Caput Secunàwn. ditur &moliturvanas,nulliusq; vtilitatis. Ofe.iz. Ita inrelligiturillud Ofez c. 12.Ephraim pafcit vendi.Pro quo ali) vertùt: Ephraim pafcitventustiuxta id quod ait cap.iz.Ie-Iere. 22. rendasi Omncs paftores tuos pafcet ven tus. Quodita stiam transferri poteft: Paftores tuos affliget ventus. Vel gubernato restuos cófumet ventus,feu vanitas. Pro quo paraphrafis Chaldaica habet : Om-nes reétores tui difpergentur in omnem ventum. Poteft etiam verti. Omnes pon tifices tui cogitabuntventu.Vel omnium pratfulum tuorum cogitationes funt vani tas. Vnde hic locus Danielis poterat verti: Et paftus cordis tui cognofceres. ^Et cogitationes mentù tua. Pro mente Theod. cf| in verdone Grzca Theodotionis quod proprie fignificat cor. In Chal dxoert Libbac.Hebrxum eft3?^ Lebab, quod etiam cor fignificat.Sed plerunque mens&corpro eodem accipiuntur.Hoc Eccl.io. nomine vtitur Ecclefiaftes cap. io.cu ait: Cor làpientis in dextera eius. Vbi cor ac cipitur prò fapiétia,qu^ eft in corde,iuxta Pro. 14. illud capitis 14. Prouer biorum: In corde prudentis reauiefcit fapiétia. Vt fit fenfus: Sapientia iultieft cum bonis operib.con-iuncta: opera enim per manus intelligun tur:& opera bona per dexteram. Vel fic: Cor fapientis eft ci prarparatum adintel-ligendum & diligendo,vtdextera ad ope randum,quz femper eft apta ad efficien-dum opus. Et quoniam cor eft in medio corporis,accipitur prò medio cuiuslibet Pfal. 4f. rei,vtPf.4S'.Transferentur montes in cor Elee. 27 maris.Etcap.27.EzechieIis:Incorde ma ris fita. Hoc eft,in medio maris, vel intra Matt. 12 mare.Et Matthxi 12.In corde terrat.Hoc Piai.8 eft, intraterram. Illud Pfalmi 8f. Lxte-, tur cor meum , vt timeat nomen tuum . poteft verti ex Hebrxo; Vni due congrega cor meum, ve timeat nomen’ tuum. Vel vt Hieronymus tranftulit: Vnicùfac Hieron. cor meum.In Hebrzo eft Iachedh,quod lignificar vnire, & in vnum conducere. Septuaginta auté poiuerunt: hoc eftlxtetur. Sed dices: Si in Hebrzo eftjvniatur cor meum: quare Septuaginta verterunt. Laetatur cor meum? Reóìè quidcouintellexexuntenim pacem & có- 4? cordiam, &fpiritus vnitatem effe veram lztitiam, & admirabilem cordis oblefta-tionem. Hoc eodem vocabulo Lebab vii turfponfus,Canticorum 4,dicens:VuIne ^ant- 4-raffi cor meum foror meafponfa: vulnerarti cor meum in vno oculorum tuorù , & in vno crine colli tui. Vel vt poteft ver ti in vno torque collitui. Prof crine enim Septuaginta, & poli eos Pagninus, Pagnin. & alij torquem tranftulerunt. Loquitur Deus cum anima pij hominis, qui piis la chrymis & virtutum ornamentis Deum ipfum mouet:& morehumano fignificac fe his rebus fauciari. Sed quoniam verbu figuificans vulnerare,fignificat edam ra-pere, poteft verti locus hic: Rapuifti, vel abftulifti cor meum. Qui enim vult figni ficare alicui ardentem amorem,quo illu profequitur, huiufmodi vtitur verbis, vt perfpeótam erga iìlum fed tamé dulcem & anxiam charitatem prxfeferat.Fortaf fe alludit his verbis dominus Iefus ad vulnus lateris,quo in cruce confeftus,ac faucius quanto nos amore profequeretur offendi:. Eam ob caufam dicit: Vulnerarti cor meum, vt Iateris vulnus lignificare!. Et quia nomen hoc fignificat cor,po terat verti locus hic Danielis.-Et cogitano nes cordis tui. Tu Rex videbas. Pro videre eft in Chald^o^ - Chaze, quod fignificat videre. Vnde Chazon fignificat vifionem, &vaticinationem, vt Elaiae i.VifioEfai$ Efa.n fili) Amos. EtNahumprimo: Libcrvi Nahu I. fionisNahum. Vnde videns idem eftqd diuinus vates,vt primi Regum nono: j-Reg-9. Namhic eftvidens? Et eodem capite: Quipropheta dicitur hodie, vocabatur obm videns. EtzTParalipomenon 9. In x.Par.9. vifione quoque Addo videntis. Et 16. x.Pa.itf. In diebus Zacharix videntis. Et trigefi-motertio : Verba quoque videntium qui loquebantur. yidens dicitur Hebraicè * pa ,, Chozai, vel Hozai. Vnde id quod eft ca pire 3j.fccundi Paralipomenon: Scripta x.Pajy funt in fermonibus Hozai : poteft verti : Scripta funtin fermonibus videntis. Vel fcripta funt in Commentariis diuino-rum vatum : vtfit fingularepro plurali more Hebrxorum. Fortaffe erat Hozai G nomen *