aF' 40 Differtatio CCffl. B Matrem meriturus, de qua fuerat mortaliter natus. Tune ergo divina faffurus, non Divi•;׳ ititatis, fed infirmitatis Matrem, velut ineo• gnitam repellebat: »une autem human¿-» jam patiens, ex qua fuerat faftus homo, affé-(lu commendabat humana. Tuno enim qui Mariam creaverat, innotescebat in virtute ; nunc vero quem Maria popererat, pendebat in erute . Ad IV. refpondet Ambrofius in eundem.» locum, dicendo,quod Chriftus fic refpon• derit ,ut doceret, religiofiorem effe co* pulam mentium , quam corporum , & eonfanguinitatera virtutis, qtium carnis, »ffc quoque præftantiorem . Stia V'erbæj funt: Neque injuriofe refutantur parentes ; AdVI. B. Virgo excepta fuit ab obligatio-ne recitandi verba illa orationis Domi-nicæin perfona propria , & eaiecitaffej pro toto fidelium coe!u ,hoc eit nomine.» Ècclefiæpn qua multi, immo omnes præ-ter illam, comprehenduntur. Et hoc fuie fwgulare ipfius privilegium. Ad VIL Ex S. Thoma Frafsen refpondet j quod Chryfoftomus, vel oratorio morej haein expreffioneexcefserit, vel quod it» hoc tantillum a vero exorbitaverit.Eftius vero ait : ״ Porro Chryfoftomi, Theo• ,, phylafti, & Euthymii glofsas ad memo•! ״ rata Evangelii loca non recipit Ecclefia; ״ quum magis credendum fit aliam ob ״ caufam filium a matre evocatum ״. Jtd religiofiores copulat mentium docentur ef- Ad Vili. & ad IX. dicitur, Bafilium & Cy״ ¡O hilf ׳; ,¿fi¡«*• it> i: fe, quam corporum: Ergo hic non (ut quidam tendiculas aucupantur ) mater negatur, qua de cruce etiam agnofeitur ; fed tieceffitudini corporali praferiptorum cosleflium forma profertur.Illud quoque non intclligere abhor-»et, quia per figuram parentum , demonflrat Judais, ex quibus efl Chriflus fecundum car• ¡¡em, Ecclcfiamque credidit proferendam. Refpondit quoque Cornelius a Lapide in hunc locum:״ Non ex ambitione, & & fallu, ut viderentur effe confanguinei j, tanti dqdoris, & Prophetæ, qualis erat ״ Chriftus, uti *olunt S. Chryfoftomus, & g, Theophilatus, fed ut eum comprehende-s> renr, fecumque adducerent in Nazareth. ״ Dicebant enim eum in furorem verfuntkj M else, ut ait Marcus cap. 5. 21. Neque enim ,, fratres ejus credebant in eum. Joann.ך■ J. ״ (licet poftea plures ex iis crediderint ,, Chrifto) five hoc dixerint, quod vere fu-9, rere putarent ; five fide & fimulate , ut ,, eum è manibus Pharifæorutn , ne abéis s, opprimeretur, eriperent ; hac enim , vel s, limili de caufa B. Virginem evocalfo ,, Chriftum , nemo pius dubitet. Si volue. ,, runt eum comprehendere quali furiofura, ,ן celarunt hoc fuum canfilium B. Virgi-״ nem, illamque adduxerunt fecum fpeciçj g, honoris,ut facilius, & fecretius Chriftum ״ evocarent, fecumquc abducerent . Cer-״, tum enim eft B. Virginem optime fcivif-,, fe Chriftum effe fanæ , fandæque men-g, ris ; quare non nili ejus vifendi (ludio ״ comitatam fuiffe hofce Chrifti fratres, g, ideft cognatas ״ . Ád V.dicit Eft1us,quod Veteres excipiunt B. Virginem a generalibus fentcncns Sçrip-turæ, quæ negant hominem vivere finej peccato. Et defado haqc eandem exccp-iionem fecit Auguftinus,ór eandem quo-que Concilium Tridcntinum g de quibus Cupra. rillum concionatorio more pariter nonJ nihil excefsifse. Sed melius eft ut dica-mus, quod fub dubitationis nomine intel-lexerint magnam admirationem , & quali ftuporem B. Mariæ Virginis, tempore pafsionis Chrifti . Cæterum Ambrofius explicat patientiam Mariæ, & magnam-« animi conflandam, tempore, quo Chriftus . patiebatur epift. 2y. Maria Mater Domini ante crucem filii flabat : nullus me hoc da• cuit, nifi S. Evangelica. Et paulo infra.,! Fugientibus Apoflolis, ante crucem fìabat, &■ piis fpeftabat oculis Chrifti vulnera , quiit expcftabat non pignoris mortem, fed mundi falutem : autfortaffe quia cognoverat per f¡• lii mortem ,mundi redemptionem &c. Et in Concionem obitu Valentiniani : Stabat & S. Maria juxta crucem filii, & fpeiïabut¡ Virgo fui Vnigeniti paffionem , fpedantentj illam lego, flantem eam lego , flentem non-t lego . Ad X. ait Eraffen ,quod Origines hac in re, ficut in aliis plurimis graviter Iapfus fue-ritrae proinde nullatenus effe audien-dum• Eftiusvero hæc habet citato loco:,,־ ״ Alii vero,qui fidem non omnino comple* ״ tam ei adferibunt, ut Orígenes, Bafilius, ,, Paulinus & Auguftinus non fentiunt ,, eam de rebus fibi divinitus revelatis, aut ,, afiliofuo. patefadis ullo mododubitaffe; ״ cum per 03 Ehfabeth a Spiritu Sando ei ,, didum fit : Beata quæ credidifti, fed de ״ quibufdam mylteriis minus certam , per« ״ fedamque habuilfe cognitionem; propre* ״ rea quod de iis nondiim plene divinitus ״ effet inftruda , aut certe dubitationem il-״ Iam,& fluduationem , non fuiffe de ro ,, ipfa , fed de modo rei,qualis erat,cum di-״ ceret ad Angelum, cui fine dubio fidem ״ adhibebat : Quomodo fiet iflud J Quod au-״ tem ex quæftionibus novi Teftamcnti ״ objici- ז 1