piíTertatio CCXIV. 44 ז A4 II. Dicit Angelicus i quod nullus rao-¡tus, feti mutatio denominatur a fubjedo, quod moyetur, fed a termino motus -, 3 quo fpcciem habet ; & ex hoc deducit, quod nativitas denominari non debet a perfona, quæ nafeitur , fed a natura, 3d quam nativitas terminatur ; quanvis po־ flea verum fit, nativitatem non effe na-turre 9 fed perfonæ, Qiverfa enim fune aliquod ab alio denominari, & ad illud pertinere; quum denominationes plerun-que ex alio capite fiant, ut in præfencj, didunt eil, Ad III, Idem S.Dodor refpondet quod na-tura proprie loquendo non incipit effe , fed potius perfona in aliqua natura effe incipit. Et rationem adducit, quia per naturam fignificatur id , quo ajiquid efl ; per perfonam vero fignificatur id , quod ftabet effe fubfífléns. Quanvis enim& natura & perfona per nativitatem inci-u piant effe , pon tamen fub eadem ratione !effe incipiunt ; quia perfona efi illa, quæ proprie incipit effe ,'quanvis incipiat ef-fe per naturam ; unde femper fiar, quod perfona proprie dicatur nafei, non vero natura ; & de fado dicimus , quod per natiyitatem homo nafeitur, cutusnomi-ne ycnit perfona , non vero humana na־ tura ־ Ad 1y. dicit S.Thomas , J13nc fuiffe obje״ dionem cujufdam Fejiçiani hæret1ci? quam Aiiguftinus in lib. contra eundem_9 Êelicianum cap. 12. paulo pofi princi-pium , refert, Sí illi refpqndet ; Finga-mus , ficut pleriqtse volunt , effe in mundo animam generalem , quem fle ineffabili mo-S» femina cunila vivificet, ut non fit con-freta cum genitis , fed vfiam p׳qflet 1pfa-j gignendis. Nempe çum hac in uterum , paf-ftbilem materiam ad ufus fuqs formaturx-t pervenerit, unam facit fecum effe perfonam ejus rei, quam non eandem conflat habere^, fubflantiam : & fit operante anima , & pa-tiente materia , ex duabus fubflantiis unus fanno ' Sicque animam nafei fatemur ex, Utero, non quia antequam nafceretur, quan-tum ad se attinet, ipfa penitus non fmffet , Sic ergo , imo fublimitis , natus efl de Matre pilius Dei fecundum hominem, eo pafto,quq tum corpore nafei docetur & animus: nonFi quia utrinsque fit una fubflantia , fed quia ex utraque fit una perfona . Non tamen ab initio carnis incepiffe dicimus Filium Dei , ne temporalem credat aliquis Deitatem : non ab !eterno pila Dei navimus carnem , ne_» non veritatem humani corporis, fed quan-dam eum fufcepiffe putemus imaginem ־ Ad y. Hanc fuifle rationeni Neflorii, quaaj folvie Cyrillus in epift. ad Nefloriuntj, qux refertur in Concilio Chalcedonenlï ait. i. aííerit S.Tfiomas, qui & Cyril(¿ verba refert, quæ funt ; Non dicimus, quod Filius pei indiguerit necesario propter se fecunda nativitate pofl eam , qua ex Pa-tre efi > efl enim fatuum ? & indoftum, exi-flentem ante omnia fecula , & confempiter• num Patri indigere dicere initio , ut fu fe-eundo . Quoniam autem propter nos , propter noflram falutem uniens fibi fecun-durn fubftflentiam , quod efl humanum, pro-cçffii ex muliere, ob hoc dicitur nafei car-nalitep . Ad VI. Djftinguitur major: Nativitas eft perfonæ , ut fubjedi, & naturæ, ut ter. mini, conceditur , divello modo nega• tur . Non !enim eil repugnans, ut uni fubjedo plures tranfmutationes infint, quas tamen neceffe efl variari'fecundui» terminos divetfos. Subdit nihilominus Angelicus, hoc non dici, quafi sterna nativitas fit tranfmutario, aut motus, fed quia per modum mutationis, aut motus fignificatur» Ad VII. Negar S.Thomas propolitionenvs illam elfe falfam; dicit enim , quod Chri. flus potefl dici bis natus fecundum duas nativitates. Et quanvis Durandus in j. difi.S; qu.z. neget propofitionem illam_» pife veram , quatenus terminus bis nume־ ret folum adiones, quap in eadem men• fura fuccefflve fiunt, & per interruptio, nem multiplicantur ; Chrifti vero aster-pa nativitas, & temporalis non funt in eadem menfura , nec illa interrupta eli, fed femper durat; ficut non dicitur ali-quis bis legiffe libros, etiamfi fimul duos libros legat,nec bis vidiffe Deum,etiamfi duobus ailibus videat , ut ex Durando fefert Suarez : nihilominus idem Suarez propugnat cum S. Thoina vere & pro-prie Chrifiutp dici bis natum . Et ratio illius eli ״Quia in illo termino bis tan- s, tum numeratur duplex Chrifti nativitas. ״ Quatenus enim in ratiqne faltem analo-,» ga nativitatis conveniunt, & inter se di-,> fiinguntur, numerari illo modo poliunt: ,, nec neceiTe efi , ut fub eadem tpenfura_» ,, comprehendantur, neque ut altera inter->5 rupta fit ,feu ceifaverit, hæc enim acci. ״ dentaria funt : per se vero futficit, ut re 99 ipfa origines difiindæ fint, & earum », etiam ejurationes. Ut rede diceretur hic ״ aer bis illuminatus, fi pofiquam ab uno 9, agente lumen in illo produdum eil, w aliud lum«n ab alio introduceretur,prio־ 9JÚ