De altera Euchariiliæ materia. 47 fed hoc fufficit ad validam Euchari- & panis unius çompag' ûiæconfecrationem : ergo &c. Ma-ïor eft dottrina Concilii Tridentini feil. 13. cap. •3. docentis : Semper bac fides in Ecclefia Dei fuit, fififim pojl confiecrationem verum Domini nojlrs Corpus, verumque ejas fianguinem Jub panis, & vint J'pecie.... exiftere . IV. probatur, quod hæc mixtio non fit de præcepto divino ; tum quia nec in Scripturis, nec in Patribus hoc præce-ptum a Chrifto datum legitur ; tum etiam, quia legitur tantum tanquam ab Ecclefia impofitum ; unde Triden-tinum, ut fupra retulimus, habet : Mo-net S. Synodus, præceptum effe ab Ec-clefia Sacerdotibus , ut aquam vino ins Calice offerendo mificeant . Objiciunt l.Nullæ rationes adducuntur, quæ efficaciter probent neceffitatem aquæ in facrificio : ergo aqua non eft neceffaria. II. Non habemus exem-pium Chrifti, quod in Euchariiliæ in-fìitutione aquam cum vino mifcuerit: ergo non eft de fide tenendum , quod aqua fit neceffaria ad Sacrificii per-fettionem. HI. Non eft de fide,quod fit præceptum ecclefiafticum, ut aqua vino mifceatur : ergo mixtio hæc nec etiam eft de neceffitate præcepti ec-clefiaftici . IV. Ifaiæ I. prohibetur aquæ mixtio cum vino ; dicitur enim verf. 22. Vinum tuum mixtum efi aqua׳, quod damnatur . V. Chryfoftomus hom. 83. in Matth, docet : Chrifius Dominus , non aquam , fed vinum pofi refurreffionem bibit, ut radicitus evel-leret perniciofam quondam harefim eo-rum, qui aqua in myfteriis utuntur. V1. Cyprianus in Epift.ad Cæcilium docet eodem modo effe neceflariam aquam , quo neceflarium eft vinum ; fed vinum eft neceflarium neceffitate Sacramenti : ergo pariter aqua. Pro-hatur major ex verbis ejufdem , di-' Sic autem in fanftificando Ca-ii offerri aqua fióla non poffet, quomodo »ec vinum fiolum potefi . VII. Id“”. Cyprianus docet, ita effe ne-ce lanam commixtionem aquæ cum vino , quomodo eft neceffaria com-mixtio aquæ cum farina, ut fiat panis; hæc funt ejus verba : Sic vero Calix Domini non efi aquata , aut vinum filum , nifi utrumque fibi mifceatur , quomodo nec corpus Domini potefi effe farina Jola, aut aqua fola, nifi utrum-que adunatum fuerit, & cnnulatum, centis : lice Domi»¡ ! Cr jjunis j t . Vili. Idem Cyprianus 1. docuitChri-Bum mifcuilïe aquam cum vino , 2. Calicem non effe folam aquam , aut vinum folum ; 3. Comparat Calicem cum vino & aqua pani ex multis granis confetto. Quæ omnia deno-tant, mixtionem. hanc effe neceffa-riam de neceffitate Sacramenti. IX. Bernardus Epiffol. 69. liberum , af-ferit, effe , aquam cum vino mifcere, vel non mifcere , his verbis: Ajunt , nefcio quem alium aliudfienfiffe Scripto-rem , non poffe videlicet abfque tribus ע id efl patie , vino , & aqua, hoc facrifi-cium effe ; ita ut fi quodlibet horum de-effe contigerit, reliqua non fiinïlificen-tur. Sed de hujufmodi unufquìfque in in Juo fenfa abundet ■ X. Multa Con-cilia docent , aquæ mixtionem effe neceflariam ex præcepto divino ; & probatur . Concilium enim Cartha-gin. 111. cap. 24. ait , id offerendum^, , quod Dominus tradidit • Concilium Aurelianen(¿׳ IV. can. 4. ait : Vinum effe offerendum aqua mixtum , quia Sa-crilegum judicatur aliud offerri , quam quod in mandatis facratijfimis Salvator inflituit. Concil. Trull. ait, hunc or-dmem effe ab Apoflolis traditum. Hic igitur maxime locum habet effatum S. Auguftini lib.2. de Baptifmo cap.7. & lib. 4. cap. 24. §Juod univerfa tenet Ecclefia , nec in Concilio inftitutum, fed femper retentum eft ; nonnifi auttoritate Apoftolica traditum reclifflme creditur . Apoftoli autem , ut loquitur Tertullia-nus, a Chrifto acceperunt, ficut Chri-fitas a Deo. Reipondemus ad I.negando antecedens; & negationis hujufce rationes affé-runtur plures ; quarum prima eft, quia eft traditio apoftolica,quod Chri-ñus ficfecerit ; fecunda, quiaexpri-muntur fanguis , & aqua , quæ ex Chrifti latere effluxerunt; tertia, quia exprimitur unio populi fidelis cum_« Chrifto capite ; ut docet Concilium Tridentinum feff. 22. cap. 7. Monet deinde Sanila Synodus > prxceptum effe ab Ecclefia Sacerdotibus , ut aquam vino in Calice offerendo mificeant, tum quod Chrifitum Dominum ita feciffe credatur, ejus aquali ־......׳»“‘ ‘ -“1 ’c ejus aqua~ fimul cum Janguine exierit ; quod Sa■ cramentum hac mixtione recolitur : & cum aqua in Apocalypfi fioannis popa-dicantur ; ipfius populi fidelis ca-