Diífertatio CCXIV. temporalem dicitur filitjs Dei iterum in-trodudus in Orbem terrarum: igitur p^r-ticula iterum alteram importar natività-rem, aux effe non potuit nifi tempora- îis. II. Probatur ex Fulgentio lib. de fide ad Be-trum cap. 2., qui qifidem liber citatur 3 §. Thoma fub nomine Àuguftini, quia.» Auguftino fuit quidem , fe falfo attribu-tus, quum re vera Fulgenti¡ fit legitimus fœtus ac genuánus. Ait igitur Fulgentius: I$atus eft fernet ejt Patre, & ferne! ex Ma-(tre: ergo re vera Chriftps bis natus ed ; & per cqnfequens in ilio termino iti nu-meratqr duplex Chrilti oqtivitas. Quod explicat Suarez j, par. qu. jy. art. 2. in commentario, dicens : », Quatenus enim ratione faltem analoga nativitatis conve- ״ niunt, & inter ?e diffinguntur, numerari ,, illo modo poffunt: nec neceffe eft,ut fub j, eadem menfura comprehendantur,neqqc n utaltera interrppta fit, feu ceffaverit,hxc ,, enim accidentaria funt : per se vero fuf-,, ficit, ut re ipfa origines diftindx fint, & ״ earum etiam duraciones, Ut rede dicere-,, tur hic aer bis illuminatus, fi poi!quam_» ,, ab uno agente lumen in illo produdum ,, eft, aliud lumen ab alio introduceretur, ״ priori illuminatione non interrupta , fed ,,¿durante ״ . III• Probatur ex Damafceno lib. J. de fide orthodoxa cap! 7. in medio : Confitemur duas Cbrifti nativitates ; unam , qua: eft ex !,atre , aternamt & unam, qua eft in ultimis temporibus propter nos : ergo vere Chrifto attribuenda eft nativitas temporalis. IV. Probatur a S• Thoma . Natura compa-ratur ad nativitatem , ficut terminus ad motum , vel mutationem ; fed motus di-yerfificacur fecundum diverfitatem ter-minorum: ergo nativitas multiplicatur fecundum multiplicationem naturarum ; atqui in Chrifto funi dux naturx, divina fcilicet, & humana, quatum unam acce-pit ab xterno a Patre , alteram accepit temporaliter a matre: ergo oportet attri-buere Chrifto duas nativitates, unam_j, qua xternaliter natus eft a Patre, aliarne, qua temporaliter natus elf 4 Mater . Dicimus III., attendendo cauffamfiliatio-nis, qux eft nativitas, admitti debent in Chrifto dux filiatiqnes, ficut¡ fune dux nativitates : attendendo vero qd fubjc-itum filiationis, quod eft perfona,vel hy-poftafis Filii, admitti debet in Chrifto una tantum filiqtio, ficut¡ eft una tantum hypoftafis, vel perfona. !»Probatur ratione, & verbis S. ,phQmx : ,, Unicas enim rcJatiorfisvel ejus pjuraii; ,, tas non attenditur fecundum terminos, ״ fed fecundum caufam, vel fubjedum,jj ״ enim fecundum terminos attenderetur, ,, qporterct,quod quilibet homo m-^se dflas ״ filiationes haberet; unaip, qua referre-״ tur ad patrem , & aliam , qua referretur ״ ad macrem. Sed reife confideranti apps, ״ ree eadeip relatione referri unumquenj. ,, que 3d fuura patrem . & matrem propter ,, unitatem caufx : eadem enim nativitate ״ homo nafcitur ex׳ patre , & matre , unde ,, çadem relatione ad utrumque refenpr. ״ Et eadem ratio eft de magiltro,qui docet ״ multo? difcipulos eadem doitrina : & de ,, domino , qui gubernat diverfos fubjeifqs ,, eadem poteftate. Si vero fint caufx di-,, verfx fpeciei differentes, exconfequenti ,, videtur etiam relationes fpecie differrej, ״ unde nihil prohibet, plures tales relatio-״ nes eidem ineffe : Sicut ft aliquis eft ali-?, quorum magifler in Grammatica,& alio-״ rum in Logica , alia eft ratio magifterii ,, utriufque , & ideo,, relationibus diver.fi?, ״ unus & idem homo potei! elfe magiíler , ״ vel diverforum,vel eorundem fecundum ״ diverfas dodrlnas . Contingit autem., ,, quandoque , quod aliquis habet relatio-״ tremad plures fecundum diverfas caufas, ״ ejufdem tamen fpeciei: ficut cum aliquis ,, eli pater diverforum filiorum fecundunu» ,, diverfos generationis adus : unde pater-״ hftas non potei! fpecie differre , cuiyl, ״ aifu? generationum fint i idem fpecie ■Et ״ quia plures formx ejufdem fpeciei nom, ,, polfunt fimul inefle eidem fubjcdo: non ,, eli poffibile, quod fint plures paternità-״ tes in eo., qui eil pater plurium filiorum ,, generatione naturali. Secus autem effet, ״ fi effet pater unius generatione naturali, ״ & alterius per adoptionem . Manifeft.um ״ autem elf, quod non una , & eadem nati-״ vitate Chriftus eft nat us ex Patre ab xter- no , & ex matre ex tempôr.e> nec nativi-״ tas elf unius fpeciei; unde quantum ad ״ hoc ,oportet dicere , in Chrifto effe di-,, verfas filiationes, unam temporalem, & ״ aliam.Sternam . Sed quia fubjedum fi-׳ ״ liationis non eft natura,aut pars natura:, ,, fed folum pedona , vel hypoftafis, itu », Chrifto autem non eft hypoftafis , vel ״ pedona , nifi xterna ; non poteft in_> ״ Chrifto effe aliqua filiatio, nifi qux fit in ,, hypoftafi xterna. Omnis autem relatio, ,, qux ex tempore de Deo dicitur , non ״ ponit in ipfo Deo xterno aliquid fecun-,, dum rem , fed fecundum rationem tan-j, tum, ficut in prima parte habitum eft. Et ״ ideo