De Virginis erga, &c. Hoc magis matris fenfu , vel gaudio a qui-busdam fattum effimatur , ut etiam interio-ribus poffet exultare vifceribus . Aut certe, fi hoc adjoannem potius referre placet, inter miracula divina reputandum efi . Quibus verbis innuit féqtentiam !aliorum , qui dicunt,Joanném utpote fenfu,& ratio-nis ufu carentem , matris gaudio exui-taffe ; & poßmodum ponit fentent1atn_, fuam , afferens, Joannepj fuo ipfius gau-dioexultaffe , atque ita mentis, & vo-luntatis atfium divinitus, & miraculofej habuiffe. Ad IV. Orígenes, & Ambrofius, in proba-tionibus citati dicunt, quod in illis tri-bus menfibus Joannes profecit ob Mariæ præfentiam, & Chrißi etiam, qui in ejus utero exiftebat ; profeétus autera iße in-telligi non poteß fine mentis, & rationis ufu . Quod antera eundem ufum Itabue-rit, quando natus efi, & quod intellege« rit jam recens natus Zachajiæ Canticum, afferunt Orígenes homi). 10. in Lucam : Si dubitas , fiatimde utero matris cffuJu.oLj probe verba'Patris audire, & feire, quid fit hoc, quod de se dicitur: Et tu puer Propheta ,Alti(fimi vocaberis : confiderà multa fu mirabilius, quod praccffit : Erte ut fatta efi voX falutationis tua¡ in aures meas , exulta-vit infans in gaudio in utera meo. Si enim¿, in ventre matris conclufus audivit/efuro, & audiens exilivit , atque hetatus efi : quare^• non credas , eum jam genitum prophetiam., patris audire , & intelligcre potuiffc dicen-temad se : Et tu puer Propheta Excel fi vo-caberis ; antecedens enim coram Domino pa-rare vias ejus¡ Ambrofius vero lib.i.Com-ment, in Lucam , exponens illud idem_» Canticum Zachariæ : Sed fortaffe aliqui qua fi irrationabilem mentis exceffutn putant, quod Zacharias otto dierum alloquatur in-fanttm. Perum fi advertamus , intelligcinus profetto , quod potuit vocem Patris natus audire, qui Maria falutationem , antequam¿, nafceretur , audivit. Sciebat profetto alias effe aures Prophetie, queo Spiritu Dci,norv¿ corporis Mate referantur . Habebat inteili-gendi fenfiim , qui exultqnfii bplfebat affé-ttum . Quibus fubfcrib.it etiam. Theophy-laftus, eundem Evangeli¡ locum expo-nens : Rarum videtur fqtiod Zacharias mdr puerum loquitur adhuc infenfatum. ffduoma-do potuit loqui i Dicendum igitur, quod fi-tut raram, is admirabilem habuit natività, tem puer, qui exuit avie , & prophetavit in utero ad adventum Maris! ; fic non efi mi■, rum, fi etiam ea ,, qua a Patre dicebantur, intellexit. ISfihilominus fubjungit Scrry PAR.Jf. quod ״ Non fíe tamen rationis », continuatum habuiffe Joannes put ״ eß , quafí ante folitos difcretionis », ad quæcnnque inteliigcnda valeret ? fed ״ fola myßeria gratiæ , quorum notitia ad ״ Præcurforis officium pertineret ; hanc-״ que ipfara intelligennam externis tun® ״ aftibus minime prodidiffe . ,, Ad V. Refpondet Serry, quod ,, Quanquatn ״ in communi regeneratione, quasBaptif-,, mi Sacramento confertur, id locum ha-j, beat : quia eum falutaris unda nequit ״ abluere, cujus, aut corpus integrum, aut ,, pars illius aliqua extra uterum non pro-״ dierit ; in ea tamen regeneratione , quas ״ occulta Dei virtute, ac miraculo fit, du-״ plex fecernenda nativitas eß: altera qui-״ dem in uterp,qua2 & conceptio de more ,, dicitur .• altera ex utero , quae nativitatis ״ nomen vulgo fortitur ; fgtifque, ut rena-״ fci in Chriflo quis quis polfit, omnino ״ efi , fi natus in uterq fuerit , feu conce-״ ptus:pum vel fic originali peccatotene?-״ tur , & gratiae santificanti? divinitus fu-,, feipiendæ fit capax . ,, Ad V{. Oßendat Adverfarius aliquam ex praenominatis Urbibus fuiifcSacerdota-lem, qualem nos fuiife Hebronem,ofien-diraus ; & tunc argumentum, ab co pro-politum aliquantulum habebit roburis. Ac quum hoc non oßenderit, <5r Civita-lem illam sacerdotalem ffiiffc , oporteat, nos juremerito nullam ex illis.fuifie Ci-vitatem, quam Lucas memorat, dicimus, fed tantum Hebronem.qux & in.monta-nis erat, & Civitas erat sacerdotalis. Çæ-terum» quia Adverfario ipfq, hoc eß Ser-ry, fatente, Hebron totius tribus Judæ Urbs erat maxima, ac etiam Tetrapolis, olim per feptem annos Qavidis regia, ac infuper fut) Chananæis Imperii sedea omnium antiquiflttna ; inde eß, quod ii-lara abfque nomine proprio, fed Civita-fi? tantum Judæ titulo , quali anthono-inaßiee defignavit. Ad VII. Julianus de more infaniit, arguens ofcitantiæ Evangelißaiq, quod Civitatem Judæ proprio nomine non exprefleric ; quum çi fatis fuerit anrhonomaßiee , ut diítum efi, defignafle, Etfi autem in tri-bti Juda plores fuerint Civitates Sacerdo-cibus allignata ad habitandum ; Hebron tamen erat prima in montibus p.ofita.j ; ficque femper fiat, quod omiflis aliis Ci-vitfiibus , qua in montanis cranc , & çtiam de tribu Juda, & forfitan quoquej sacerdotales , Hebro» tamen intelligen-da veniat per Civitatem , quam Lucas S z antho-