Differtatio CCII. iiofius.' II. Decuit Dei filium concipi non humano femine, fed Spiritu Sanilo operante: ergo ita fidum cft. Antecedens clt doélrinaS. Maximi fctm.j.de nativit. Domini, authorisOperis imperfefti ho-mil. i. ih Matthæum, Damafceni lib. 3. cap, 2. docentium , Spiritum Sandum in Conceptione Chrifti loco feminis fuifse ; quod intelligendum eft fecundum vim effe-divam feminis,quæ perSpiritum Sandum Tuppleri poteft,non vero fecundum ratio-nem caufsæ materialis. Confequentia fe-quitur ex paritate primæ rationis jam fa-dæ. III. Eft ratio AuthorisOperis imper-fedi hom. 1. in Matth. , quæ fub hifcej verbis a Suarez adducitur: Ncque enim dignum erat, ut Dnigenitus Dei,non propter fe, fed propter hominem nafcens, more nafce-rctur humano ,homo enim incarné nafeitur, ut corruptioni fubjaceat, Chriftus autem na-tus eft, ut fanet corruptionem. Sicut ergo non cft confequens , ut corruptibilis homo ex in-corruptibilitate virginitatis nafcatur,fic non erat confequens, ut filius Dei, qui ideo nafce-batur, ut corruptibilitatem fanaret ,cx cor• ruptione conjugii nafccretur . IV. Eft Cy-rilli Hierofolymitani catechefi 12. prope finem,& Damafceni lib,4. cap. 15־. dicen-tium , quia decuit, 1¿c ficut mulier ex folo viro fa¿ta erat, ita vir aliquis ex fola mu. Iiere procrearetur . Alias rationes propo-nit S. Thomas j. par. qu. 31. art. 4. quas legendas remittimus apud eundem . Dicimus II. B. Virginem filium pariendo , Virginitatem non amiftfse ; feu Chriftum Dominum, illæfa fua virginitate,peperif-fe; vel, quod idem eft , virginem in partu fuifse . I. Probatur ex Scripturis. Pfalm. 21, Tu es , qui extraxifh me de ventre; quibus verbis fignificatur, Chriftum exifse de utero Virginis mirabili modo, & divina virtute, ficut ait Cyrillus Hierofolymitanus cate-chefi 12., fed hoc idem elf ac exifse dej utero,illæfa matris Virginitate: ergo&c. Unde Auguftinus Epift. 120 cap. 12. fffiitd eft, tu es, qui extraxtfti me de ventre , fi ad ipfum]cfum de Firgine procreatum re-fertur i An inde fignificare voluit partum Firginis, fervata virginitate mirabili i Dt eum Deus fcciffe dicijpr , quod illic mirabili-ter faftum eft nemini incredibile videatur . Ifaiæ 7. Et Matthaei 18. Ecce Firgo conci-piet, & pariet: Ecce Firgo in utero habebit. & pariet . II. Probatur ex Romanis Pontificibus. Aga-petus Papa epift. ad Antimum , fi genui-næ funt epiftolæ Romanorum Pontifi- cum ufque ad Siricium:Sine Verbi poten^ eia nec conciperet Virgo, nec pareret, & fine veritate carnis, obvoluta pannis in-fantia, non jaceret. Hormifdas epift. 76. Proprium cft Dei Filii , ut in noviffimis tem-poribus Fcrbum caro fieret, & habitaret in nobis: ita intra vifcera Sanft'Á Mari¿ Firgi-rus genitricis Dei, unitis utrifquc,fine aliqua confufione, naturis, ut qui ante tempora erat Filius Dei, fieret filius hominis, & naficcre-tur ex tempore, hominis more , matris vul-vam natus non aperiens , & •virginitatem^ matris, Deitatis virtute non fotvens. Dignum plane, Deonafcente, myflerium , ut fervaret partum fine corruptione , qui conceptum fetit effe fine femine, fervans quod ex Patre erat , reprœfentans quod ex Matre fiifcepit. Ea-dem docet in Epift. r. ad Juftinianum Auguftum cap. j., quemadmodum Leo Magnus epift. 10. cap. 21. & ferm. 4. & 5. de Nativit. III. Probatur ex Conciliis . Concilium_j Chalcedonenfe in alloqutione ad Martia-rura Imperatorem: Deus Patres excitavit vehit luminaria in errore degentibus, qui fidei intelligentiam omnibus expofuerunt, &1, Incarnationis beneficium accurate predica-runt: quemadmodum ab initio illius ex utera perfectum fiemyfierium . Quomodo fit Dei Genitrix, propter eum , qui virginitatem ipfi ctifim pofl conceptum largitus eft , atque ut Deo dignum erat , uterum obfignavit . Hoc idem afserunt Concilia Toletana I., VI.» &XI. IV. Probatur ex Patribus Graecis.Grcgorius Nyfsenus orat, de Natali Domini : Puer pannis involutus,& inprtefepe rcquiefcens:& illa pofl partum Firgo incorrupta mater fo-vet filium . Et orat, de occurfu : Solus ipfi¡ inexplicabili modo conceptus, & ineffabi liter natus, haud ante patefaciam nuptus virgtna-lem aperuit vulvam, virginitatis fignaculo-i inviolata fervans; etiam pofl admirabilem proceffionem.CyriUus Hierofolymitanus ca-techeii 124. : Nafcebatur, ut Firgines face-ret. Multo ergo magis debuit virgineum con-fervore corpus. Nazianzenus orat. 38. de Nativitate : Chriftus ex Firgine , Mulieret virginitatem colite, ut matres effe poffitis. Et infra poft medium : Et procreationem ho-nore affici , & virginitatem prœferri oporte-hat. Cbryfoftomus hom. 49. inGenefim ? Quando tibi dicit Judaus : quomodo peperit FirgoiDic er.quomodo peperit fterilis,& ve-tula i Duo impedimenta tunc erant , & atas intempeftiva , & natura vitiata : in Firgine autem unum impedimentum fuit , quod non effet particeps concubitus . Sterilitas igitur