piiiertatio Tueas 7. Proficiebat' fapientia, & atateco•■ ram Deo, & hominibus; erj״q in inflanti conceptionis fus non habuit plenitud¡-pera feientiæ , virtutum , ac fupernatu-ralium Donorum . 'V. Opus conceptionis Chrifti quum fit opus ad extra,tribui de-bet coti Trinitati : ergo non foli Spiritui Sanólo . Vl.Chrifti conceptio, vel per-feda eft ante Virginis confenfum , vel poft ; Si ante : ergo Virgo non concur-iit; Si poft : ergo non concurrit Spiri-tus Sandus . VU• Abfurdum eft cogita-re , quod Spiritus Sandus fuerit Virgini loco feminis, aut materias, ex qua caro Chrifti formaretur ; quia hoc idem effer, ac cogitare , Spiritum Sandum, ut rem corpoream , ex qua humanum corpus Jiat : abfurdum etiam eft , imaginari, quod Spiritus• Sandus, vel fementinam materiam aliunde acceperit, vel de ni-hilo creaverit, & eam virgineo ventri infuderit; quia fie B.Virgo non effet Chrifti Mater: ergo Spiritus Sandus in_־ Conceptione Chrifti ntjllas egit partes . Vili- Antiqui Scholaftici , puta Duran-dus , Alexander de Ales, aliique docue-runt, poffe Spiritum Sandum dici Chri-ili Patrem cum quibufdam adjedionibus, quibus fermonis temperatur abfurduas ; ergo &c. * Refpondemus ad I. Diximus nos fuo loco , Corpus“Çhrifti non fuiffe pulcherrimum, nec tamen fuiffe deforme , & utrunquej Patrum authoritatibus ,ac rationum, feu congruentiarum momentis probavimus . Ex quibus liquet, quod non per hoc, quod pulchernmum-non fuerit , deduci poteft, illud non fuiffe Spiritus Sandi opera efformatum, ac proinde Conce-ptionem ejus nog fuiffe fupernaturalem, & miraculofam. Spiritus Sandus enim_, illa ei tribuit dona, quae ad redemptionis .munus peragendum erant aptiora ; hu-jufmodi certe non erat fummæ pulchri-tudipis donum : Unde fìat, quod Cor-pus Chrifti non fuerit• pulcherrimum-, , nec fuerit deforme , & nihilominus fue-rit Spiritus Sanili opera in Virginis utero compadum. Ad ILS.!hornasrefpondet 7. par. qu. jj, arr.4., quod conceptio Chrifti confiderà-ri poteft , & ex parte materiæ , quatti-, Maria Mater ejus fub'minlftravit , & in «oc fenfu fuit naturalis ; & confiderai־¡ etiam poteft ex parte virtutis adivae , & in hac ratione fuit omnino fupernatura-is , miraculofa, quia fuit novum opus piritus Saniti, illudcjue admirabile. Ex qua infertur cum eodem Angelico, quod conceptio Çhrifti fuit omnis immundi-tiæ expers; qui¿ immundities, quae in Iliis conceptionibus inveniuntur,ex pec-cato proveniunt, quatenus jlii ex com-mixtiqne maris, & feminae cum libidi-ne concipiuntur. Ad III. Sanili Patres rotam efficaciam, feu virtutem •aifivam conceptionis Chrifti foli Spiritui Sanilo tribuunt ;־& hoc pa-do Maria adive per feminis effufionem non fuit operata . Abfurdum enim plane videtur dicere , quod B.Virgq in Chofti conceptione aitive concurrerit , & ad aliarum mulierum inflar femen emiferit; quod docet S.Thomas j.par. qu.j i.art.6, 78 &י.rationibus pluribus probans, quod in B. Virgine nulla fuejit fada feminis refolutio ratione ejus integerrimae virgi-nitatis; quae quidem Angelici rationes Medicorum illorum ratiunculis praeferri omnino debent. ^d IV. Verba 'illa Lucæ explicantur a_> S.Thoma 7. par. qu.ix. ar.x. quod Chri-Aus proficiebat fapientia quoad adum_,, non vero quoad habitum. Quod confir-matur Nazianzcni authoritate orat.i. ad Cledoniurfi, docentis, quod Chriftus Ii-cct fuiffet ab initio cum omni gratia ,*ác fapientia, dotes tamen illas in dies magis expromebat . Unde in dies fe magis ad־ mirandum redderet, tum apud homines, quorum falutem procurabat, tum apud Deum, cujus gloriam miÆculorum vir־ tute illuftrabat. Ad-iV. Concedimus• Conceptionis opiis quum fit ad extra toti Trinitati tribuen-dum effe ; af per quandam loquutionis proprietatem illud Spiritui Sanilo fpe-cialius adjudicandum effe, pronuncia-mus. Et hoc triplici ratione Angelicus Deiiìor,probat 7.par.qu.72.art.f. in cor-pore; Primo, quia incarnatio eft divini amoris opus, & amor peculiariter Spiri-tui Sanilo tribuitur ; Secundo , quia eft opus maxime gratuitum , feu proveniens ex fola gratia Dei, & ob ftoc etiam Spi-ritui Sanilo adjudicari■ debet ; Tertio, quia incarnatio vaìuit ad peculiarem-» Chrifti humanitatis fandificationem ; & fandificatio eft etiam proprium Spiritus Sandi opus. Ad VI. Certum eft inter Catholicos, con• cepiffe Chriftum antequam Angelus ab ea difcederet; difputant tamen de tem-pore, vel de, verbis, poft quæ fada eft conceptio ; aliqui enim dicunt fidam-» effe poft verba illa ab Angelo dida; ztof vra-’ •#