Comment. In Danielem crationibus arme mini aduerfus illum.Su mitur edam fpiritus prò lege noua, vt in i.Coj. epiftola pofterioread Corinthios capite terdo:Li:era occidit,fpiritus autem vinificar. Litera eli lex vetus cum fuis cerimo niis ,& iudiciis ,& facrificiis, fpiritus aure euangelium. Accipitur quoque fpiritus ,p Pf. 118. vera & fpirituali inteiligentia, vt Pfalmo 118. Os meum aperui,&attraxi fpiritu, Quibus verbis diuinus vates animum mi fteriorum diuinorumicupidum,& pr$ de fiderio coeleftis feientix anhelantem ,& Eccl.39 voticompotemoftendit. Et capite Eccle-fiaftici 39. Spiriti! intelligentiae replebit il lum.Praeterea accipitur prò infpiratione, Ezech.3 vt Ezechielis tertio:Ingrelfuseft in me fpi ritus.Poftremò accipitur prò apparinone vtaiunt nonnulli, in quam fignificationé accipiendum putant fpiritum hoc Danie Iisloco. Et conterritus eft fpiritus eius. Hoc eft, & haec eius apparitio in fommis dilfoluta eft quali ventus, inftar vilionis quxftatim euanefcit.Pleriquetamen fpiritum prò animo accipiunt,qui viget,qui intelligit,quimeminit, qui praeuidet,qui corpus moderatur, qui fi excelfus eft & ereòtus & firmus,non difcedit à virtute. Si autem abieótus eft, imbecillus, incon-ftans, à gradu honeftads faciledeiicitur: modo tumet,modo fra ngitur,& turboIé-tis perturbationibusconcitatus nec cohi-bere le poteft,nec quo loco vult,infiftere. Simìlitu Huiufmodi fuit fpiritus Nabuchodono-do. foris, qui fuit fomnij oblitus, & ftupore turbatus inftar aquxquxcùm imaginem rei oppolìtx repraefentaret,turbata fuic,& exagitata imaginem non reddidit,& tran quillitatem anufit.Ex quo effeóìum eft,ve ea quxreretà fapientibus, qua? illi nulla Humana rettone confequi valebant. tEt {omnium eius ab eo. In Hebrxo eft: Vxenatho Niheje. tl»h Halau. Prima vox lignificar fomnu, & Imnnium,fecunda eft verbum fubtìan tiuum,& lignificar elle,fieri,frangir, reri, fbgere,reputare.Septuagintahabenr.So*m numi eius fugit ab eo. Hoc eft ortum eft ab eo,quod cogirauerat.Vel fujt ab eo ni-Pagnin. mirum leparatu. Pagninus vertit.’Et fom-nus eius fraftus eft ei. Vt fit lenfus : In terruptus eft fomnus eius, ita vt amplias dormire non poffet. Illud capitis tertij-decimi ProuerbiorumrDefiderium fi có- Pro. 13, pleatur,deleólatanimam,póteft vertirDe fiderium fi frangatur,vel fi fugit,auteua-nefcar,obleéìat animam.Cùm rerum in-utilium defiderio tenemur.affligimur, at fi illud relinquimus,obledamur. Magno enim gaudio aftìcitur animus, cùm ab eo noxa difeedunt defideria. Capite primo 3 .Re. 1, libri Regum tertij in oratone quam ha-buit Bethfabee apud Dauidem,petens ab eo,vt Salomon eius filius acciperet clauii regni,non autem Adonias,ita eum fuit al locutus. Cùmdormieritdominusmeus rex cu patribus luis, erimus ego, & filius meus Salomon peccatores. Vbi prò erimus eft hoc idem verbumHaiah, quod vt diximus,elfe fignlficat, & reputa re.Quare poteft verti locus ille, reputabi mur ego & filius meus Salomon peccato res.Dicet enim populus eum non potuif fe rtgnum obtinere propter flagitia no-ftra.Sed quoniam vocabulum fignificans peccatorem lignificar edam errantem,po teris reddere ; Erimus aberrantes feilieet à.fcopo,hoc eft omni fpefruItrati.Ac qua to maiore fpe regni tenebamur,tanto ma iorem dolorem nobis afferetfruftratio. Fortalfe per peccatores intelligit pecca-ta.Et tunc erit fenfus. Si filius meus non regnauerit,vt mihipromilifti, ambo occi demur,ego & ille mortepledemur : Erb mus peccata, hoceft poena& facrificiu prò peccato.Sumitur enim aliquàdo pec-catum prò poena peccati,vt Genefis quar Gen. 4. to:Si male egeris,ftatim in foribus pecca tum cuum aderir. Hoc eft,fi peccaueris, Confeftim punteris, erit punirlo tua in fò ribus, idei! prarftò aderir. Et fecondi Re-gum duodecimorDominustranftulit pec fi càtum tuum, hoc eftp^nam , quam pio peccato merebaris . Et capite quarto Ofex : Peccata populi mei comedent là- OlM* cerdotes,hoc eft viétimas,&facrificia odiata prò peccato. VndediuusPaulus appellat Cnriftum Iefum peccatum,hoc eft hoftiam & facrificiumpio peccato. Ira illud intelligitur Romanorum oda- Rom.S. ui: Deus fibum fuummifit inifimilitudi- nem