Cyril- Cyrillus, & Ambrolìus, qui non fol u aie lus intelligi locum illum de Spiritu Sanólo, Ambio, tenia fanftiffimae Trinitatis perfona, fed edam hanc effe fanótorum & fideliu fen tentiam. Id videturecclefia lignificare in miffali in profa quadam folenmtatis Spiritus Sandbvfei eum itaalloquitur.Qua-do machinam per verbum fuum fecit Deus coeli teme marium, tu fuper aquas foturus eas lumen tuum expandifti fpiri-tus.Id quod Mofesappellat aquas, appel Hefiod, Jat Hefiodus Chaos,& qffille vocat fpiri tum domini, vocat hic amorem, vtcon-ftat ex eius cannine abAugufìino Eugu-Eugubi. bino in Cofmo poeta citato.Peramorem autem Spiritus Sanéìus intelligitur. Ecia nonnulli ex gentilibus dicebant effe in di uinis Spiritum Sanóìum. Id exiftimo vo-Plato. luiffe PJatonem lignificare libro decimo delegibus,cùm dixit,effequandam men-tem opdmam omnia regentem, & vtjta dicam,viuificantem,quam animam mun di vocauit, forte quialegerat eam inprin cipio mundi latam fuper aquas, numi-nis fui potentiam in rerum conditajum creatione oftendiffe.Ex illis enim aquis à Deoprimo die creatis,ex mole illa & ma china faéla? funt vilibiles creatura?, iuxta Sapi.i i. kì capitis vndecimi libri Sapienti» : Non enim impoffibilis erat omnipotens ma-nus tua, qu» creauitorbem terrarum ex materia inuifa. Vel vt potei! reótiffimè ex Grtrco verri,ex materia informi. Ideo ex aquis creata? funt vilibiles creatura,vtea-rum inftabilitatem,viflitudinem,& incon Homer. ftandam cognolceremus.Idvoluit fignifi ’ care Homerus,cùm dixit,omnia fuiffe ab aquis Oceani creata, qua? vitro citroque fluunt,ac refìuuntj&nunquam fubliliùr. Xenop. Vnde Xenophanes : Nosomnes,inquit, • aqua fumus.-hoceftintìabiles&inconfta tes,conditi ex aquis. Hocreferebant ad aquasillas, fuper quas in mundi principio fpiritus domini ferebatur. Pro quo Tharghum Hierofolymitanu habet: Spiritus mifericordiarum & gratia? flabat fu per facies aquarum .Vbi vides fpiritum domini loco ilio effe Spiritum Saniìum. Veteres Hebraei aiunt fpiritum illum, qui ferebatur fuper aquas, effe fpiritum Alef- fia?,vt refert Eugubinusin Pfalmum 103. Theodoretus tamen,& noftra hac memo Theod. riaHieronymus ab Oleaftropro fpiritu dominiintelligut ventum.Caietanus in- Oleaft. relligit angelicum fpiritum minillrum Caieta. Dei,qui machinam illam velociffimè mouebat.Omnes ha? opiniones funt pro-babiles, fed qua?per fpiritum domini in-terpretatur Spiritum Santìum, eft meo quidem iudicio multo illuftrior &pra?ftà tior. Infuper Spiritus Sanétus appellatur edam fpiritus principalis,vtpfalmoquin Pfaljo. quagelimo. Spiritu principali confirma me.Vbi prò principali in Graeca verfione hoc eft regius, principalis,munifica,quòdfit liberalis,& muneru lar-gitor. In Hebra?o eft Nedhibah, qua? vox pra?ter aliaslìgnificationes figni ficat voluntarium. Petebat à Deo Dauid, vt libi fpiritum confirmaret, quo fponte & alacriter ei feruiret, & libenter cupidi-tatibus & perturbationibus imperaret.Ac cipitur enim fpiritus prò angelo, vt Pfal. 103. Quifacis Angelos tuos fpiritus, & miniftros tuos ignem vrentem.Hoc eft,q mentes illas beatas, quas c^Ieftes fpiritus vocamus, facis nuntias,& miniftras tua? voluntatis. Angelus enim idem eft quod nundus. Vnde apoftolus Hebra?orum pri mo:Nonne, inquit,omnesfunt admini-ftratorij fpiritus in minifterium miffi,,p-pter eos qui harreditatem capi 11 nt falutis? Hos fpiritus vocat pfalmographus Ange Jos & ignem vrentem,ad celeritatem , & vim eorum figmficandam.Italocum illu Theodoretus &Euthymiusexplanant.Ac cipitur edam prò demone, vt primi Re- gu m capite fextodecimo: Exagitabat eum 1 .Re. 16 fpiritus nequam. Et terni Regum vigefi 4.Re.:z mofecundo appella ur fpiritus ,&paulo poli fpiritus mendax. Fortaffede ilio in-telligitur id,quod dominus Iefùsdicebat difcipulisfuis Matthaei vigefimofextoyfi Mat.ztf. gilate,& orate, vt non intredsin tentano-nem,fpiritus quidem promptus eft, caro autem infirma.Acfi diceret:Vigilias agen tes attendile,& preces fimdite,ne vos té-tator expugnet,ille enim d^mó eft,& fpiritus promptus ad tentandum,vos autem ìnfirmi.-Quareoportet, vt vjgiliis & obfe cratio- Pf. 103. Hebr.r. Theod.