fiophorum primum certitudinis gradum obtinent.Quare non fine ratione exviroq; capite, nempe nobilitate/Metti,& certitudine demonflran di, voluti Ttolemxus ad initium Mlmagefti, .Aflronomiam fimpliciter inter reliqua# ficientias effe primarsi.Mti enim philofiophiam naturalem & Metaphyficam, fi modum demonflrandi illarum f/ettemus appellan das potiu# effe coni ettaro#, quam ficientias, propter multtiudinem » & dificrepantiam opinionum. DE PTILITMTE Jl S T tifi) MI M E. Off anta fithuiu# pr^ttatifiirns ficietixvtiltias,immovero'ne cefjtia#, vix explicari potefl ; Md omnes fiquidem dificiplina# videtur Mflronomia viam quodammodo parare,&aditum monftrare fiecurum, Conducit enim in primis plurimum fiacre Theologix ; Tgam confiderà-tione orbium csleflium, acmotuumfiemper eodemmodo, & inuaria-biliterfiefie habentium, cognoficitur magnitudo, excellentiaq; creatoris ipfiorù -,Vt non immerito Ttolem^u# in principio .Almagefliajfieruerit, hdne vna mficìentia e/fie viam ,ac fiemitam adficiendu Deum altiffimù. MquafiententianonabeftD .'Paulusad J\om. i. vbi ait, Inuifibilia B Dei