Diflèrtatio CCVIL 80 pus Chrifli formaretur de Virgine, abfqut-» verili femine. Ad IX. refpondetS. Ildephonfus lib. contra eos,qui difputant de perpetua Virginitate Mari®, quod Evangeliza á1f\v.P0¡iquanLj impleti funt dies purgationis ejus, non quod Maria purgatione indigeret, fed ut feque-returexemplum Filii ,qui voluit legem_» præfentationis implere , quia erat de mu-lier¿ fartus. Hæc funt verba Ildephonfi : Et hete eli completio dierum fecundum con-fuetudinem legis, & non fecundum neceflita-־' tem purificationis : quia beata , & internera-ta, & incorrupta permanfit', nullis coinqui-nata [ordibus, nullis vtxata Ev$ cruciati-bus , Ad X. refpondet Hieronymus fupercap. x, Marth®¡ : ffuod dicitur antequam conveni-reni, nanfequitur ut poftea convenerint, fed Scriptura quid fattura non fit,aßend‘t. Et ra!• sio eft, quia particula antequam non fern-per infert aliquid quod fit poftea facien-dum. Sic Judas mortuus eft antequanu« pœniteret, non fequitur , quod poftea_j paeniruerit ! Navis periit, antequam Nea-poliin perveniret, non fequitur, quod po-ilea pervenerit : Urbs Aggrefforibus fej dedit, antequam fuppetias reciperer, noti fequitur, quod poftea receperit. Ad XI. Mult® funt loqtiutiones in Sacra.» Scriptura,in quibus adhibeti/r adverbium donec, per quod non fignificatur tamen , quod Adverfarii intendunt. Cjenefis 8. de corvo are® Noe legitur: !Vati revertebatur, doñee ficcarentur aqua ; & tamen paft fic-citatem Corvus non fuit reverfus mar-cam. Danielis 6. dicitur de illis, qui Da-nielem accufabant, & qui in lacum leo-num projerti fuere; non pervenerunt ufque od pavimentum, donec arriperent eos leones', & tamen non importatur , quod dcinflej pervcqerint ad pavimentum. Pfalm. 109. habetur : Sede a dextris meis , donec ponam inimicos tuos tire. Et x. ad Connth. xy. Oportet illum regnare , donec ponat omnes inimicos &c. Et tamen quis dicet Chri-fium non amplius (effurum, & regnatu-rum a dextris Dei, quia jam expugnati fuerunt omnes inimici ejus Í Ratio eft , quia per donec folum exprimitur id , quod dubium effe potei! , relinquendo illud quod eft certum, tanquam a fortiori infer renium . Et fic voluit Evangelifta figni-Reare, quodfijofeph non cognovit Ma» riamante partum , a fortiari noh cogno-vit poft partum ;quia tunc jaia erat farta Det templum, Spiritus Saniti Sacrarium , ac Domini fui Mater .־ Ad XII, Helvidius in hoc errore fuit ,utqui dicuntur in Evangelio fratres Domini, filios B. Virginis fuiffe, crederet ; Patres autem quidam Graeci, uti Epiphanius , Theophylaitus, Euthymius.Oecumenius, Orígenes, Nyffenus, Nicephorus, aliique crediderunt, fuiffe filios S. Jofeph , non.» ex B. Virgine progenitos,fed ex alia uxo-re, quam duxerat , antequam B. Virgi-nem Sponfam haberet.• Hanc eandem opi-nionem ex latinis docuerunt Hilarius > Ambrofius, & aliquo modo etiam Augu-ftinus. Communior tamen fententia Pa-trum eft, illos fuiffc dirtos Fratres Domi* ni, quia erant filii Sororum B. Virginis • & Annae nepotes, ut volunt quidam; fed melius alii dicunt fuiffe filios non Soro-rum carnalium, fed Confubrinarum B• Virginis, ut nos etiam innuimus fupra_,. Unde Fratres illi non erant vere fratres Domini ,fed confanguinei tantum . Ad XIII. dicimus cum Suarez , quod Chri-ftus exivit de utero Matris fine ulla vir-ginei corporis dilatatione, immutatione , aut injuria; ad cum modum, quo exivit de fepulchro,vel ingreffus eft ad Difcipulos, januis claufis, non tranfiliendo , nec dila-tando, aut immutando , fed fimplicitcr $tnetrando interjacentia corpora , fimul-que cum illis in eodem loco exiffendo. Hæc Suarez, qui & afferit , fe hanc can-, çlufionem exillimare certam, tum ob communem Theologorum confenfutn", tum ob authoritatem Patrum,qui hoc mi-raciiluai valde cxagerantjnon effet autem miraculum, fi per folam partium dilata-tionem accidiffet Nativitas Chrifti,neque exceflìffet modum Nativitatis,qui futurus fuiffet in flatu innocenti®. Prætcrea fe-eundum Durandi fententiam , etfi noru! amififfet B. Virgo Virginitatem forma-lem, amifilEt tamen materialem ; hoc au-tem dici non potei! , quia Patres unani-miter docent Deipar® Virginitatem 1n_» Nativitate Filii non folum non fuiffe im-minutam , fed etiam aurtam . Audiantur Patres.Gregorius Nytfenusin vita Moyfij. A Virgine deitatis lux, aflumptt carne , illu-xit hominibus, eamque omnino incorruptam frvavit ,virginitatis viriditate mitto patto commutata. Auguftinus ierm. ty. flerem-pore : Crevit in ejus partu integritas corpo-ris potius quam decrevit , & Virginitas am-pinta eli potius quam fugata . ChryfologùS lerm. I41. ^ui ingreditur, & egreditur,ir introitus fu, exitus nulla ve/tigia rclm-qua, divinus habitator eli, ״Or, humanus. £t m ra ; In tua conceptu, in tuo partu, crevit pudor f