Comment. In Danièlem congregatone Cqnftantinopolitana fa- i ftum contra imagines decretum, fed nó fuit concilium,fed conciliabulù,congre-gatum ab h$reticis fine fu njmi pontificis confilio & authoritate, vbimec per Vica rios, nec per lireras Apoftolica? Romana? fedis affùit confenfus. Imo pauci illi epifcopi quiob hxreticorum metum decretum illud confignarunt, illud po-flea refciderunt ,feque aperte retracla runt:quorum extat in (aera ac vniucrfali fecunda Nicena fynodoperfpicua palinodia. At Caluiniftae noftri temporis ha?-reticijChridi, ac Virginis Maria?, & alio-rum diuorum imagines, & crucem fanfara contemnunt, frangunt,ex ecclefiis reiiciunt, incendio tradunt. Quod quid eil aliud, quam Deo,eiusque fanttis bel lum inferre, Chriiti paffionem repetere, eamque in eius contumeliam iterare?De teftantur Chriftum Deum noftrum,eius facratìfomam matrem,& eos omnes, qui eum fecuti fune, & animos à fceleri-Similitu bus feuocarut. Namquemadmoduni in do. republica fieri folet, ve conflata concita-raq; per turbulécos,ac nefarios ciues ad-uerfus pricipes, aut optimates feditione, ftatim feditiofi eorù imagines & flemma ta & infignu & alia huiufìnodi ornamela confringunt,atqs conuellunt:fic conci tato aduerfus dominumnoftrum Iefum Chriftum,eiusq; fanttos feditiofo impe tu,8c furibundo hxreticorum tumultu p Calura. Caluinurn procella patria?, turbinem ac tempeftaté Chriftianx quietis, ftatim ad yeram religione labefadandà infanttas imagines Chrifli Dei noftri,e iusqsfantto rù irruerunt Caluinifta?,& Zuingliift^ ,& alij huiufmodi impij &furétes homines: in eas impetum fecerùt,& incredibihbus contumeliis illas diffiparut.O facinus in dignuni,ò tempora,ò mores, ò fcelusde teftandum:Poterac ne aliquid fieri abfor dius?Quodfuic unquam crimentam im pium ? qua? atrocitas fceleris tam imma-nis?qu£ feditio tam nefaria,tam abomni non iòlurn ratione,fedetiàracionisfimu Similitu latione abenaca?$i quis conuincitur reiis do. l$lx maieftatis,& abfens eft,aut mortuus in iroagine punitur. Soleut prefetti eius imagìnem publicè traducere, gladio iugulare,aut incendio committere,aut pa-tibulo fofpédere,autfimilium fupplicio-rum ignominia affettam damnare. Eodé modo hatretici aefi Chriflus Deus noiter effet crimine la?fa? maieliatis conuiótus : eius imagìnem fregerunt, flammis tradi-derunt,& aduerfus eam furore concitati odium conflarunt. Ofurentes homines exitum doleo animarum veftra^um,quo niam non folùm in hocfeculo in perpetuo dedecore verfabimini, fed in altero ^terniscruciatibus torquebimini,vbi poe nas fceleru veltroru dabitis ppetuas,om-ni fpe falutis defticuti, ornili folatio fpo-liati.llludjvelim exiftimetis,me nulla effe aduerfus vos iracudia concitatu,quorum falutem defidero,fed aduerfus flagitia ve lira. Quis enim in media Europa iniuria in Chriftum dominum Seruatoré noftru iattam, fi elt ex animo Chriftianus, non ex animo deteftetur ? Quis audira defezione veftra à fantta marre ecclefia Romana, veftraq; in Deù eiusq. fanttos impiotate non nioueatur,non excandefcat, nó lachrymarum vim ex intimo peótore. profondar ? Ac confugitis ad patres,quorum doótrinam fequi non vultis. Dicitis diuum Gregorium in epiftola fecuda ad Grego. Serenum dicere, non effe imagines ado-randas: dicit, nimirum adoratione, qua? pertinetadlatriam. Etnosidéfatemur. Legite obfecro attento animo epiftolam illam, & videbitis, quantum illis tnbue-rit honorem: & quantam ex illis vtilitaté prouenire explanauerit. Ait enim eas effe libros eorum, quiliterasnefciuntteffeq, gentibus prò lettione pitturarti. Et parilo poli. In Iocis,inquit,venerabilibus fan ttorum depingi hiltorias non fine ratio-ne vetuftas admific. Quidplura? Eum grauiter reprehendit, quòd imagines ab ecclefiaabltuliffet,prxcipiensve eas in ecclefia permittat. Et in epiftola ad Secò dinum idem Gregorius imagines aitnó Grego. folùm imperitorum, fedperitorum etia libros effe:nobisq; ad memoriam eos re ducere,quos repr^fcntant.Quam ob cau fam ad eundem quatuormifit imagines, vt ex eadem cóftat epiftola, vnara Chri-fti