DiiTertatio CCC^Ï. iter peragendum, quo ad æternitatem pergimus. Verum aliquando Viatici nomen in Conciliis, St Patribus tri-buitur Sacramento pœnitentiæ , ut le-gere eft in Can. ij. Concilii Nicænil. St in epift. Innocenti¡ Papæ I ad Exu-perium Tolofanum cap. 2. Hujus no-minis figura legitur 3. Regum 19., ubi Angelus dixit Eliæ : Surge, comedent Grandis enim tibi reflat via . Qui cum furrexiflet, comedit, & bibit, & amba-lavit in fortitudine cibi illius quadragin-ta diebus, & quadraginta notfibus, uf-que ad montem Dei Horeb. De eo etiam loquuntur Patres Chryfoftomus lib.6. de Sacerdotio : Alius quidam mihi nar-ravit, non ille quidem ab alio edottus , fed dignus habitus, qui id , 0־ vidiflet ip-fe , & audiflet, quod qui de vita hac emi-graturiJunt, fl Hyfteriorum hujufmodi cum para , ac munda confcientia fuerint participesfpiritum efflaturi ,ab Angelis illorum corpora fatelUtum more flipanti-bus , propter a[fumptam illud Stccrum-> hinc recla in ccefum abducuntur : S. Hie-ronymus ad cap. 1 y. S. Matthæi : Non vult eos fefus dimittere jejunes , ne defi-ciani in via . Periclitatur ergo , qui fine cœlefli Pane ad optatam martfioncm per-venire feftinat. Unde, & Angelus loqui-tur ad Eliam ; SURGE, & manduca, quia grandem viam ambulaturus et : S. Gaudentius Tiaftatu 2. in Exodum: Hoc illud efl Viaticum noflri itineris, quo in hac vita alimur , ac nutrimur, do-nec ad ipfum pergamus, de hoc feculo re-cedentes. Unde dicebat idem Dominus : Nifl manducaveritis meam Carnem , & biberitis meum Sanguinem , non halebi-tis vitam in vobis ipfls. Pro fecunda Differtationis parte, in qua quæritur eflentia metaphyfica Eucha-riftiæ Sacramenti, quia hæc oftendi-tur per definitionem, ideo ejufdem_, definitiones a recentioribus Theolo-gis feriptas afferimus, St eafdem Le-gentibus obfervandas remittimus, fi quid aliud obfervatione dignum in eis eft, ultra obfervationes, quas nos hic adneflimus. Jueninus fic definit Eu-chariftiam : Eft Sacramentum Corpo, ris, & Sanguinis Chrifti fub fpeciebus Panis, & Vini, ad fpiritualem fide-lium refeftioncm ab ipfo Chrifto infti-tutum . Natalis Alexander definit etiam : Eft Sacramentum Corporis, Sc Sanguinis Chrifti ad fpiritualem fide-lium alimoniam a Chrifto inftitutum. Cacheranus hoc etiam paño definit : Eft Sacramentum Corporis , St San-guinis Chrifti fub fpeciebus Panis, St Vini, fignificativum , Sc caufativunv, gratia: per modum alimenti, refe itio-nifque fpiritualis. In his definitionibus, feu potius deferí-ptionibus, ut plurimum inter fe con-venientibus, videntur plura, ut certaj affirmari, alia innui, St quæ majori explicatione indigent, atque proba-tione . Primo affirmatur ,quod fit Sa-cramentum, St in hoc conveniunt om-nes, ficut per eamdem vocem cum_j aliis Sacramentis hoc Sactamentum convenit, adeoque dici poteft, quod flet loco generis. Secundo innuitur, quod hoc Sacramentum confiftat itu, Corpore , St Sanguine Chrifti fub fpe-ciebus panis, & vini, fed non deter-minatur in quonam ex his, St an in_, utroque confifia. ? Tertio innuitur quo-que, quod fit ad fpiritualem fidelium refeftionem, fed non affirmatur, an hæcfpiritualis refeftio ad Sacramenti effentiam pertineat ? Quarto tandem affirmatur, quod fit a Chrifto Domi-no inftitutum, St in hoc Catholici om-nes conveniunt. At quia hæretici plu» 1׳a, in quibus Catholici conveniunt, te-mere inficiantur ; ideo St contra hos, quæ apud nos certa fupponuntur, pro-bare opus eft, & alia, quæ inter nos controvertuntur, oportet etiam exa-minare . DISSER-'